Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
Zaniematsu schreef: Ik lees veel nadelen over de Kenwood. Klinkt nou niet als een molen die men aanprijst.
De nieuwe versie molens is inderdaad helaas niet zo super meer. Uiteindelijk snijden ze zich daar zelf mee in de vingers want negatieve reclame doet niet meer kopen. Maar ja, als je dan net zo"n verkeerd exemplaar van de eerste mindere lichting hebt dan is dat behoorlijk pech hebben.
Door cath
ik denk dat, als je het te malen vlees in kleine stukken snijdt en op tijd los, draait om het opgehoopte bot achter de schroef te verwijderen. en ook geen uren na mekaar laat draaien dit toestel zeker niet slecht is! ;)p
Het is tenslotte geen professionele molen. Voor gewoon gebruik ideaal denk ik, zó goedkoop is di ook weer nier hé.

gr

cath
Door Cindy de Wolf
Zo ver ik weet zijn er slechts een handjevol mensen die minder/niet tevreden zijn. Als ik kijk naar het aantal schijven wat wij verstuurd hebben kan ik toch wel zeggen dat 85-90% zeer tevreden is. Waar het verschil in zit geen idee. Mijn machine is nu bijna 3 jaar oud en draait nog steeds braaf zonder problemen al het vleesbot zonder enige vorm van moeite.
Door pike
cath schreef: ik denk dat, als je het te malen vlees in kleine stukken snijdt en op tijd los, draait om het opgehoopte bot achter de schroef te verwijderen. en ook geen uren na mekaar laat draaien dit toestel zeker niet slecht is! ;)p
Het is tenslotte geen professionele molen. Voor gewoon gebruik ideaal denk ik, zó goedkoop is di ook weer nier hé.
gr
cath
Zou je denken. Maar ik had vanmidag precies één kilo ganzennekken, in echt kleine stukjes gesneden, en ik heb hem drie keer moeten stilzetten en alles los moeten schroeven en leeghalen/schoonmaken om hem weer gangbaar te maken. En het was allemaal goed koud.
En wat bedoel ik met kleinere stukjes: Een nek knip ik in vieren, de dunnere stukjes knip ik in de lengte door midden en de dikkere stukken knip ik in de lengte in vieren. Dus eerst in de lengte in twee en dan elk stukje nog een keer in de lengte doormidden. En als er dan nog iets diks in zit knip ik dat ook nog in. Ik geef het je te doen  :-X
Cindy de Wolf schreef: Zo ver ik weet zijn er slechts een handjevol mensen die minder/niet tevreden zijn. Als ik kijk naar het aantal schijven wat wij verstuurd hebben kan ik toch wel zeggen dat 85-90% zeer tevreden is. Waar het verschil in zit geen idee. Mijn machine is nu bijna 3 jaar oud en draait nog steeds braaf zonder problemen al het vleesbot zonder enige vorm van moeite.
Waar het in zit dat weet ik ook niet. Zachtere botjes geven minder problemen, maar ook die draait hij met moeite en ik moet alles echt heel klein knippen. Ik denk toch dat de molens die tegenwoordig van de band komen met goedkopere materialen gemaakt worden. Een andere verklaring kan ik niet bedenken. En als iemand er ergens een koopt van de oude lichting gaat het goed. Alleen, je weet nooit of je een nieuwe krijgt of een oude.
Door Zaniematsu
cath schreef: ik denk dat, als je het te malen vlees in kleine stukken snijdt en op tijd los, draait om het opgehoopte bot achter de schroef te verwijderen. en ook geen uren na mekaar laat draaien dit toestel zeker niet slecht is! ;)p

gr

cath
Gewoon gebruik is vlees en relatief zacht spul. Ik denk zo dat haaskarkassen, eendkarkassen en bouten daar niet echt onder vallen en je al snel klachten krijgt.
Uren achter elkaar draaien zal je toch niet zo snel doen. Ik denk dat met bovenstaande je blij mag zijn als je er probleemloos 1 stuk doorheen gedraaid krijg.......

