Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Wij gebruiken het ook nog steeds voor de honden, zo'n 2 - 3 keer per jaar doen we een week of 2 door het eten. Ik probeer er vaker aan te denken maar moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed ben in volhouden om het elke dag te doen.
Voor mezelf doe ik ook af en toe een kuurtje van 2 - 3 weken. Ik heb moeite met de structuur ervan, zowel in water als in yoghurt oid :-[.

Ik heb van de week gelezen dat je het beter niet kan geven tijdens de dracht, sommige fokkers hebben het idee dat het een negatief effect heeft. Daar ga ik wel rekening mee houden, maar ik ben wel van plan om het te gaan geven na de bevalling en ook aan de pups als ze op vast voedsel over gaan.
miik schreef: Kun je hier iets meer over vertellen Alba ? Wat denken ze te merken ?
Er was er 1 wiens teef met 7 weken had geaborteerd. Omdat diegene iemand kende waarbij hetzelfde was gebeurd die ook DE gebruikte, denkt zij/haar DA dat het daaraan ligt.
Ik kan het me bijna niet voorstellen, er zijn ook tig teven waar het niet bij gebeurd. Maar goed, ik hoef het niet perse te geven tijdens de dracht (zeker niet aangezien het weer Engeland wordt dus waarschijnlijk kom ik niet onder een wormpil uit :( ) dus dat ga ik dan ook niet doen.
Nee, dat snap ik... waarom risico lopen als het niet nodig is, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
Want eerder vertelde je dat op die yahoo groep er wel positief over gesproken werd bij jonge dieren/dracht...

Ik ben vorige week dus te logeren geweest in een huis vol met vlooien. En het grootste deel heb ik met gif behandeld.
Maar nu kreeg ik van Flodder en Dwarrel een potje Diatom aarde, en ik ben daar wel erg blij mee. Ik denk dat ik hier de honden en katten gewoon de komende maanden mee ga behandelen, net als mijn huis. Want ik wil eigenlijk niet maandenlang gif gebruiken, maar ja, heb ook geen zin in een vlooienplaag natuurlijk (voor als er toch nog wat eitjes mijn schoonmaakwoede hebben overleefd...)
miik schreef: Nee, dat snap ik... waarom risico lopen als het niet nodig is, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
Want eerder vertelde je dat op die yahoo groep er wel positief over gesproken werd bij jonge dieren/dracht...

Ik ben vorige week dus te logeren geweest in een huis vol met vlooien. En het grootste deel heb ik met gif behandeld.
Maar nu kreeg ik van Flodder en Dwarrel een potje Diatom aarde, en ik ben daar wel erg blij mee. Ik denk dat ik hier de honden en katten gewoon de komende maanden mee ga behandelen, net als mijn huis. Want ik wil eigenlijk niet maandenlang gif gebruiken, maar ja, heb ook geen zin in een vlooienplaag natuurlijk (voor als er toch nog wat eitjes mijn schoonmaakwoede hebben overleefd...)
Er zijn er dus ook heel veel die het wel gebruiken tijdens de dracht, al jaren en bij alle teven, en die geen problemen hebben. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat 't aan de DE zal liggen in die paar gevallen, als er daadwerkelijk een verband zou zijn zou het bv in de veefok ook al wel opgemerkt zijn. Ik zal nog 'ns zoeken naar het bericht (op FB en gezien op m'n telefoon...), misschien dat er inmiddels ook wat meer reacties op zijn.

Maar goed, we gaan sowieso ontlastingsonderzoek doen zodra Alba loops wordt. Ze is meestal erg stipt dus ervoor gaan we wel een tijdje geven. We geven meestal ook pompoenpit tegelijk en als ik eraan denk propolis.

Bij jonge dieren heb ik nog nooit iets negatiefs gelezen, al zou ik zelf niet al DE gaan geven aan hele jonge pups. Sommige fokkers beginnen met 2 weken al met afspenen, wat ik persoonlijk niet normaal (zacht uitgedrukt) vind, maar die geven neem ik aan dan nog geen DE. Ik ben 't van plan te gaan geven als de pups goed over zijn op vlees, dus niet direct in de eerste vleeshap die ze krijgen ;).

Ik hoop dat je een vlooienplaag kan voorkomen! Dat is echt een nachtmerrie.
Lazy Garfield schreef: Mijn hondje had een paar spoelwormen, heb het nu weer een poosje door het vlees gemengd.
Ga eerdaags weer een mestonderzoek doen bij de DA, laat het je weten.
Ik heb het nog nooit gebruikt tegen ongedierte, daar heeft ze helemaal geen last van, heb daar dus geen ervaringen mee.
Voor mezelf gebruik ik het ook niet.
Annemarie Rijnveld heeft er veel ervaring mee!
Kom net terug van da dierenarts, mestonderzoek laten doen en Saartje is volkomen wormenvrij.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door