Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ze worden volgende week geopereerd Mirjam, dus ontspan en focus je op de dingen die het waard zijn  :-*

Inmiddels heb ik de oude eigenaren gesproken, en "natuurlijk" hadden de katten daar nergens last van, mist ze de beide katers nog elke dag (goh, vreemd .. Heb nooit meer reactie gehad op mijn updates hoe het hier ging) en schrok ze heel erg van mijn bericht
Ik ben er klaar mee, deze strijd ga ik niet aan met ze, ik heb de blaas van beide kanjers gezien, ik weet hoe ze waren toen ze hier kwamen (om de zoveel minuten naar de bak, onzindelijk enz enz) en hoe vaak ik dat nagevraagd heb aan hun en ook aan fokkers (misschien gaan Britten wel vaak naar de bak ?)
Ook zien we hoe ze nu zijn (en dat is precies hetzelfde als toen we ze net hadden) ......
En we gaan ze er volgende week vanaf helpen, en dan kan ik de angst, onzekerheid over hun gezondheid achter me laten

En het is alsof ze het doorhebben dat we actie gaan ondernemen, ze zijn enorm aanhankelijk en liggen zelfs 5 cm naast de honden op de bank  :o :o :o

Al met al ben ik blij en opgelucht als de operatie erop zit, want toen ze gister met een roesje voor de echo op de tafel lagen kwamen er zoveel oude emoties terug (inslapen van Pepper en Dopie  :'()
Ik hoop gewoon dat we na de operatie (nog meer) van elkaar kunnen genieten, want ze zijn het zo waard !
Laatst gewijzigd door Monique77 op vr 01 nov 2013, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Naarmate de operatie dichterbij komt (woensdag) ben ik er wel steeds meer mee bezig ...
Zal alles wel goed gaan, komen ze de narcose goed door, zullen ze niet boos zijn dat we ze achterlaten bij de dierenarts voor de operatie, zullen ze hierna dan eindelijk geen pijn meer hebben ... Pfffff  :-\
Monique77 schreef: Naarmate de operatie dichterbij komt (woensdag) ben ik er wel steeds meer mee bezig ...
Zal alles wel goed gaan, komen ze de narcose goed door, zullen ze niet boos zijn dat we ze achterlaten bij de dierenarts voor de operatie, zullen ze hierna dan eindelijk geen pijn meer hebben ... Pfffff  :-\
Heel herkenbaar!  Bach rescue en vooral ook red chestnut tegen overbezorgdheid voor je katjes kunnen je helpen. 
Sterkte voor woensdag!  En weet dat je het beste doet voor ze :-*
De operatie zit er op en ze zijn beide weer thuis gelukkig !!

Operatie is bij beide heel goed gegaan, al was Beer wel een lastige

Max had 1 grote blaassteen en die was er zo uit, en na het spoelen mocht die zijn roes al uit gaan slapen

Beer had echter 7 (!!) blaasstenen, welke ook allemaal goed vastzaten in de blaaswand
Ook was zijn blaaswand wat vergroeid aan elkaar, maar ook dat is nu hersteld
Beer heeft ruim een uur op de operatietafel gelegen om alles weg te krijgen, en de dierenarts zei dat dit een van de extreemste gevallen was die die ooit had gezien
Beer verliest nu ook nog wat bloed, en is ook echt nog wel van de wap door de operatie en de narcose
Arme vent, wat zal die een pijn hebben gehad

Blij dat beide kanjers weer thuis zijn ieder geval ! Het kan nog een dag of 5-10 onrustig zijn qua plassen en bloed verliezen, maar over 2 weken moet eea rustig zijn, anders moeten we weer terug.

De stenen worden opgestuurd voor onderzoek, en bij Beer is hier extra bij vermeld dat ze goed vastzaten in de blaaswand. Hier krijgen we over 10 dagen uitslag van.

Ik ga wederom proberen de katten op KVV te zetten, want dat is nu zeker beter ... Maar ja, Max vertikt het om ook maar iets anders te eten dan brokjes  :-\

Verder na het zien van de foto's héél erg boos op de oude eigenaren ... Je laat een kat niet met blaasstenen rondlopen, en zeker niet met 7 !!
Fijn dat alles goed gegaan is.
Begrijpelijk dat Beer helemaal van zijn melk is. Ik krijg al pijn als ik eraan denk wat hij meegemaakt heeft, maar ook wat voor een wonden dat nu moet geven, in zijn blaas.  Das vast nog erger dan een blaasontsteking en die zijn al zo pijnlijk  :-X    :'(

Wat goed dat je toch foto's hebt laten nemen.  Waarschijnlijk zaten die stenen er al zo lang in dat het gruis al lang aan de steen aangroeide ipv los gruis te vormen.  :-\

Ik hoop dat hij snel bijdraait.

In verband met kvv voeren, ik zou er toch serieus op inzetten dat hij dat gaat eten.  Het lijkt me cruciaal om een gezonde blaas te krijgen en dat is nu wel even prioriteit, lijkt me. 
Eet hij echt niets anders dan brokjes? Of ook blikvoer?
Want dan kan je blik mengen met kvv en het blik afbouwen. Das de meest eenvoudige manier om een kat over te zetten. 
Er zijn ook mensen die het met brokjes gedaan hebben hoor.  Enkele brokjes over de kvv en dan hopen dat hij door blijft eten, of ook mengen en beginnen met een beetje kvv. 
Wat zelfgetrokken bouillon over kvv, kan ook al helpen om ze het te laten eten.  Kvv lichtjes opwarmen (tot lichaamstemperatuur) kan ook helpen.  Als het instinct er nog inzit, zal dat aantrekkelijk ruiken voor hem. 
Ik zou ook eens rondkijken in topics over overzetten van katten op kvv.  Er staan er een heleboel en daar vind je vast wel tips in.
Bedankt allemaal !
Beer heeft idd een enorme wond en binnenin is er ook aardig moeten snijden en pielen om die stenen los te krijgen  :'(

Ja ik ga me zeker inlezen over het omzetten hoor ... Toen ze hier net waren kregen we van de oude eigenaren te horen dat ze ook Carnibest kregen en dat heerlijk vonden
Nou hier niet  :-\
Ik heb het opgewarmd, ik heb het gemengd met brokjes, maar beide manieren werkte niet en ze eten gewoon niets (Beer een paar hapjes, maar verder niet)
Max is zelfs zo'n meut dat hij blikvoer maar zo zo vind en na 3 happen denkt, doe mijn maar brokjes
Voor nu (na de operatie) wil ik dat ze eerst weer aansterken, en dan ga ik het overzetten toch maar proberen, zeker voor Beer die al niet zoveel drinkt

Kregen nu natuurlijk al gelijk brokken voor gruis mee, maar ergens voelt dat niet zo fijn ... Maar ja, katten moeten natuurlijk wel blijven eten
Maar ik ga me eens even goed inlezen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door