Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door spikkel
Je kan Vito gewoon All Animall konijn geven, zitten vezels van vacht in, dus heel goed voor hem.

Bincie je koopt veel te veel, en je mist het hart, lever en een niertjes. Fazant is vaak niet een beginnersdier, niet alle katten vinden dit lekker, dus maal de fazant niet overal doorheen, de kans is dan groot dat je veel moet weggooien. Je kan ook alles apart malen, en dan met 2 soorten in een bakje doen.
Er staan genoeg topics hier hoe je een kvv zelf kunt maken, maar je zal toch orgaan moeten hebben. Een groot advies: ga eerst eens rustig lezen.
Je had beter kalkoen dan fazant kunnen kopen. Maar goed, wie weet eten ze het bij jou wel.
Door bincie
uhmmm…sorry maar ik krijg het advies om even geen bot te geven en alleen spiervlees.
Ben ik nou gek????
koekje schreef: Alleen spiervlees is ook geen goed menu. Je hebt je toch ingelezen? Zonee, dan wordt het daar echt hoog tijd voor.

Prioriteit 1: kak
Prioriteit 2: een goed menu
Door koekje
Cath stelt dat voorzichtig voor. Zij is hier ongeveer net zo lang als jij, dus ook nog een beginner.
Ik ga er vanuit dat de verstopping snel over is en dan zal je toch een passend menu moeten hebben.
Door bincie
Ik had gedacht om het inderdaad apart te malen en dan evt te mengen met de tinlo.
Daar zit ook orgaan in.
Maar voor nu was het advies geen bot en ik krijg het verwijt dat ik nu weer niet compleet voer.
Advies van de dierenarts toen ik daarstraks olie ging halen was ook om even het bot weg te laten.
Dan kan ik later het gemalen spiervlees aan de tinlo toe voegen zoals hier mij verteld word.
Wat doe ik nu weer verkeerd?
spikkel schreef: Je kan Vito gewoon All Animall konijn geven, zitten vezels van vacht in, dus heel goed voor hem.

Bincie je koopt veel te veel, en je mist het hart, lever en een niertjes. Fazant is vaak niet een beginnersdier, niet alle katten vinden dit lekker, dus maal de fazant niet overal doorheen, de kans is dan groot dat je veel moet weggooien. Je kan ook alles apart malen, en dan met 2 soorten in een bakje doen.
Er staan genoeg topics hier hoe je een kvv zelf kunt maken, maar je zal toch orgaan moeten hebben. Een groot advies: ga eerst eens rustig lezen.
Je had beter kalkoen dan fazant kunnen kopen. Maar goed, wie weet eten ze het bij jou wel.
Door bincie
Ja dat hoop ik dus ook. En ik wil een passend menu geven maar eerst moet die verstopping weg…
Ik ga heus niet alleen maar spiervlees geven in de toekomst.
koekje schreef: Cath stelt dat voorzichtig voor. Zij is hier ongeveer net zo lang als jij, dus ook nog een beginner.
Ik ga er vanuit dat de verstopping snel over is en dan zal je toch een passend menu moeten hebben.
Door bincie
Nou wat ik duidelijk probeer te maken en ik geloof een aantal anderen ook is dat ik eerst van die verstopping af wil.
Dat bereik ik dus met spiervlees even alleen te geven en hopelijk doet die olie van de dierenarts een bijdrage hierin.
Omdat ik gisteren advies kreeg wat dingen zoals eend en kwartel en konijn bij de poelier te kopen heb ik dat gedaan.
Ik wil dit dus nu vermalen en wanneer de verstopping over is als spiervlees bij de tinlo geven.
Dit vanwege het hoge bot gehalte in tinlo.
Sorry maar ik kreeg de indruk dat ik het verkeerd begrepen had en Rossi die nu verstopt zit wel bot moet geven.
Ik ben niet op mijn tenen getrapt echt niet, maar ik dacht dat je bedoelde dat ik hem nu juist wel bot moet geven terwijl ik van iedereen advies kreeg dit niet te doen.
Ik dacht dus dat ik het verkeerd begrepen had. Sorry maar de tranen staan in me ogen.
De 1 zegt dit en de ander dat…

