miik schreef:
Nee, dat snap ik... waarom risico lopen als het niet nodig is, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
Want eerder vertelde je dat op die yahoo groep er wel positief over gesproken werd bij jonge dieren/dracht...
Ik ben vorige week dus te logeren geweest in een huis vol met vlooien. En het grootste deel heb ik met gif behandeld.
Maar nu kreeg ik van Flodder en Dwarrel een potje Diatom aarde, en ik ben daar wel erg blij mee. Ik denk dat ik hier de honden en katten gewoon de komende maanden mee ga behandelen, net als mijn huis. Want ik wil eigenlijk niet maandenlang gif gebruiken, maar ja, heb ook geen zin in een vlooienplaag natuurlijk (voor als er toch nog wat eitjes mijn schoonmaakwoede hebben overleefd...)
Er zijn er dus ook heel veel die het wel gebruiken tijdens de dracht, al jaren en bij alle teven, en die geen problemen hebben. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat 't aan de DE zal liggen in die paar gevallen, als er daadwerkelijk een verband zou zijn zou het bv in de veefok ook al wel opgemerkt zijn. Ik zal nog 'ns zoeken naar het bericht (op FB en gezien op m'n telefoon...), misschien dat er inmiddels ook wat meer reacties op zijn.
Maar goed, we gaan sowieso ontlastingsonderzoek doen zodra Alba loops wordt. Ze is meestal erg stipt dus ervoor gaan we wel een tijdje geven. We geven meestal ook pompoenpit tegelijk en als ik eraan denk propolis.
Bij jonge dieren heb ik nog nooit iets negatiefs gelezen, al zou ik zelf niet al DE gaan geven aan hele jonge pups. Sommige fokkers beginnen met 2 weken al met afspenen, wat ik persoonlijk niet normaal (zacht uitgedrukt) vind, maar die geven neem ik aan dan nog geen DE. Ik ben 't van plan te gaan geven als de pups goed over zijn op vlees, dus niet direct in de eerste vleeshap die ze krijgen

.
Ik hoop dat je een vlooienplaag kan voorkomen! Dat is echt een nachtmerrie.