Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Wauw jullie gaan erg snel!! Ik kan het niet bijbenen om te lezen  ;)

Morgen weer een dag.

Wat ik me nog wel even afvraag, al maak ik me er persoonlijk niet druk om :
Hoe vers en hoe vaak zal kvv vervoert, gemaakt en ontdooit worden om te verdelen en te malen/mengen?

Denken wij nou echt dat wij alleen "last"  hebben met het verdelen en malen en maken van porties van al dat vlees/bot/orgaan?
Ook zij krijgen geen diepgevroren materie in bakjes of worsten, lijkt mij.....

Groetjes,
Linda
Ja, ik controleer ook de ontlasting van de katten en honden en (voor zover dat gaat met alle poezels) en pas daar naar aan. Dus het is meer nog wat ongemakkelijk of onzeker, hoe je het maar noemen wilt. Maar ik ben niet bang dat ze daardoor helemaal uit balans eten! Het zijn voornamelijk enkele procentjes verschil in het bot/vlees percentage.

Maar ik begrijp dat het poep onderwerp naar de bar is verplaatst!?  :biggrin2:
Zaniematsu schreef: Wauw jullie gaan erg snel!! Ik kan het niet bijbenen om te lezen ;)

Morgen weer een dag.

Wat ik me nog wel even afvraag, al maak ik me er persoonlijk niet druk om :
Hoe vers en hoe vaak zal kvv vervoert, gemaakt en ontdooit worden om te verdelen en te malen/mengen?

Denken wij nou echt dat wij alleen "last" hebben met het verdelen en malen en maken van porties van al dat vlees/bot/orgaan?
Ook zij krijgen geen diepgevroren materie in bakjes of worsten, lijkt mij.....

Groetjes,
Linda
Dit is sec gezien een vraag die je aan de KVV fabrikanten moet stellen.

Nou heb ik een langere periode een goed kijkje in de keuken gehad van bijv. Bibi diervoeding. Daar kwam alles VERS (direct van de slachterij!) aan, het werk direct verwerkt en verpakt en ingevroren. Carnibest heeft de kunst bij Bibi af mogen kijken, ooit. Daar werken ze precies hetzelfde. En dit geldt voor heel veel andere bedrijven. Het is namelijk heel vervelend om 2000 kg van je spullen in stukken diepgevroren binnen te krijgen en dat eerst te moeten ontdooien. Dit kost tijd en dus geld.

En tja, laten we wel wezen, de KVV fabrikanten ploppen nu als paddenstoelen uit de grond. En ik heb geen flets idee hoe al die fabrikanten te werk gaan. Ik weet ook niet of ze gecontroleerd worden. Dus gut, er zullen er best bij zitten die er een zooitje van maken.

Maar daar leg ik dus persoonlijk een stukje verantwoording bij de mensen die KVV voeren. Als je nou bijv. voor uber goedkoop wil en dat is je enige prioriteit (en ik zie dat voorbij komen hoor), moet je dan nog gaan zitten zeuren over de kwaliteit? Maar stel, je vindt kwaliteit wel belangrijk, zoek dan eerst even uit wat zo'n KVV fabrikant uitspookt voor dat je het bij je liefhebbende kat naar binnen duwt. Wees kritisch. Stel vragen. Ga vragen of je een kijkje in de keuken mag nemen. Als dat nou niet mag he, weet je dan al niet een soort van genoeg?

En voor de mensen die tussen leveranciers gebruiken voor hun BARF producten: wees kritisch. Je kunt prima het verschil zien tussen producten die vers bij de tussen leverancier zijn aangekomen en daar verpakt en diepgevroren zijn of bij de tussenleverancier in bevroren toestand aan komen, ontdooit zijn, verpakt zijn en weer ingevoren worden. Ook voor een tussenleverancier is dit naatje trouwens. Die hebben, geloof mij nou, ook het liefst hun producten vers! Ook hier is tijd geld en het moeten ontdooien van de spullen geeft troep, kost tijd, is smerig en kost geld. Maar, soms hebben ze geen andere keus. Mijn eendennekleverancier vindt het vervelend als ik 100 kg vers wil hebben (als ik 1000 kg vers wil hebben is dat echter weer geen probleem). Dus dat neem ik bevroren mee naar huis, ontdooi ik een klein beetje, net genoeg totdat de boel nog bevroren is maar uit elkaar te trekken is, ik verpak het en het gaat de vriezer weer in. Maar dan nog he, hebben we het over 2 keer ontdooien, niet over 5.

