Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Helen schreef: Oh ,dat klinkt goed! Mijn honden hebben nooit vlooien (ik klop het nu af trouwens) en ik gebruik er ook niets tegen, maar ik vraag me af of de band ook tegen teken werkt? Weet iemand dat?
De fabrikant zegt van wel. Vlooien, teken en andere uitwendige parasieten.
Evelyn schreef: Ik heb de petvital druppels en die werkt ook tegen teken.
Hoe goed werken die tegen teken? Zo van als je het gebruikt en je gaat naar het bos dat je geen teken hebt? Ik heb nu tick and flea spray en dat werkt heel behoorlijk. Maar als er echt heel veel teken zijn dan tref ik er toch nog af en toe een aan(los welliswaar, maar toch).
Helen schreef: Hoe goed werken die tegen teken? Zo van als je het gebruikt en je gaat naar het bos dat je geen teken hebt? Ik heb nu tick and flea spray en dat werkt heel behoorlijk. Maar als er echt heel veel teken zijn dan tref ik er toch nog af en toe een aan(los welliswaar, maar toch).
Ik gebruik het nu denk ik een half jaar, dus ik heb het nog niet in de zomer gebruikt.. Ik heb nog nooit een teek of vlo op ze gezien, dus wat dat betreft ben ik tevreden. Misschien als er straks in het voorjaar weer meer vlooien en teken zijn dat het dan anders wordt, dat weet ik dus nog niet. Deze druppels doe je 1x in de maand op de rug en bij grote honden ook in de oksels. Alleen als je honden gaan zwemmen, moet je wel overnieuw druppelen. Mijn honden zijn geen zwemmers, dus voor mij maakt dat niet uit.
Evelyn schreef: Ik gebruik het nu denk ik een half jaar, dus ik heb het nog niet in de zomer gebruikt.. Ik heb nog nooit een teek of vlo op ze gezien, dus wat dat betreft ben ik tevreden. Misschien als er straks in het voorjaar weer meer vlooien en teken zijn dat het dan anders wordt, dat weet ik dus nog niet. Deze druppels doe je 1x in de maand op de rug en bij grote honden ook in de oksels. Alleen als je honden gaan zwemmen, moet je wel overnieuw druppelen. Mijn honden zijn geen zwemmers, dus voor mij maakt dat niet uit.
O, dat is een nadeel. Balou ligt 's zomers iedere dag in het water en Kuma is nu al dol op water, dus dat wordt een dure grap anders. Misschien is een bandje dan handiger. Die kan je af doen voor het zwemmen.

's Zomers zijn er zoveel teken in Austerlitz en de Vuursche dat ik daar amper wandel. Je bent echt een kwartier bezig om je hond te ontteken. Dus ik ben echt op zoek naar iets dat helpt. Tick en flea spray helpt oog voldoende als er weinig teken zijn, maar dus niet als het barst van de teken.....
Helen schreef: O, dat is een nadeel. Balou ligt 's zomers iedere dag in het water en Kuma is nu al dol op water, dus dat wordt een dure grap anders. Misschien is een bandje dan handiger. Die kan je af doen voor het zwemmen.
Voor mij is het de ideale oplossing, maar als je honden elke dag zwemmen, tja, dan wordt het wel lastig. De druppels zijn trouwens niet duur. 10,95 voor 50 ml. Je kunt er dacht ik een jaar mee, maar ik ben nog niet eens op de helft gekomen in het afgelopen half jaar.
Remi trekt in dit seizoen teken aan als een magneet. Frontline voorkomt niet dat de rotbeestjes zich vastbijten.
Vandaar dat ik wel interesse had in de petvital verminex druppels. Juist ook door het natuurvriendelijke karakter.
Vanavond kreeg ik een mailtje dat het niet meer leverbaar is in verband met de regelgeving in Nederland ???
Betekent dat dat het toch schadelijker is dan het lijkt? En geldt dit dan ook voor de halsband?
Evt. wil ik wel proberen om het in Duitsland te kopen, daar woon ik vlak bij.
Heeft iemand meer informatie hierover?
hamada schreef: Remi trekt in dit seizoen teken aan als een magneet. Frontline voorkomt niet dat de rotbeestjes zich vastbijten.
Vandaar dat ik wel interesse had in de petvital verminex druppels. Juist ook door het natuurvriendelijke karakter.
Vanavond kreeg ik een mailtje dat het niet meer leverbaar is in verband met de regelgeving in Nederland ???
Betekent dat dat het toch schadelijker is dan het lijkt? En geldt dit dan ook voor de halsband?
??? ??? :o
hamada schreef: Remi trekt in dit seizoen teken aan als een magneet. Frontline voorkomt niet dat de rotbeestjes zich vastbijten.
Nee, het is niet schadelijker. Integendeel :(
Antivlooienmiddelen vallen in Nederland onder de wet diergeneesmiddelen en moeten daarvoor door een ambtelijke molen die (uiteraard) veel geld kost. Product als Verminex voor op de hond is een duits product die wel voor duitsland is goedgekeurd, maar dus niet voor nederland. Om die reden hebben wij op last van de Keuringsdienst van Waren en op straffe van hoge boetes de Verminex uit het assortiment moeten schrappen. Voor de Petvital Bio-insectshocker geldt hetzelfde verhaal met dat verschil dat de insectshocker een omgevingsspray is en dan onder de bestrijdingswet valt en daarvoor in Nederland goedgekeurd moet zijn. De kosten voor het verkrijgen van goedkeuring zijn voor de Duitse fabrikant te hoog voor zo'n klein landje als Nederland. De Petvitalproducten hebben de zwaarste ökotesten in duitsland doorstaan, zijn dus hartstikke veilig in gebruik maar mogen door regeltjes en wetjes niet in Nederland verkocht worden. Hier heeft men blijkbaar liever dat je het zware vergif gebruikt van de jongens die meer centen hebben.
De halsbanden hebben we nog wel staan omdat voor de KvWheren niet helemaal duidelijk was of die wel of niet mochten, dus die zijn voorlopig nog leverbaar.
Lang leve de Europese Unie.
nou, dan ga ik maar eens aan de andere kant van de grens shoppen...
toch te gek voor woorden dat je niet eens kunt kiezen voor natuurvriendelijke middelen op deze manier >:(
Is het niet mogelijk om ze onder een andere noemer te brengen? Zoals bepaalde homeopathische middelen die nog wel verkocht kunnen worden als ze maar niet "geneesmiddel" genoemd worden ???
hamada schreef: nou, dan ga ik maar eens aan de andere kant van de grens shoppen...
toch te gek voor woorden dat je niet eens kunt kiezen voor natuurvriendelijke middelen op deze manier >:(
Is het niet mogelijk om ze onder een andere noemer te brengen? Zoals bepaalde homeopathische middelen die nog wel verkocht kunnen worden als ze maar niet "geneesmiddel" genoemd worden ???
Tja, als ze het hondenparfum zouden noemen zou er volgens de regeltjes geen vuiltje aan de lucht zijn. Maar deze spullen moeten juist als geneesmiddel geregistreerd staan anders mag het in Nederland niet verkocht worden. Kijk maar op een fles Frontline, staat op dat het een geregistreerd geneesmiddel is. Tis inderdaad van de gekke, maar als het aan Brussel ligt mag je vandaag of morgen geen homeopatisch middeltje meer op de hoek van de straat kopen.
In Duitsland zijn de Petvitalproducten vrij verkrijgbaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door