Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Khari
Ik woon ook in Utrecht.
Vaak doet er wel iemand een lijntje bij bestellingen.
Als de hoeveelheden groot zijn doen we ook wel eens onderling delen

Oja en welkom hier
Door joel
Burretje schreef: Is er iemand in Nieuwegein of omgeving waarvan ik wat pancreas (van volwassen koe of van wild, maar bij voorkeur koe) kan over nemen?

Mijn kitten Aiyana heeft mogelijk EPI. Haar fTLI is getest en was lager dan de referentiewaarden, maar nog iets te hoog voor een zekere EPI diagnose. We gaan nu proberen hoe ze reageert op het toevoegen van enzymen aan haar voeding. Dat kan met poeder, maar ook met verse pancreas. Vandaar dat ik graag een beetje zou willen proberen. Katten schijnen het lastig te eten, dus een klein beetje zou heel fijn zijn. Het moet wel vrij vers zijn, omdat verse pancreas na 3 maanden in de diepvries al zijn werking verliest.

Iemand die mij blij kan maken?
jee, wat een schrik, (moest het even googlen ;-) ik hoop dat je met een dieet het kan opvangen!
Ik heb even in de vriezer gekeken, maar al mijn lever zit al in combi-zakjes met ander orgaan.
Heb het even nagelezen, maar aan kalkoenmaag en hart heb je (denk ik) niets, die heb ik nog wel apart verpakt.

iig succes met je kleintje!
NoaC schreef: Ben nieuw hier en kom uit Utrecht. Benieuwd of jullie wel eens samen bestellen?
Zou dan graag meedoen!
Hoi, welkom hier!
ik heb pas nog besteld bij Vers Voer (en meestal meld ik dat hier in het Utrecht topic) en ik hoop in december weer een grote bestelling te doen via BP hier. Gewoon de topic's goed in de gaten houden.
Door Burretje
joel schreef: jee, wat een schrik, (moest het even googlen ;-) ik hoop dat je met een dieet het kan opvangen!
Ik heb even in de vriezer gekeken, maar al mijn lever zit al in combi-zakjes met ander orgaan.
Heb het even nagelezen, maar aan kalkoenmaag en hart heb je (denk ik) niets, die heb ik nog wel apart verpakt.

iig succes met je kleintje!
Tnx! Andere organen kan ik voor haar dieet idd niet gebruiken. Het moet echt verse pancreas zijn.

Ze staat nu bijna 4 weken op de enzymen en het is een verschil van dag en nacht. Ze moest eerst zo vreselijk veel eten om niet af te vallen en dat is nu helemaal veranderd. Ze eet nu nog maar 2/3 van wat ze at. De eerste 2 weken bleef haar gewicht stabiel op die hoeveelheid eten. De afgelopen week was ze behoorlijk aangekomen. Ik hoop dat dit zich door zet. Ik ben met haar bij Geitenbeek geweest voor advies en hij heeft hoop dat ze weer helemaal gezond gaat worden.

Qua karakter is ze ook totaal veranderd. Veel minder schrikkerig, veel knuffeliger en zo mogelijk nog drukker dan eerst. Ik heb een totaal andere kat gekregen.
Door joel
O goed om te horen dat het wel al beter gaat! Wat verandering in voer al niet kan doen he :)
Heb je inmiddels al (voldoende) lever?
Door Burretje
Lever? Ik heb geen lever nodig. Ik zocht pancreas. ;) Dat heb ik nog niet gevonden, dus ze blijft nog even lekker op de enzymen staan.
Door Martine-Tom
Burretje schreef: Lever? Ik heb geen lever nodig. Ik zocht pancreas. ;) Dat heb ik nog niet gevonden, dus ze blijft nog even lekker op de enzymen staan.
Degomeat verkoopt verse pancreas :)
Door joel
Burretje schreef: Lever? Ik heb geen lever nodig. Ik zocht pancreas. ;) Dat heb ik nog niet gevonden, dus ze blijft nog even lekker op de enzymen staan.
::) ja tuurlijk, je hoort maar zo weinig over pancreas in het barfen, dus dacht dat je lever bedoelde :biggrin2:
Door Burretje
:biggrin2:

Het wordt volgens mij ook alleen bij een leverdieet gegeven om het simpel te houden  :)

Over een paar weken moet ik met haar op controle. Hopelijk mag ze dan stoppen met de enzymen en hoef ik de pancreas niet meer te kopen. Ik las dat ze er erg veel van moeten eten per dag, dus dat is dan ook nog lastig.
Door digijaro
Zijn er hier mensen die wat mee willen bestellen bij Best4dogs? Ik wil a.s. weekend bestellen.

Ik kom niet aan de 100 kg voor gratis bezorging :(
Door Miranda 1
digijaro schreef: Zijn er hier mensen die wat mee willen bestellen bij Best4dogs? Ik wil a.s. weekend bestellen.

Ik kom niet aan de 100 kg voor gratis bezorging :(
[/quote
Ik heb een bestelling lopen bij lupa weer je mee kan bestellen. Ze komen volgende week. Dus mocht je het willen zou ik niet te lang wachten.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door