Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Annemarie Rijnveld schreef: ik ga het topic zoeken en hier plaatsen

hier is ie:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2696227:
@Jipogelion
Clatronic FW 3151 met RVS binnen en 1000w vermogen is wat ik hier heb. Gaan fazanten, wilde eenden, konijnen, hazen, kippen en vissen doorheen plus spier en orgaan. Geen enkel probleem en met zijn 40 euro is hij (IMO) lekker betaalbaar! :)
ha bedankt hoor ;)
Mowgli schreef: Ziet er handig uit, helaas krijg ik mijn bolletjes daar niet doorheen. Die zitten zo dicht op elkaar dat ik ze nog net met de schaar kan afknippen. Verder uit elkaar gaat niet, dan passen er niet zo veel in het zakje
Grotere zakjes kopen :P
Behalve zalm, wat is er nog goede vis voor de katten? Volgens mij kan ik alleen zalmkarkas krijgen, maar ik wil mijn vleesbot percentage niet omhoog halen.

Voor de rest vandaag acht muffin-vorm-dingen gekocht in de action, dus de eerste barf aankoop is een feit  :biggrin2:. Ook al een diepvries op het oog.
Lelie schreef: Volgens mij kan ik alleen zalmkarkas krijgen.
Bij mijn eerste barf bestelling ook zalmkarkas gekocht maar daar moesten ze niets van hebben. Tegenwoordig koop ik bij de Jumbo een zak met bevroren zalm en geef ze twee maal in de week 1 stuk zalm. Dat gaat erin als koek :D
Ik heb gekeken voor zalm maar in de winkels hier (in België?) is het echt ontzettend duur. Te duur voor de katten naar mijn zin in ieder geval.

Wat zou beter zijn denken jullie, lamsnier of konijnennier met vet?

Diepvries is aangekocht trouwens  :D.
Dat kan ook natuurlijk. Nog niet aan gedacht. Ik ga sowieso proberen per bestelling de organen wat af te wisselen kwa diersoorten, dat is het beste denk ik.

Zijn er eigenlijk diersoorten af te raden kwa organen (ik las ergens anders bijvoorbeeld kippenlever omdat daar erg veel AB zou inzitten)?
Ik ben niet zo van het runderorgaan. Ze vinden het hier beduidend minder lekker en ik vind het ook minder logisch voor een kat. Rundernieren kunnen ook een teveel van een bepaald iets (ik weet even zo snel niet meer welk) in zich hebben wat minder goed is. Nuzal je dat iets ook niet zo snel egen komen, want je zal toch snel dingen voor humane consumptie tegen komen.
Bepaalde dieren die intensief worden gehouden, krijgen veel AB. Dit zijn iig kippen en ik dacht konijn en eend ook wel. Als je deze biologisch kan voeren, is dat zeker beter. Hou er wel rekening mee dat biologisch vleesbot veel harder is en voor een kat dan ineens te hard kan zijn.
Ok, geen rundsorganen, ik zal het onthouden.

Kwa botvlees, heeft karkas eigenlijk de voorkeur op nekken, of maakt dat niet veel uit (ik begin me nu opeens allerlei dingen te bedenken  ::) ).
Mijn gevoel zegt dat karkas beter is omdat het meer 'soorten' bot bevat, maar ik weet niet of dat ergens op slaat.

Ik lees nu je extra post. Ik ga idd voor zoveel mogelijk biologisch of wild, maar organen zijn nogal lastig om aan te komen merk ik. Maakt dat harder bot iets uit als je maalt, of niet? Voor de katten dan, dat vriend wag harder moet malen vind ik niet zo erg  :biggrin2:.
Ik heb eens biokippenvleugels gehad en er kwam veel gevloek uit meneer koekje toen hij aan de molen draaide. Sien gebruikt wel gewoon haar tanden en kon de botjes ervan niet aan. Als je niet hoeft te malen, zou ik dat zeker niet doen. Gewoon heel eten biedt veel voordelen, voor alle partijen.

Ik zou zoveel mogelijk veschillend vleesbot voeren.Niet alleen qua diersoorten, maar ook qua onderdelen. Alles bevat toch verschillende voedingswaardes.
Als je menu vooral uit wild en bio bestaat, moet je dan minder bot geven als normaal? Of maakt dat niet zoveel uit?

Pff, ben aan het kijken voor een molen maar het valt nog niet mee om te kiezen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door