Lizzy schreef: Mag ik vragen van wie jij deze dosering hebt? Want ik 'hoor' hele andere doseringen. Veel hogere. En ik lees zojuist dit (wat me een soort van ongerust maakt):Klopt! nu moet ik zeggen dat ik niets van bovenstaande heb nagelezen maar ik reageer even kort dat (te veel) glutamine bij een risico dier (en dat kan verrassend anders liggen in werkingsmechanismen dan men verwacht ) via een omweg invloed kan hebben op GABA en daardoor dus op epileptie.
Side Effects of Administering Glutamine to Canines
Seizures
According to Lawrence Wilson, a medical doctor and nutrition consultant, foods high in glutamate can trigger epileptic seizures. Theoretically, then, glutamine supplements might have the propensity to increase the risk of seizures in sensitive dogs. If your dog has epilepsy or any other seizure disorder, it is best to avoid glutamine supplements.
Bron: http://www.ehow.com/list_6891706_side-e ... nines.html
Dit heeft te maken met biochemie onder invloed van stoffen die dan wel of niet in het lichaam aanwezig zijn/binnen komen en hoe de werkingsmechanisme van het individu in elkaar zitten.
Met andere woorden baat het niet schaad het niet gaat ook voor glutamine niet altijd op. En nog de opmerking dat niets giftig is voor een lichaam maar dat de dosering bepaald of iets giftig is of niet