Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Snelle update , het is best druk met de patient , een bejaarde hond, en de andere dame , plus werk buitenshuis
Maar ik ben vanaf nu vrij tot 18 Sept

De dame begint steeds meer babbels te krijgen , zeker op de momenten waarop de andere twee hun ""echte eten "" krijgen
Hevig protest vanuit de benche .... dat wil ik ooook , ik hoor het wel hoor
Alles doet het nog goed , piesen , eenmaal per dag poep , blafwekker , staart die vaak kwispelt
Ze krijgt nu afwisselend de ene dag mager , de andere dag wat vetter .... eend , lam ( kvv ) met nog steeds 50 gram spiervlees erbij
Dit gaat prima . Als ik echt tijd heb om plitie te zijn dan mag ze op haar bed liggen , zoniet in het gevang
De oude tang vind bv de hechtingen ook wel boeiend
Gisteren heeft ze voor het eerst buiten een stukje gelopen , zeer kort aan de lijn . ( Dat mag , mits ze dat kan , 3 a 4 x dgs )
Verder nog niet tot de eerste controle , die Vrij 16 Aug  is
Voor nu , een week na de ingreep is het belasten goed te noemen . Ze zakt er niet meer doorheen en gebruikt haar pootje ook
Maar wel als ze kort aan de lijn is , anders zoekt ze de voor haar meest gemakkelijke manier .... op drie poten ga je sneller
Verder slaapt de dame nog veel , en dat moet ze ook . Wond ziet er hardstikke goed uit , irritatie is verdwenen
Geen zwelling etc meer te zien .
Door Neally
Oooh, wat een fijne update. Ziet er mooi uit het pootje.
(en zo grappug ook weer, zit hier met een grijns omdat ik zie hoe aantrekkelijk het stiksel al wel niet is  :biggrin2:)
Da's lekker, de butler een maandje er tussenuit.  :)

kussie op het ritsje van Tess de freule.  :-*
Zo we zijn weer terug van de eerste controle . Voor nu was men dik tevreden , de boel zit lekker op zijn plek
Borduurwerk eruit , maar er zijn wel wat korstjes , dus het kap regime blijft voor de nacht nog even gehandhaaft , korstjes peuteren is erg leuk werk . En de wond ziet er verder goed uit dus dat willen we graag zo houden . Verder mag ze het belasten uitbreiden naar zo,n 6 x dgs en dat ook weer opbouwen per minuut . Verder zeer streng regime , niet vanwege schade poot , maar vanwege ras en snelheid . Ze is watervlug . Maar dat weten we  10 jaar .  :biggrin2:  De boel zou anders zo weer kapot ( kunnen ) gaan . Dus naast het oefenen gevangenschap , en uit toeren in de cabrio Pijnstilling /ontstekingsremmers blijven slikken tot de 2e controle , die is over 4 weken . De dame was weer 100 gram afgevallen , maar dat zal ws wel bespiering zijn . Ze weegt nu 6,6 kg . Maar ach beter wat te licht nu dan te zwaar . Komt ook wel weer goed . 7 kg is voor haar het mooiste gewicht
Hier de freule weer op de pootjes  :biggrin2:

Hmm , ga ik naar die ome dokter , kwispel kwispel kwispel .... hallooow  :D
Halen ze dat borduurwerk eruit , zo dacht ikke , klaar is Klara  ::) Einde horrelpoot
Oerent hard naar huis butler met de tuut tuut , heb wel zin om effe te plonzen ofzo  :D
Maar ooow , ikke heb het heulemaal mis  :o
Mot nog weken zo lopen , heul kort aan de riem  >:(
En dan weer als een bejaarde in die koets , nou lekker dan

De dame is vanmorgen rondgereden in de koets , en natuurlijk even een stukje oefenen
De rest van de dag hier bij huis oefenen , en dat is nog best een hele inspanning . Ze heeft inmiddels 4 x 2 minuten geoefend .
Maar .... elke dag is er eentje  :biggrin2:

Afbeelding
Kap is al een paar dagen af , wond is geheel genezen en dicht , beharing komt alweer terug .
Oefenen is nu 5 x dgs 3 tot 4 minuten , maar als het aan de dame zelf ligt kan ze ""alles weer aan "" Voel me reuze hoor butler
Daarnaast veel benche rust en slaapjes . En eenmaal dgs een uur uit toeren met de rolls
Poepdagboek houd ik nog wel even nauwkeurig bij
Het halve piepkuiken van afgelopen Zo is prima gegaan , ze heeft nu kwartelkarkas gehad , met ganzenvlees en groenten , is ook prima gegaan
En de dame krijgt (weer) doils en probiotica .
Wat fijn dat Tessa haar kap ook weer af is en dat het zo netjes genezen is.
Ideaal dat je haar rond kan rijden in haar rolls  :biggrin2:

Voor Jack heb ik geen rolls maar ik heb een super plekje gevonden waar ik elke dag even met hem naartoe ga. Ik kan mijn auto daar op de dijk parkeren met uitzicht op het strand en ga daar dan lekker met hem op een deken liggen kijken naar alles en iedereen en hij geniet dan met volle teugen.

Gaat helemaal goed komen met onze patiëntjes  ;)
Morgen zitten we op drie weken , nog een week of tien te gaan  :biggrin2:
De dame zit nu op zo,n 25 a 30 minuten oefenen per dag , ze heeft zelf alweer zin in bv een muisje spotten , ik ruik ze wel maar waarom mag dat nu niet  >:(
En dat geld voor nog een heuleboel andere dingen , kort aan de lijn bleheh wat een saai leven is dat  >:(
Maar we gaan er dagelijks  op uit met de rolls , en dat maakt het saaie leven weer wat plezanter voor de freule  :biggrin2:
Ontlasting gaat op de meeste dagen goed , al ben ik nog niet geheel tevreden over de vertering
Zacht vleesbot blijft dus voorlopig even op het menu . Voornamelijk kwartelkarkas , ze heeft een paar dagen geleden bio-kipvleugeltjes gehad , en dat ging weer goed
We hebben voor de 2e keer gefietst , dat vind ze erg leuk en zit zo stil als een standbeeld om zich heen te kijken ( tot nu toe gingen we wandelen met de kar )
Onderweg twee keer geoefend met de dame , en er komt zo zoetjes aan weer wat meer souplesse in de knie
Het aantal minuten is ook weer wat uitgebreid , al zou ze zelf nog veel verder willen . Maar daar heet je JRT voor
Maar we houden ons netjes aan het schema tot de 2e controle
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door