Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ik gebruik het niet, maar denk erover dat te gaan doen. Zou je die link nog eens kunnen zoeken voor me? (Gaat bij jou vast sneller dan met mijn Zweedse internet-van-voor-de jaartelling...)
Kan het gewoon niet meer vinden >:(
Door Martine-Tom
http://www.diatomeeenaarde.nl/index.php ... 20&lang=NL
Hier staat ook nog een waarschuwing bij...*Zoekt nog even verder*

En nog 1:
http://diatomaceousearthsupplement.com/ ... arth-uses/

Voor mij is wel duidelijk dat met long en luchtwegklachten voorzichtigheid geboden is, gezien Doki en ikzelf ook longpatiënt ben...beter van niet denk ik zo  ;)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 28 aug 2013, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Wel raar inderdaad dat je het mag voeren, maar niet mag inademen. Bij het eten kan het toch ook worden opgesnoven, omdat het niet oplost in water.

Annemarie? Lazy? Weten jullie hier nog meer over?
Of wat te denken van het in de vacht smeren...
Het heeft schijnbaar te maken met het uitdrogende effect wat het op de slijmvliezen kan hebben.
S26 Bij aanraking met de ogen onmiddellijk spoelen met veel water en bij aanhoudende klachten medisch advies inwinnen. - S136 / 37 / 39 Draag geschikte beschermende kleding, handschoenen, mondbescherming en gezichtsbescherming. - S42 Tijdens het gebruik een geschikte mondbescherming dragen, bij hoesten naar de frisse lucht gaan, bij aanhoudende klachten raadpleeg een arts.

punt 1. inderdaad uitkijken dat het niet in de ogen komt...maar ik gebruik het ook niet in de vacht, maar alleen door het eten gemengd.

punt 2. deze waarschuwing heeft betrekking op het spuiten met zo'n soort vlammenwerper, wanneer men stallen gaat behandelen..er komt dan een wolk vrij (net als meel in de bakkerij) die ingeademd wordt, en dat is natuurlijk niet zo fijn.

Nogmaals, ik gebruik het alleen als oraal middel, en op het kussentje van de katten, waarop een dikke deken ligt..
Ik wrijf het niet in de vacht, want al wrijvende komt er een wolk vanaf die ik zelf ook niet prettig vind. Maar datzelfde probleem heb ik ook wanneer ik iets met meel moet mixen :P

Anne bij het eten kan het niet worden opgesnoven, want de diatom wordt nat door het vleesvocht...bij de katten moet je het inderdaad heeeeeel goed vermengen, want tja...je weet hoe lastig ze kunnen zijn....ze kauwen ieder kruimeltje 33 maal, en o jee als er iets verdachts in zit.
Daarom geef ik de benodigde dagelijkse hoeveelheid verspreid over de maaltijden; dat wordt dan per maaltijd een flutseltje, (heel goed mengen) en de katten eten alles op.

Martine, diatom zit bijna overal in (E551 of 553 nummer weet ik niet meer precies), in alles wat wij eten en gebruiken.

OK, goed idee Martine!!
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op wo 28 aug 2013, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh Anne, als je meer info wil, probeer dan te clicken op Wolf Creek Ranch.com
Ik weet niet niet of jouw pc de sprong over het water toelaat, maar helaas kan ik niets voor je copieren....de site laat het niet toe.  ::) er zit zeker een beveiliging op.

Je zou ook een mail kunnen sturen om meer info te krijgen, binnen enkele dagen krijg je antwoord.
Door Martine-Tom
Antwoord Baroen:
Goedenavond,

Diatomeenaarde is een fijn poeder, zoals bijv. meel. Ieder fijn poeder dat wordt ingeademd is schadelijk voor de longen, het veroorzaakt stoflongen.

Bij chronische long en luchtwegproblemen, geldt dit extra.

Ik hoop dat ik bij deze uw vragen heb beantwoord.

Mvg,
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door