Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Die hooglanderpens van Jurgen is echte, natuurlijke ONGEWASSEN pens. De honden hier vinden het zalig en beter als van een natuurlijk rund kun je natuurlijk niet hebben. Maar het riekt behoorlijk meer dan de lamspens die ik normaal heb en de poezels die hier wel lamspens lusten, halen voor deze hun neus op...
Ik hoop dat ze al je werk waarderen en het eten!! Hier heb ik altijd nog de honden als de katten iets niet blieven, maar jij hebt alleen katten toch?
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 27 nov 2013, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja Ruisje, ik heb alleen katten, dus daar heb ik zeker een punt. Gelukkig hebben ze met z'n allen de mix goed gekeurd!
Ik had een kater die alles at, echt alles, maar die kon hier niet blijven omdat hij alle poezen aanviel.
Met pijn in mijn hart heb ik die lieve kater alsnog moeten herplaatsen. Hij is zo'n goede barf-er :) Hij kwam hier als herplaatser.

Mijn poezen hebben nu al meer gegeten dan ze gemiddeld eten. Ze vinden de mix erg lekker!! Ondanks de pens en zoveel wild. Want naar verhouding zit er veel wild in. De haaspoten raakte ze echt niet aan als ik die puur gaf. Nu in de mix bevalt het prima!
Ruisje schreef: Die hooglanderpens van Jurgen is echte, natuurlijke ONGEWASSEN pens. De honden hier vinden het zalig en beter als van een natuurlijk rund kun je natuurlijk niet hebben. Maar het riekt behoorlijk meer dan de lamspens die ik normaal heb en de poezels die hier wel lamspens lusten, halen voor deze neus op...
Ik hoop dat ze al je werk waarderen en het eten!! Hier heb ik altijd nog de honden als de katten iets niet blieven, maar jij hebt alleen katten toch?
Best bijzonder dat mijn katten deze pens dan eten!! Ik wist ook niet wat ik zag toen ik 3 van de 5 op de pens af zag duiken en meteen begonnen te eten!! :D
Zaniematsu schreef: Ja Ruisje, ik heb alleen katten, dus daar heb ik zeker een punt. Gelukkig hebben ze met z'n allen de mix goed gekeurd!
Ik had een kater die alles at, echt alles, maar die kon hier niet blijven omdat hij alle poezen aanviel.
Met pijn in mijn hart heb ik die lieve kater alsnog moeten herplaatsen. Hij is zo'n goede barf-er :) Hij kwam hier als herplaatser.

Mijn poezen hebben nu al meer gegeten dan ze gemiddeld eten. Ze vinden de mix erg lekker!! Ondanks de pens en zoveel wild. Want naar verhouding zit er veel wild in. De haaspoten raakte ze echt niet aan als ik die puur gaf. Nu in de mix bevalt het prima!
Ik ben heel blij voor je dat ze de mix hebben goedgekeurd! Was toch vreselijk geweest, na al het werk dat je ervan gehad hebt, als ze de blikopener hadden laten aanrukken!
geeft toch wel een goed gevoel als ze, een zelfgemaakte mix zó lekker vinden. Dan weet je toch waar je het  voor doet.
ik geef af en toe gekochte kvv, maar het liefst eten ze de zelfgemalen vleesjes, en dan weet je  tenminste wat er in zit,

geef jij dan nooit tinlo of id?

cath
cath schreef: geef jij dan nooit tinlo of id?
cath
Sterker nog Cath. Ik ben verkooppunt van Tinlo. Ook al vanaf zo'n 9 jaar terug een van de eerste verkooppunten van Carnibest geweest.
Mij is destijds door de gezusters Bunschoten gevraagd of ik mee wilde helpen bekendheid te geven aan Carnibest. Het liefst gaf ik de diabetes variant.
Ook heb ik regelmatig de hondenvariant geprobeerd maar door de pens haalde de katten hun neus er voor op.

Nu de laatste jaren dus aan de Tinlo, hert, paard, eend, cattery en catteryprof.
Ze eten het wel hoor, maar ik vind er zo veel grove kraakbeen stukken in zitten en een groot gedeelte daarvan laten ze staan.
Daarbij gaan de grove botstukjes tussen de kiezen zitten en dat is er heel lastig uit te krijgen bij katten.
Dit grote probleem heb ik bij zelfgemaakte mixen nog nooit gehad.

Het voordeel dat je weet wat er in zit vind ik toch ook wel heel erg zwaar wegen. Daarbij is het nu een soort van noodoplossing om van de producten die ze normaal niet eten een lekker maaltje te maken 8) Het werkt uitstekend!!

Die pens houden we er trouwens in :)

Ik had nog een aantal foto's gemaakt, ook van het eindresultaat in de doosjes en zakjes en de beschadigde pakking van de handmolen. Helaas zegt mijn laptop dat deze foto's beschadigd zijn.
Ik zal eens kijken of ik ze op een ander manier kan inladen.
Wow, dat ziet er goed uit zeg! Petje af dat je zelf die 6 kilo door de handmolen kreeg. Ik liet het door mijn Schatzi malen, in ieder geval het vleesbot. Zelfs met de Porkert 32,die een veel grotere vulopening heeft en waardoor het malen makkelijker gaat, kreeg ik het nauwelijks voor elkaar zelf vleesbot te malen.

Fijn dat je mixen werden goedgekeurd.
koekje schreef: Volgens mij heb je gewoon je wokkel aan gort gedraaid.
Dan ben je iig geen slap vrouwtje :P.

Volgende keer minder hard bot nemen.
Vivianneb schreef: Ik zit met verbazing mee te kijken Linda... pens dat vind mijn electrische al echt niet leuk (maar ik moet ook niet ongeduldig grote lappen erin mikken... ook een beetje mijn eigen schuld)
Je bent idd geen slap vrouwtje!
Haha, ik moet lachen met jullie :) :D ;D

Ik moet er nog wel bij vermelden dat de pens al grof vermalen was door Jurgen. Ik heb het er nog wel door willen draaien maar gaf het al snel op omdat ik al moe was van al dat bot.
De pens (en long) heb ik er alleen maar door hoeven mengen : Vinyl handschoenen aan en met mijn handen door de half bevroren vleesmassa welke een afwasteil vol was.
Erg koud!!

Vanmorgen heb ik weer wat te knagen aangeboden. Een aantal van hen eet meteen minder en langzamer. Ze lijken wel liever lui dan moe!
Laat het vrouwtje maar malen zodat zij lekker gemakkelijk kunnen smikkelen. Maar daar doe ik het toch echt niet voor.
Ik wil graag een gulden tussenweg. De te zware dragende botten malen zodat ze dat wel binnenkrijgen en de rest toch zoveel mogelijk zelf laten knagen.

btw toen ik klaar was met malen stond mijn tafel (waar de molen op vast geschroefd zat) ook een meter verder diagonaal in de kamer ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door