Kom bij tuinsteenhandels uit en die hebben het dan weer niet

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
El_Kato schreef: Yep maar die zit behoorlijk uit de buurt. Zie wel net dat de verzendkosten 13,50 zijn per 2 dacht dat die veel duurder waren, hmmm dan kost de steen 20,50 per stuk dat vind ik wel te overzienIk heb ook gezocht naar steen om op te bakken en kon het moeilijk vinden.
Iemand ervaring met het bakken op zo'n steen van pizza, brood en/of andere gerechten![]()
koekje schreef: Ik heb een pizza'oven' (pizza pronto) van Inventum. Geweldig apparaat. Zelfde idee als een ferrari pizzaoven, maar dan goedkoper.Koek, maak je de pizza dan ook helemaal zelf, inclusief het deeg, of gebruik je hem alleen voor diepvriespizza?
Er zit ook een steen in.
http://www.dysa.nl/pizza
Ja, het is weer een apparaat voor in de keuken (of kelderkast), maar ik vind het zeker een meerwaarde tegenover een losse pizzasteen. Een losse steen is namelijk toch afhankelijk van de warmtecapaciteit van je oven en dat is nooit zo heet als een aparte pizzaoven of een tandoor oid. De pizzabakker wordt wel heter en geeft daarom een betere pizza.
Net zoals met iedere steen gaat de pizzabakker met de tijd steeds beter bakken, omdat je de steen steeds beter en verder inbakt.
Anne in Duitsland schreef: Koek, maak je de pizza dan ook helemaal zelf, inclusief het deeg, of gebruik je hem alleen voor diepvriespizza?Nee, gewone vieze pizza gaat in de gewone oven. Home made pizza (eerst zelf deeg kneden in de BBM) gaat in de pizzabakker. Ik maak ook zelf de saus en beleg zelf de pizza.