Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
*Dorothea* schreef: ja dat zal zeker, aangezien je in sommige gemeentes niet eens hondenbelasting hoeft te betalen.
Maar we mogen niet zaiken of frauderen, gewoon verhuizen of netjes betalen.
Ja joh precies, en dat de gemeentes meten met duizend maten, dat slikken we gewoon. Als zoete koek.
Door charmed
Lizzy schreef: Nee, je moet echt aantonen dat je geregistreerd staat als kennel bij de RvB. Tenminste.......... In Zoetermeer is dat zo...........
Kan me niet herinneren dat ie dat gevraagd heeft, maar dat staat vast ergens geregistreerd op mijn naam en adres bij de belasting? Had het papiertje zo kunnen pakken, dat ligt hier altijd op een vaste plek (en in mijn vorige woonplaats ook) :)
Door Lil
Hier heb je 1 hond, 2 honden of een kennel. Niets verplicht fokken en zo. Gaat alleen om het bedrag dat je betaald.
Door Radja
Ik betaal ook netjes hondenbelasting,maar vind het zo belachelijk,dat je ene gemeente niets betaald,terwijl andere gemeentes hoge bedragen! Hopelijk gaat het afschaffen van de HB door!
Door fem fatale
Ik heb ook een keer controle gehad en toen wilde ik Kai opgeven, maar dat mocht niet, want die blaft niet.

Ik vind dat eigenlijk maar raar, binnenkatten zorgen voor afval en ik betaal geen extra afvalheffing voor ze (als dat wel komt, dan wil ik graag dat men gaat meenemen dat ik biologisch geproduceerde, biologisch afbreekbare kattenbakkorrels gebruik, die prima gebruikt zouden kunnen worden voor het produceren van biogas, ware het niet dat Amsterdam niet aan afvalscheiden doet) en buitenkatten zorgen voor overlast.
Maargoed, nu doe ik zelf maar zelf fanatiek een recyclen en composteren enzo, zodat ik het kattenafval compenseer.
Door Ruisje
Wij betalen voor 1 hond belasting, die andere is een poedel.  :biggrin2:

Ik vind het een van de meest oneerlijke belastingen die er is! Onze gemeente doet helemaal NIKS voor de honden van het geld. Elk jaar verhogen, maar geen uitlaatstrookje, geen zakjes, geen losloopplek, helemaal noppes nada! Losloopgebieden hier zijn de berm.  :-X
Ik moet om en over de paardenstront heen hier op de paden, maar owee als ik het barfkeuteltje van mijn hondjes tussen de struiken schop...

Honden zijn gemeentelijke melkkoeien!!
Door nova
Lizzy schreef: Nee, je moet echt aantonen dat je geregistreerd staat als kennel bij de RvB. Tenminste.......... In Zoetermeer is dat zo...........
dat is hier ook  zo.
belastingtarief  voor 3 honden is evenveel belasting  kennelbelasting,  en  dan mag je ook nog eens 14 honden hebben zonder meerprijs  :D

edit: zonder kennelnaam kost de eerste hond 86 euro bel. en elke daaropvolgende hond  129  euro
Laatst gewijzigd door nova op di 29 okt 2013, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
Ik woon in dec 17 jaar in Brunssum en heb al die tijd een hond gehad. Ze zijn in al die tijd 1 keer komen controleren. Ik betaal gewoon belasting..kost hier €68,64
Door Angelique
Lizzy schreef: Het is in Nederland vast weer per gemeente geregeld ::)
Volgens mij is dat wel vaste prik hoor dat als er kennelbelasting bestaat je een RvB kennelnaam moet hebben. Daarom komen ze tegenwooridg ook controleren als je een kennelnaam aanvraagt zodat ze zien dat je rashonden/fokplannen hebt. 6 bastaardjes voor de leut gaat dan dus niet werken. Je kan natuurlijk wel voor de vorm even een rashond op je naam zetten en in huis halen voor als de controleur komt. Want die komt altijd aangekondigt  :biggrin2:
Door Kinnie
Ik heb toen ik hier begin van het jaar kwam wonen netjes 3 honden opgegeven (jip was er toen nog niet), zelfs per hond apart op hetzelfde formulier ivm aanschafdatum en geb datum honden.  7 maanden later kwam de aanslag "al" (  :-X ) : staat er 1 hond op. Nou ze mogen komen controleren en als ze gaan zeuren moeten ze dat papier er nog maar eens bij pakken,  kunnen ze zien dst ik eerlijk ben geweest
Door Sultan
Ik was afgelopen zomer voor in de tuin bezig en aan de overkant liep voor het eerst sinds wij nu 13 jaar honden hebben hier, een controleur.
Controleur vraagt vanaf de over kant: "Heeft u een hond, mevrouw?" Dat terwijl er duidelijk geblaf vanuit mijn achtertuin hoorbaar was. "Jazeker meneer, en wij betalen hondenbelasting."
"Prima, dank u wel." En dat was het...

In 2009 is onze Irina overleden. Zij was, evenals Sultan toen keurig aangemeld bij de gemeente. Heb haar overlijden ook netjes op de juiste wijze doorgegeven aan de gemeente. Het heeft echter een jaar geduurd voor zij eea hebben gewijzigd. Op bezwaren nooit iets gehoord. Toen Donata kwam, hebben we haar dan ook niet aangegeven. We betaalden immers al voor 2 honden? Toen Irina uiteindelijk uit het register was geschrapt, heb ik het echt een tijd zo gelaten... (We betalen nu overigens gewoon weer keurig hoor)

Hier in de gemeente betalen we:
voor een eerste hond € 77,40;
voor een tweede hond € 106,68;
voor een derde hond € 133,32;
voor iedere hond boven het aantal van drie € 178,44.

Er is ook een kenneltarief in onze gemeente, maar dat staat niet vermeld op de gemeente site.

Zover ik weet is het kenneltarief landelijk gebonden aan een officiële Kennelnaam geregistreerd via de RvB.
Door Lazy Garfield
Als ik dit allemaal zo lees ben ik een geluksvogel:
In onze gemeente diverse grote losloopgebieden in bos met vennetjes, zandverstuiving waar de honden los mogen lopen.
In de bebouwde kom diverse hondentoiletten.
Hondenbelasting is hier door de gemeente afgeschaft.  :)
Door Lil
Sultan schreef:
Zover ik weet is het kenneltarief landelijk gebonden aan een officiële Kennelnaam geregistreerd via de RvB.
Dan zou je hier in de gemeente maar 2 honden mogen hebben?
Ik ga me toch echt afvragen hoe het dan komt dat ik er meerdere met 3 of zelfs 5 honden ken en die dus absoluut niet fokken en dit ook nooit gedaan hebben (gaat een beetje moeilijk met allemaal "geholpen" dieren).
Door *Dorothea*
Lil schreef: Dan zou je hier in de gemeente maar 2 honden mogen hebben?
Ik ga me toch echt afvragen hoe het dan komt dat ik er meerdere met 3 of zelfs 5 honden ken en die dus absoluut niet fokken en dit ook nooit gedaan hebben (gaat een beetje moeilijk met allemaal "geholpen" dieren).
je mag er wel meer hebben, alleen betaal je dan voor iedere hond een dik tarief.
Door Lil
*Dorothea* schreef: je mag er wel meer hebben, alleen betaal je dan voor iedere hond een dik tarief.
Nope, net weer gekeken. 1 hond, 2 honden of kennel is hier de optie.

zal wel eens bellen wat er moet gebeuren als ik 3 honden wil.  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door