Als er "zwartigheid"  af komt zou ik zeker niet zo blij zijn en denk ik dat ik dan enorme spijt zou hebben van mijn aankoop.
Door Cindy de Wolf
pike schreef: Zou je denken. Maar ik had vanmidag precies één kilo ganzennekken, in echt kleine stukjes gesneden, en ik heb hem drie keer moeten stilzetten en alles los moeten schroeven en leeghalen/schoonmaken om hem weer gangbaar te maken. En het was allemaal goed koud.
En wat bedoel ik met kleinere stukjes: Een nek knip ik in vieren, de dunnere stukjes knip ik in de lengte door midden en de dikkere stukken knip ik in de lengte in vieren. Dus eerst in de lengte in twee en dan elk stukje nog een keer in de lengte doormidden. En als er dan nog iets diks in zit knip ik dat ook nog in. Ik geef het je te doen  :-X

Waar het in zit dat weet ik ook niet. Zachtere botjes geven minder problemen, maar ook die draait hij met moeite en ik moet alles echt heel klein knippen. Ik denk toch dat de molens die tegenwoordig van de band komen met goedkopere materialen gemaakt worden. Een andere verklaring kan ik niet bedenken. En als iemand er ergens een koopt van de oude lichting gaat het goed. Alleen, je weet nooit of je een nieuwe krijgt of een oude.
Ganzennekken heb ik vaker gehoord. Zelf denk ik dat dit te maken heeft met pezen die daaraan zitten.

Zelf maak ik nauwelijks wat kleiner, alleen als het niet door de opening past gaat het onder de lintzaag door. Bij mij gaan er dan ook hele eendennekken, kalkoennekken, kippennekken, konijnkarkas (vouwt zo mooi dubbel) evenals haaskarkas doorheen. Biologische kiprugstukken gaan dan in de lengte richting onder de lintzaag door in de breedte wat door de opening kan. En dan rustig van elke soort 5 kg achter elkaar.

Ik denk echt dat jouw machine nog steeds niet in orde is. Het is dat je zo ver van mij vandaan woont anders zou ik zeggen probeer die van mij eens uit.
Door Zaniematsu
pike schreef: Zou je denken. Maar ik had vanmidag precies één kilo ganzennekken, in echt kleine stukjes gesneden, en ik heb hem drie keer moeten stilzetten en alles los moeten schroeven en leeghalen/schoonmaken om hem weer gangbaar te maken. En het was allemaal goed koud.

Als ik het zo hoor voldoet dit niet aan waar jij en ik hem graag voor gebruiken  :-X
Door Cindy de Wolf
Zaniematsu schreef: Gewoon gebruik is vlees en relatief zacht spul. Ik denk zo dat haaskarkassen, eendkarkassen en bouten daar niet echt onder vallen en je al snel klachten krijgt.
Uren achter elkaar draaien zal je toch niet zo snel doen. Ik denk dat met bovenstaande je blij mag zijn als je er probleemloos 1 stuk doorheen gedraaid krijg.......

Als er "zwartigheid"  af komt zou ik zeker niet zo blij zijn en denk ik dat ik dan enorme spijt zou hebben van mijn aankoop.
Zoals gezegd bij de meeste mensen zoals ook bij mij geeft dar dus echt geen problemen. Ik heb in mei in 1 dag 40kg haaskarkas die kale rugstukken er doorheen gejast, was met een uurtje klaar. Er zijn echt veel meer mensen die dit ook gedaan hebben.
Eendenrugstuk/karkas geeft bij mij echt geen problemen.

Het zwartigheid komt omdat de schijf op de machine moet indraaien dat gebeurt alleen bij de eerste maling of als er teveel pezen zich ophopen en de machine het er niet meer doorheen geperst krijgt.