Samengevat

ff geen bot voor Ros.
Daarna toch maar weer even tinlo geven met extra spiervlees welke ik door de gehaktmolen doe.
In die tijd kan ik inderdaad verder in lezen.
Door koekje
Voor mijn part geef je nu enkel blik, die verstopping moet acuut weg. En hoe je dat doet, is niet eens belangrijk. Je eerste prioriteit is nu de verstopping weg.
Ik ga er vanuit dat de verstopping toch echt binnen 2-3 dagen helemaal weg is. En daarna dient hij gewoon een goed en passend menu te hebben. Om zich goed te laten voelen, om allerlei verschillende nodige nutriënten te verkrijgen en ook om te zorgen dat hij niet weer een verstopping krijgt. De tweede prioriteit is dus een goed menu.

Sien heeft ook vaker een verstopping gehad, maar die kreeg dan haar gewone voer. Dit waren geen verstoppingen door voer, maar vaste haarbal en speelgoed naar binnen gewerkt. Zodra jij straks ook een goed en passend menu hebt, is het veel makkelijker te troubleshooten en weet je ook beter wat te voeren.
Door cath
ach, het komt. wel goed!
het is idd moeilijk als iedereen zijn mening, zegt.
ik heb met je te doen,, dit is zo een stressvolle bezigheid, maar eens je weet hoe het moet komt alles goed.
Katjes blij, baasje blij.
en. vooral veel lezen, misschien kan het het boek. "voer voor carnivoren" van tannetje koning aanschaffen. von ik persoonlijk heel goed, en er zijn er misschien nog andere, of, gewoon opzoeken! vind dat je heel moedig bent hoor ;)

gr

cath
Door bincie
Ja dat opperde ik gisteren ook om normaal blikvoer te geven…ik hoop ook dat het makkelijker word.
Ik heb dus net de gehaktmolen in elkaar gezet en het spiervlees gemalen.
Staat in de koelkast met labeltjes.
Zo dadelijk in vriezen.
Ik had kwartel, eend, konijn en duif.
Ik dacht eerst fazant maar ik had het mis. Dat wilde ik mee nemen maar de poelier had het niet.
Die duif stinkt behoorlijk zeg :P
Vraag me af of de katten dat lekker vinden…. :-\
Ik ga kleine porties in vriezen en allemaal apart.
Wel zie ik de voordelen in van zo een molentje…ik kan nu zelf mijn eigen biefstuk gehakt maken ;)
koekje schreef: Voor mijn part geef je nu enkel blik, die verstopping moet acuut weg. En hoe je dat doet, is niet eens belangrijk. Je eerste prioriteit is nu de verstopping weg.
Ik ga er vanuit dat de verstopping toch echt binnen 2-3 dagen helemaal weg is. En daarna dient hij gewoon een goed en passend menu te hebben. Om zich goed te laten voelen, om allerlei verschillende nodige nutriënten te verkrijgen en ook om te zorgen dat hij niet weer een verstopping krijgt. De tweede prioriteit is dus een goed menu.

Sien heeft ook vaker een verstopping gehad, maar die kreeg dan haar gewone voer. Dit waren geen verstoppingen door voer, maar vaste haarbal en speelgoed naar binnen gewerkt. Zodra jij straks ook een goed en passend menu hebt, is het veel makkelijker te troubleshooten en weet je ook beter wat te voeren.
Door bincie
Sorry ik schreef onderstaande bericht aan de verkeerde.
Dit was niet aan jou bedoeld.
Overigens wil ik niemand afvallen maar soms word het even teveel.
je hebt wellicht gelijk dat ik teveel koop, Maar je als ze het 1 niet eten dan het ander proberen toch?
Of denken jullie daar anders over?
Een kat moet toch wat eten op een dag?

spikkel schreef: Een paar dagen geen bot kan inderdaad geen kwaad, daarna moet er echt weer bot bij het spiervlees, anders krijgt ie calcium gebrek. Ik denk dat Koekje dat bedoeld.
Door spikkel
Tuurlijk moeten ze wat eten, maar je moet ook weer niet teveel aanbieden. Ze moeten eerst wennen, dus ga even terug naar wat voor dier ze wel lusten. Konijn was het toch?
Geen Tinlo geven voor Rossi.
Vries alles in, en probeer af en toe eens een nieuwe diersoort.
Hoe is het met Rossi, al gepoept.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door