Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Tanna
De twee theelepels kruiden gaan er prima in inmiddels. Ik maal pompoenpitten, twee walnoten en wat roosmarijn, doe daar een lepeltje geurige kokosolie en de kruiden door en dan wordt er naast me al gepiept.......opschieten met m'n lekkere hapje, mam! ;D
Door Lizzy
Tanna schreef: Vandaag de uitslag van het ontlastingsonderzoek : coccidiose is helemaal weg!
Mooi!

Ik ben er van overtuigt dat het zonder je kruidenmengsel ook weg was geweest maar ach, kwaad kan dat niet om deze prima ingredienten te geven.

Eigenlijk zou het Woud op de hoogte gesteld moeten worden van het feit dat wij vaker de uitslag coccidiose krijgen, niet behandelen en dit uit zichzelf weer verdwijnt :g:. Want hij schrijft nu wel een soort mega gif voor om het weg te krijgen :-X
Door Tanna
Lizzy schreef: Mooi!

Ik ben er van overtuigt dat het zonder je kruidenmengsel ook weg was geweest maar ach, kwaad kan dat niet om deze prima ingredienten te geven.

Eigenlijk zou het Woud op de hoogte gesteld moeten worden van het feit dat wij vaker de uitslag coccidiose krijgen, niet behandelen en dit uit zichzelf weer verdwijnt :g:. Want hij schrijft nu wel een soort mega gif voor om het weg te krijgen :-X
Ja, de medicatie die Het Woud je voorstelt is vuiligheid, vandaar dat ik aan de kruiden begonnen ben. Ik weet dat coccidiose bij een gezonde hond vanzelf overgaat, maar mijn hondje is al ruim 10 en ik wilde het zekere voor het onzekere nemen. In elk geval is het voorbij en vanmorgen was het lekker wandelen in het park, ik heb namelijk al die tijd keurig haar poep opgeruimd om verdere besmetting te voorkomen en dat hoeft nu niet meer! Ik ga trouwens wel even mailen om te laten weten dat de coccidiose zonder giftige medicijnen is overgegaan.
Door Lizzy
Tanna schreef: Ja, de medicatie die Het Woud je voorstelt is vuiligheid, vandaar dat ik aan de kruiden begonnen ben. Ik weet dat coccidiose bij een gezonde hond vanzelf overgaat, maar mijn hondje is al ruim 10 en ik wilde het zekere voor het onzekere nemen. In elk geval is het voorbij en vanmorgen was het lekker wandelen in het park, ik heb namelijk al die tijd keurig haar poep opgeruimd om verdere besmetting te voorkomen en dat hoeft nu niet meer! Ik ga trouwens wel even mailen om te laten weten dat de coccidiose zonder giftige medicijnen is overgegaan.
Oh, ja, ik geef je groot gelijk dat je ter ondersteuning deze kruiden hebt gegeven!
Ben benieuwd, of het Woud daar nog op gaat reageren en wat ze daarop gaan zeggen!
Door Tanna
Lizzy schreef: Oh, ja, ik geef je groot gelijk dat je ter ondersteuning deze kruiden hebt gegeven!
Ben benieuwd, of het Woud daar nog op gaat reageren en wat ze daarop gaan zeggen!
Ik had al een mailtje gestuurd, ben benieuwd........
Annemarie Rijnveld schreef:

Zeker een supermiddel, ook als natuurlijke wormafdrijver. Ik gebruik het ook bij de katten.
Annemarie (en /of Lazy): gebruiken jullie het als wormpreventiemiddel, of alleen wanneer er wormen zijn vastgesteld bij jullie dieren? En doen je gewoon iedere dag een beetje diatom door het eten, of hoe werkt dat?
Anne in Duitsland schreef: Annemarie (en /of Lazy): gebruiken jullie het als wormpreventiemiddel, of alleen wanneer er wormen zijn vastgesteld bij jullie dieren? En doen je gewoon iedere dag een beetje diatom door het eten, of hoe werkt dat?
Anne, ik gebruik het bij Yuma als parassiet- en wormafdrijfmiddel, in het geval zij besmet zou zijn.....dus eerst laat ik het checken. Heeft zij geen wormen, dan geen diatom.

Bij de katten noodzakelijkerwijs, zij poepen buiten-heb er geen zicht op-, geef ik het zo ongeveer ieder half jaar door het eten als wormafdrijfmiddel, kuur van 60 dagen doe ik dan.

Wolf Creek Ranch zegt dat je het spul ook iedere dag door het eten kan doen, maar dat vind ik zelf niet nodig...ik geef Yuma zo af en toe wat gemalen pompoenpitten of oregano of rozemarijn door het eten.

edit: even wat weggelaten woorden toegevoegd :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op wo 28 aug 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom schreef: Voor long en luchtwegpatienten...oppassen:
http://www.dicalite-europe.com/Datashee ... T%20NL.pdf
Dat gaat over verhitte diatom

De diatom die Annemarie en Lazy gebruiken is onverhit (uit de link van Lazy):

"Er zijn twee soorten Diatomeeënaarde:
• Verhitte diatomeeënaarde is niet geschikt voor bestrijding van insecten en als voedingssupplement, omdat door de verhitting het aantal silicone kristallen is toegenomen. Deze verkopen wij dus niet.
• Onverhitte diatomeeënaarde is geschikt om de schade die ontstaat door ongedierte bij de hobbydieren te beperken en is geschikt om door het eten van de dieren te doen. Het bevat niet meer dan 1-1,5% silicone kristallen."

Uit jouw link (punt 12):

"12. ECOLOGISCHE GEGEVENS
Basis voor afweging: Ecotoxicologische gegevens zijn niet speciaal voor dit product
bepaald. Het product is een natuurproduct, dat onderworpen is aan
een hoge temperatuur behandeling.
"
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Dat gaat over verhitte diatom

De diatom die Annemarie en Lazy gebruiken is onverhit (uit de link van Lazy):

"Er zijn twee soorten Diatomeeënaarde:
• Verhitte diatomeeënaarde is niet geschikt voor bestrijding van insecten en als voedingssupplement, omdat door de verhitting het aantal silicone kristallen is toegenomen. Deze verkopen wij dus niet.
• Onverhitte diatomeeënaarde is geschikt om de schade die ontstaat door ongedierte bij de hobbydieren te beperken en is geschikt om door het eten van de dieren te doen. Het bevat niet meer dan 1-1,5% silicone kristallen."

Uit jouw link (punt 12):

"12. ECOLOGISCHE GEGEVENS
Basis voor afweging: Ecotoxicologische gegevens zijn niet speciaal voor dit product
bepaald. Het product is een natuurproduct, dat onderworpen is aan
een hoge temperatuur behandeling.
"
Voor wat jullie gebruiken kwam ik het ook tegen, kan alleen die link niet meer vinden, ik ga in elk geval het risico niet lopen... ;)
Martine-Tom schreef: Voor wat jullie gebruiken kwam ik het ook tegen, kan alleen die link niet meer vinden, ik ga in elk geval het risico niet lopen... ;)
Ik gebruik het niet, maar denk erover dat te gaan doen. Zou je die link nog eens kunnen zoeken voor me? (Gaat bij jou vast sneller dan met mijn Zweedse internet-van-voor-de jaartelling...)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door