hamada schreef:
Remi trekt in dit seizoen teken aan als een magneet. Frontline voorkomt niet dat de rotbeestjes zich vastbijten.
Vandaar dat ik wel interesse had in de petvital verminex druppels. Juist ook door het natuurvriendelijke karakter.
Vanavond kreeg ik een mailtje dat het niet meer leverbaar is in verband met de regelgeving in Nederland ???
Betekent dat dat het toch schadelijker is dan het lijkt? En geldt dit dan ook voor de halsband?
Evt. wil ik wel proberen om het in Duitsland te kopen, daar woon ik vlak bij.
Heeft iemand meer informatie hierover?
Nee, het is niet schadelijker. Integendeel

Antivlooienmiddelen vallen in Nederland onder de wet diergeneesmiddelen en moeten daarvoor door een ambtelijke molen die (uiteraard) veel geld kost. Product als Verminex voor op de hond is een duits product die wel voor duitsland is goedgekeurd, maar dus niet voor nederland. Om die reden hebben wij op last van de Keuringsdienst van Waren en op straffe van hoge boetes de Verminex uit het assortiment moeten schrappen. Voor de Petvital Bio-insectshocker geldt hetzelfde verhaal met dat verschil dat de insectshocker een omgevingsspray is en dan onder de bestrijdingswet valt en daarvoor in Nederland goedgekeurd moet zijn. De kosten voor het verkrijgen van goedkeuring zijn voor de Duitse fabrikant te hoog voor zo'n klein landje als Nederland. De Petvitalproducten hebben de zwaarste ökotesten in duitsland doorstaan, zijn dus hartstikke veilig in gebruik maar mogen door regeltjes en wetjes niet in Nederland verkocht worden. Hier heeft men blijkbaar liever dat je het zware vergif gebruikt van de jongens die meer centen hebben.
De halsbanden hebben we nog wel staan omdat voor de KvWheren niet helemaal duidelijk was of die wel of niet mochten, dus die zijn voorlopig nog leverbaar.
Lang leve de Europese Unie.