Dian schreef: maar je kunt vaak via het telefoonnummer het adres ook achterhalen, is omslachtiger, maar via internet vind je veelJa, joh, m'n adres staat ook op de clubwebsite. En als je naar show gaat, staat het in de catalogus. Maar dan moet 'men' er wel meer moeite voor doen.![]()
Als iemand kwaad wil, lukt dat toch wel. Maar je hoeft het ze niet makkelijker te maken dan nodig

eelke schreef: Ja maar dat is juist zo lastig...ik vind mijn honden nu eigenlijk onbetaalbaar, maar toch hangt er een prijs aan vast omdat het officieel toch gewoon iets is wat je koopt en waar 'handel' in is.Ik heb deze discussie ook regelmatig met een Amerikaanse vriendin. Daar is het veel normaler en zij vindt het be-la-che-lijk dat wij niet meer vragen voor pups.
Natuurlijk is het het allerbelangrijkste dat je je pup een fijne plek krijgt. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar het blijft een ingewikkelde kwestie (oh en ik vind het een leuke discussie! Fijn dat jullie de tijd nemen om op mij te antwoorden steeds)
Hoewel ik in sommige redenaties een deel mee kan gaan, vind ik kleur/vacht toch echt geen grondslag daarvoor.
Els heeft een prima voorbeeld, en die dilute Newfs... En 11.000,- voor een black&tan bull, dat is toch absurd. Alsof die hond liever, leuker, gezonder is.
Een kleurvoorkeur snap ik, maar ik zou daar never nooit zoveel voor betalen en ook niet voor vragen.
Ik heb nu voor Alba een bonte reu gebruikt (da's nou eenmaal degene die ze aangehouden hebben uit dat nest, wil graag zijn moederlijn met die van Alba en hij is zoooooo leuk en lief!) maar we hebben er ook heel bewust op de site bij gezet dat dit niks te maken heeft met fokken voor kleur. Ik ga echt onwijs hard lachen als ze allemaal prachtig zwarte pupsels krijgt

Oh, ik moet trouwens bekennen dat ik wel eens heb gedreigd Lotus op eBay te zetten, omdat ze dan wel wat op zou leveren. Met gratis rol behang