Sorry hoor maar wat je nu zegt wbt 1 stuk doet echt zwaar afbreuk aan deze machine. De meeste mensen zijn (nog) steeds erg enthousiast, zo even uit mijn hoofd; vraag het aan Mister B, Parelridder,Sammy1980, Lil, Nova en ik denk nog wel 40-60 andere. Er zijn slechts 3 mensen, wat ik weet, waar het niet bij bevalt en die niet tevreden zijn over de machine.
Door Cindy de Wolf
Zaniematsu schreef: Als ik het zo hoor voldoet dit niet aan waar jij en ik hem graag voor gebruiken  :-X
Zie mijn reactie hierboven en ga niet uit van 1 ervaring. Dit is echt weer zoiets van je komt thuis met een cijferlijst met allemaal hoge cijfers en die onvoldoende springt eruit.
Door EliScooby
Ik heb trouwens een Jupiter 863 uit het jaar oud via MP en die rammelt aardig goed door. Alleen is het momenteel een crime om aan een nieuw mes te komen :P Kippenruggen ramden er met gemak doorheen toen ze genoeg ontdooid waren om door het gat te prakken.
Door pike
Cindy de Wolf schreef: Zoals gezegd bij de meeste mensen zoals ook bij mij geeft dar dus echt geen problemen. Ik heb in mei in 1 dag 40kg haaskarkas die kale rugstukken er doorheen gejast, was met een uurtje klaar. Er zijn echt veel meer mensen die dit ook gedaan hebben.
Eendenrugstuk/karkas geeft bij mij echt geen problemen.

Het zwartigheid komt omdat de schijf op de machine moet indraaien dat gebeurt alleen bij de eerste maling of als er teveel pezen zich ophopen en de machine het er niet meer doorheen geperst krijgt.

Sorry hoor maar wat je nu zegt wbt 1 stuk doet echt zwaar afbreuk aan deze machine. De meeste mensen zijn (nog) steeds erg enthousiast, zo even uit mijn hoofd; vraag het aan Mister B, Parelridder,Sammy1980, Lil, Nova en ik denk nog wel 40-60 andere. Er zijn slechts 3 mensen, wat ik weet, waar het niet bij bevalt en die niet tevreden zijn over de machine.
Ik twijfel absoluut niet aan de goede ervaringen van jou en anderen hoor.  Er zijn zóóveel positieve reactes die komen heus niet uit de lucht vallen. De mijne is gewoon helaas niet zo super.
Ganzennek kost me inderdaad de meeste moeite, maar 1 kilo malen kostte vandaag wel heel erg veel tijd, en dan bedoel ik niet het klein knippen maar puur het malen. Maar hij heeft het weer overleefd  8) Het bot was nog half bevroren, en met kleine stukjes zit je ook niet zo met het probleem van zeentjes/pezen. Wat ophoopt is stukjes bot. Een dikke harde schijf van stukjes bot. Als ik dat niet bijtijds weghaal gaat niets er meer door.
Haas- en konijnkarkas draai ik er ook doorheen, alles heen klein geknipt. Eendennekken moet ik net als die van gans klein knippen, zelfs kippennekken gaan in de lengte in twee. Geeft niet zolang hij het dan maar maalt, en kleine stukjes van die soorten doet hij dan voor zijn doen echt wel vrij aardig maar wel na ca. elke kilo het opgehoopte spul weghalen. Kost even tijd maar dan heb je wat  :biggrin2:
Vogelkarkassen gaat bij mij niet lukken en de lange botten van vleugels of bouten gaan ook niet.
Door cath
ik ben er in ieder geval heel tevreden over, net  als zoveel anderen, en de schijf  van cindy is ook super!
bedankt cindy!

je kan altijd pech met een toesel hebben , dat kan je met een dure wagen ook hebben!
Ik denk idd dat er meer mensen wél tevreden zijn, dan mensen niét tevreden zijn, de pechvogels als jet mij vraagt! :-X
gr

cath
Door Zaniematsu
Cindy de Wolf schreef: Zie mijn reactie hierboven en ga niet uit van 1 ervaring. Dit is echt weer zoiets van je komt thuis met een cijferlijst met allemaal hoge cijfers en die onvoldoende springt eruit.
In dit geval gaat het niet om een gemiddelde. De persoon met de onvoldoende heeft niets aan de hoge cijfers.
Ik lees nog even verder, heb me nog niet voldoende ingelezen.

