Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
boskat schreef: Had je de volle griekse yoghurt?
Hier is alleen total 0% vet te koop,wel hele lekkere ,maar vond de gewone volle total  griekse yoghurt smakelijker
Ja de 10% griekse yoghurt
Door Borke
Ik gebruik volle Griekse yoghurt met 10% vet.
Wat mankeert er aan de smaak?
Mijn eerste yoghurts vond ik altijd veel te zuur.
Door boskat
Ga je het nog eens proberen?
Toch jammer als het niét lukt,misschien is het 2e brouwsel ,met de starter van het 1e brouwsel, inderdaad beter.
Door TMG1961
Borke schreef: Ik gebruik volle Griekse yoghurt met 10% vet.
Wat mankeert er aan de smaak?
Mijn eerste yoghurts vond ik altijd veel te zuur.
Ik gebruik dezelfde griekse yoghurt..of de turkse met 10%
Ik vond de yoghurt een minder volle smaak hebben.
boskat schreef: Ga je het nog eens proberen?
Toch jammer als het niét lukt,misschien is het 2e brouwsel ,met de starter van het 1e brouwsel, inderdaad beter.
Ik probeer het zeker nog eens. Ga eens proberen met andere melk..had nu de volle houdbare van de aldi
En beetje proberen met fermentatietijd..kijken wat voor mij de beste tijdsduur is.

En belangrijkste..kijken hoe ik de yoghurt dikker krijg
Laatst gewijzigd door TMG1961 op wo 09 okt 2013, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
TMG1961 schreef: Ik gebruik dezelfde griekse yoghurt..of de turkse met 10%
Ik vond de yoghurt een minder volle smaak hebben.
En je gebruikt volle melk?
Ik gebruik biologische volle melk, maar als ik het kan krijgen liever nog geitenmelk.

Een vollere smaak krijg je wellicht door vettere melk en yoghurt?

Ik weet dat je als je het nog 24 uur laat staan (zelf nooit geprobeerd) het dikker en romiger wordt.
Je zou het kunnen proberen...
Door boskat
Borke schreef: En je gebruikt volle melk?
Ik gebruik biologische volle melk, maar als ik het kan krijgen liever nog geitenmelk.

Ik weet dat je als je het nog 24 uur laat staan (zelf nooit geprobeerd) het dikker en romiger wordt.
Dan kan ik dus eigenlijk beter niet in de supermarkten gaan kijken ,maar in de biologische winkel hier
Door TMG1961
Borke schreef: En je gebruikt volle melk?

Ik gebruik volle melk. Wat bedoel je met nog 24 uur laten staan? In de koelkast of in machine?
Geitenmelk had ik al over gelezen dat je die ook kon gebruiken. Wil ik ook eens proberen
Door Mowgli
TMG1961 schreef: Geitenmelk had ik al over gelezen dat je die ook kon gebruiken. Wil ik ook eens proberen
Of misschien eens melk op de boerderie halen, die is voller als volle melk van de supermarkt.
Door TMG1961
Mowgli schreef: Of misschien eens melk op de boerderie halen, die is voller als volle melk van de supermarkt.
De dichtstbijzijnde boerderij met melkkoeien is een km of 10 bij mij vandaan. Vindt 20 km op de fiets voor litertje  of 2 melk net iets te veel
Door EliScooby
TMG1961 schreef: De dichtstbijzijnde boerderij met melkkoeien is een km of 10 bij mij vandaan. Vindt 20 km op de fiets voor litertje  of 2 melk net iets te veel
Goh, kinderachtig :biggrin2: Wel fijn dat het apparaat enigszins z'n werk begint te doen! Kan je er ook vla mee maken? Dat vind ik zelf veul lekkerder dan yoghurt.
Door TMG1961
Mien 3-tal schreef: Goh, kinderachtig :biggrin2: Wel fijn dat het apparaat enigszins z'n werk begint te doen! Kan je er ook vla mee maken? Dat vind ik zelf veul lekkerder dan yoghurt.
vla bak je in de oven  :biggrin2:
Pudding zoals we hier zeggen kun je er niet mee maken, maar dat is ook niet zo moeilijk met een pan en een fornuis
Door TMG1961
Nadia schreef: Nee hoor. Wat je in de oven bakt is vlaai.

Vla is met weer iets anders dan pudding.
Ik weet dat het vlaai maar hier zegt iedereen wil je een stukje vla en niet wil je een stukje vlaai
Volgens mij zeggen ze boven de riviertjes tegen wat wij pudding zeggen vla
Door Kim_S
TMG1961 schreef: Ik weet dat het vlaai maar hier zegt iedereen wil je een stukje vla en niet wil je een stukje vlaai
Volgens mij zeggen ze boven de riviertjes tegen wat wij pudding zeggen vla
Volgens mij is dat ook nog afhankelijk van waar je in Limburg bent.
Mijn tante uit Geleen zei ook vla in ieder geval  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door