Hanny schreef:
Kim, zou je wel brokjes geven? Was ze dat gewend?
Eigenlijk zou ze goed hooi moeten eten, dat heeft vezels genoeg. Misschien een lekker worteltje voor haar raspen, lijkt me ook niet verkeerd
Grasbrok en lucerne,, werkt dat niet juist laxerend? Ik kan me voorstellen, dat ze moet aansterken, maar of zulk heftig voer voor haar bruikbaar zal zijn? Ik weet het niet.
Colosan, heb je nagekeken, waar dat voor gegeven wordt en heeft ze dat, of zou je iets anders zoeken?
Een puinhoop, je pony in het najaar zo ziek. Dan wordt er toch al gauw aan wormen, of zand gedacht. Dat is gaan nieuwe gedachte. Heeft ze op zuinig land gelopen?
Het verandert niets aan de situatie zoals hij nu is, heel zorgelijk.
Kun je haar warm houden, dan hoeft daar geen energie naar toe te gaan.
Ik hoop, dat ze er door komt,
Hanny
Ze wil geen hooi eten. Ook niet als ik het in kleine stukjes knip. Het kost haar teveel moeite of ze heeft er geen zin in. Super mooie kwaliteit biologisch kruidenhooi, daar kan het niet aan liggen. Natuurlijk moet ze geen brokjes eten, maar het idee van de dierenarts dat ze dan in ieder geval IETS binnen krijgt kan ik volgen. Niks eten is geen optie.
Ze kreeg normaal elke dag een klein handje speciaal voor sobere pony's. Voor de lekker. Nu krijgt ze iets meer, maar zeker niet veel meer. Het was een noodgreep omdat ze iets binnen moet krijgen.
De luzerne wil ze eten (jippie!), volgens de dierenarts heel goed omdat het vezels zijn en daardoor de darmen weer goed op gang komen. Samen met een diarreeremmer zou de diarree moeten stoppen waardoor ze weer voedingsstoffen op kan nemen in een normaal tempo. Ontwormen is gebeurd, maar misschien is niet alles weg. Dus dat ga ik ook doen. Voor zand heeft ze 3 weken geleden al een kuur gehad, ze wil dat spul nu niet eten anders had ze het er ook bij gekregen. De wei was inderdaad aan de kale kant, dus kregen ze al hooi bijgevoerd. Maar zand is dus zeker een optie, zodra ik de psyllium erin krijg dan krijgt ze die ook weer.
Colosan op aanraden van de dierenarts omdat dat volgens haar geen kwaad kon en het misschien wel helpt om maag en darmen weer rustig te krijgen.
Een deken heeft ze op, gisteren nog een fleece deken eronder gedaan.
Ik hou het advies van de dierenarts aan, ik heb helaas te weinig ervaring met eigen paardjes, dit zijn de eerste.
Zo gauw ze ook maar iets opknapt kan de aanpak alweer veranderen, het is nu zaak dat ze het overleeft...