Ik heb zelf een jaartje voor Canis Naturalis gewerkt. Toen het bedrijf nog van Monique Appels was. Zij net opstartte en ik wat heb geholpen. Alle spullen kwamen daar VERS aan. Want het was voor ons geen doen om de boel eerst te laten ontdooien om vervolgens te verpakken en weer in te vriezen.

Geloof mij nou, dit "probleem" wordt schromelijk overdreven, met name door mensen die daar belang bij hebben, een verborgen agenda hebben of anderzijds het prettig vinden om zich hier druk om te maken.
ik snap niet waarom sommige  mensen zo snel boos worden omdat je een aantal vragen stelt over ontdooien en herinvriezen, ik wil niemand  met de vinger wijzen en niemand  aanvallen,  onzeker maken, enz., echt niet,  iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn of haar dieren. ik ben hier ook nog niet zo lang mee bezig, en ik wil gewoon  ervaringen van anderen mensen horen, daarvoor bestaat dit forum toch, niet? ervaringen uitwisselen en zo....  :(

groetjes

cath
cath schreef: ik snap niet waarom sommige mensen zo snel boos worden omdat je een aantal vragen stelt over ontdooien en herinvriezen, ik wil niemand met de vinger wijzen en niemand aanvallen, onzeker maken, enz., echt niet, iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn of haar dieren. ik ben hier ook nog niet zo lang mee bezig, en ik wil gewoon ervaringen van anderen mensen horen, daarvoor bestaat dit forum toch, niet? ervaringen uitwisselen en zo.... :(

groetjes

cath
Ik weet niet wie je specifiek bedoelt, maar op bp wordt niemand boos als je vragen stelt. We worden wel boos als iemand keer op keer opnieuw verkeerde en/of niet-onderbouwde informatie verstrekt aan nieuwkomers en hen daarmee angst aanjaagt.

Vragen stellen en ervaringen uitwisselen, daarvoor is dit forum er inderdaad!
cath schreef: ik snap niet waarom sommige mensen zo snel boos worden omdat je een aantal vragen stelt over ontdooien en herinvriezen, ik wil niemand met de vinger wijzen en niemand aanvallen, onzeker maken, enz., echt niet, iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn of haar dieren. ik ben hier ook nog niet zo lang mee bezig, en ik wil gewoon ervaringen van anderen mensen horen, daarvoor bestaat dit forum toch, niet? ervaringen uitwisselen en zo.... :(

groetjes

cath
Wie wordt er boos dan Cath? Ik word niet boos hoor. Ik zie hier niemand die boos wordt die vragen stelt. Iedereen mag alle vragen stellen. Wat wel jammer is, is wanneer mensen keer op keer onjuiste informatie op dit board plempen. Waardoor de onzekerheid bij juist nieuwe zelf samenstellers/rauw voerders toeneemt en zij zelfs afhaken.
leuk om weten.
ik geef zeker geen informatie waar ik niets van af weet. ik wil alleen maar ervaringen van andere mensen weten, en ik mag toch zeggen dat ik me bij bepaalde dingen niet goed voel, bv ontdooien en herinvriezen. ieder zijn gedacht niet?
ik vind het leuk om te weten wat mensen geven aan hun dieren en of ze het lekker vinden, enzomeer .
ik heb toch het gevoel dat er mensen boos zijn, maar ja het was niet de bedoeling om mensen aan te vallen dat heb ik trouwens al gezegd. Het ligt blijkbaar gevoelig voor sommige mensen :-[

groetjes
cath
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door