Zaniematsu schreef:
Gewoon gebruik is vlees en relatief zacht spul. Ik denk zo dat haaskarkassen, eendkarkassen en bouten daar niet echt onder vallen en je al snel klachten krijgt.
Uren achter elkaar draaien zal je toch niet zo snel doen. Ik denk dat met bovenstaande je blij mag zijn als je er probleemloos 1 stuk doorheen gedraaid krijg.......
Als er "zwartigheid" af komt zou ik zeker niet zo blij zijn en denk ik dat ik dan enorme spijt zou hebben van mijn aankoop.
Zoals gezegd bij de meeste mensen zoals ook bij mij geeft dar dus echt geen problemen. Ik heb in mei in 1 dag 40kg haaskarkas die kale rugstukken er doorheen gejast, was met een uurtje klaar. Er zijn echt veel meer mensen die dit ook gedaan hebben.
Eendenrugstuk/karkas geeft bij mij echt geen problemen.
Het zwartigheid komt omdat de schijf op de machine moet indraaien dat gebeurt alleen bij de eerste maling of als er teveel pezen zich ophopen en de machine het er niet meer doorheen geperst krijgt.
Sorry hoor maar wat je nu zegt wbt 1 stuk doet echt zwaar afbreuk aan deze machine. De meeste mensen zijn (nog) steeds erg enthousiast, zo even uit mijn hoofd; vraag het aan Mister B, Parelridder,Sammy1980, Lil, Nova en ik denk nog wel 40-60 andere. Er zijn slechts 3 mensen, wat ik weet, waar het niet bij bevalt en die niet tevreden zijn over de machine.