Als het waar is dat de oude lichtingen van een beter kwaliteit zijn en de nieuw geproduceerde van mindere kwaliteit weet ik voldoende.
Maar ik lees nog verder, er is nog veel over te lezen  :biggrin2:

Bedankt voor het delen.
Door Cindy de Wolf
pike schreef: Ik twijfel absoluut niet aan de goede ervaringen van jou en anderen hoor.  Er zijn zóóveel positieve reactes die komen heus niet uit de lucht vallen. De mijne is gewoon helaas niet zo super.
Ganzennek kost me inderdaad de meeste moeite, maar 1 kilo malen kostte vandaag wel heel erg veel tijd, en dan bedoel ik niet het klein knippen maar puur het malen. Maar hij heeft het weer overleefd  8) Het bot was nog half bevroren, en met kleine stukjes zit je ook niet zo met het probleem van zeentjes/pezen. Wat ophoopt is stukjes bot. Een dikke harde schijf van stukjes bot. Als ik dat niet bijtijds weghaal gaat niets er meer door.
Haas- en konijnkarkas draai ik er ook doorheen, alles heen klein geknipt. Eendennekken moet ik net als die van gans klein knippen, zelfs kippennekken gaan in de lengte in twee. Geeft niet zolang hij het dan maar maalt, en kleine stukjes van die soorten doet hij dan voor zijn doen echt wel vrij aardig maar wel na ca. elke kilo het opgehoopte spul weghalen. Kost even tijd maar dan heb je wat  :biggrin2:
Vogelkarkassen gaat bij mij niet lukken en de lange botten van vleugels of bouten gaan ook niet.
Ik denk echt dat jij een pech monster hebt. Het is dat het zo duur is om te versturen anders zou ik zeggen ik stuur mijn machine even naar je op. Want hier worden de nekken en haaskarkassen dus niet klein gemaakt.
Vind het echt zo sneu voor je! Dan is de lol er ook wel snel vanaf om te malen.
cath schreef: ik ben er in ieder geval heel tevreden over, net  als zoveel anderen, en de schijf  van cindy is ook super!
bedankt cindy!

je kan altijd pech met een toesel hebben , dat kan je met een dure wagen ook hebben!
Ik denk idd dat er meer mensen wél tevreden zijn, dan mensen niét tevreden zijn, de pechvogels als jet mij vraagt! :-X
gr

cath
Graag gedaan, en gelukkig bij jou geen klachten vooralsnog. Houden zo!
Door Cindy de Wolf
Zaniematsu schreef: In dit geval gaat het niet om een gemiddelde. De persoon met de onvoldoende heeft niets aan de hoge cijfers.
Ik lees nog even verder, heb me nog niet voldoende ingelezen.

Als het waar is dat de oude lichtingen van een beter kwaliteit zijn en de nieuw geproduceerde van mindere kwaliteit weet ik voldoende.
Maar ik lees nog verder, er is nog veel over te lezen  :biggrin2:

Bedankt voor het delen.
Nee dat is lang in alle gevallen niet zo. De meeste hebben zelfs al een type 2 en een enkeling heeft een pech machine.

Als je het hele topic leest dan zal je zien dat de meeste tevreden zijn en anders even een topic openen voor reacties gevraagd van deze machine. Dan heb je een grotere en overzichtelijker beeld denk ik van wie wel/niet tevreden is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door