Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Ik snap die onzekerheid wel, alle begin is lastig.
Daarbij komt dat de dierenwinkel (die geen vers verkoopt en daar dus niets aan verdient) liever heeft dat je brokken voert!

Onze Borke eet nu ruim 1 maand alleen maar vers en als hij zo nu en dan (met trainen) een brokje krijgt, dan vindt hij dat heerlijk.

Ik had dezelfde twijfels die jij hebt met bijvoorbeeld vakanties. Maar ben laatst een weekend weggeweest en heb voor zaterdag avond en zondagochtend gewoon vers in een klein koeltasje meegenomen met een koelelement erin. Zo'n tasje waar 6 blikjes bier in passen. Ik hoefde de gastvrouw dus niet lastig te vallen om koel of vries ruimte te gebruiken en het was net zo makkelijk als brokken meenemen.

Waarom probeer je niet eens 2 weken een compleet vers voer (zie bibliotheek voor merken en adressen) en kijk eens hoe het bevalt.

Succes :-)
Door marcel
AstridStraver schreef: Ik snap die onzekerheid wel, alle begin is lastig.
Daarbij komt dat de dierenwinkel (die geen vers verkoopt en daar dus niets aan verdient) liever heeft dat je brokken voert!

Onze Borke eet nu ruim 1 maand alleen maar vers en als hij zo nu en dan (met trainen) een brokje krijgt, dan vindt hij dat heerlijk.

Ik had dezelfde twijfels die jij hebt met bijvoorbeeld vakanties. Maar ben laatst een weekend weggeweest en heb voor zaterdag avond en zondagochtend gewoon vers in een klein koeltasje meegenomen met een koelelement erin. Zo'n tasje waar 6 blikjes bier in passen. Ik hoefde de gastvrouw dus niet lastig te vallen om koel of vries ruimte te gebruiken en het was net zo makkelijk als brokken meenemen.

Waarom probeer je niet eens 2 weken een compleet vers voer (zie bibliotheek voor merken en adressen) en kijk eens hoe het bevalt.

Succes :-)
Bedankt voor de reactie. Ik ga om! Ik snap ook best dat de mensen hier voor vers zijn, daar is deze site ook voor. Alleen als je er geen ervaring mee hebt is het toch eng om mijn doggen over te zetten. Ik twijfel al lange tijd, maar ben nu om. Ben alleen nog aan het bekijken of ik Duck of Carnibest of Bibi ga pakken. Kan het alledrie krijgen, moet alleen nog uitzoeken wat het beste is voor de doggen. Als ik niet overtuigd was ging ik het ook niet voeren met 3 duitse doggen, weet je wat die eten op een dag!?. Hartstikke bedankt voor je leuke antwoord, daar kan ik tenminste iets mee. En zo blijft het voor iedereen leuk. Alle begin is moeilijk toch?
Groetjes
Door rob
valt nog wel mee wat ze eten...ligt er een beetje aan hoe oud ze zijn......wij stellen alles zelf samen...we barfen voor 6 honden en dat gaat heel goed als je maar zorgt voor zo veel mogelijk varriatie......maar om nu te beginnen en in te lezen zet ze maar op een kant klare voeding en dan daarna als je de kneepjes wat beter kent kun je gaan experimenteren....en als je dan goedkoop aan onderdelen kunt komen wordt de kvv ook weer in verhouding goedkoper...

Linda
Door Lizzy
dog schreef: Tjonge jonge, even voor de duidelijkheid hoor maar dit is wat ze in de dierenwinkel tegen mij vertelde, vind je het raar dat je dan niet goed weet wat je moet doen als er meteen een heleboel nadelen opgenoemd worden. En inderdaad gaan mijn honden nooit naar een pension, maar in een noodgeval zal het moeten, niemand is happig om 3 duitse doggen in huis te nemen om op te passen. Het zijn geen poedels. Ik dacht dat het hier een vriendelijke site was die me een stukje op weg wilde helpen maar ik voel me op deze manier wel wat aangevallen, sorry dat ik het zeg. Had er iets meer van verwacht. Geef mensen die geen enkele ervaring hebben ook een kans, en laat niet meteen voelen dat ze dom zijn of zo!
Nou lullig dat het zo over is gekomen, want dat was mijn bedoeling niet. Ik had zoiets van "maak je pas zorgen over een pension als ze een pension in moeten". Het was zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen hoor! En het was al helemaal niet mijn bedoeling om je te laten voelen dat je dom bent ofzo! Mijn excuses dat het zo wel bij je overgekomen is.
Door Borke
dog schreef: Ik twijfel al lange tijd, maar ben nu om. Ben alleen nog aan het bekijken of ik Duck of Carnibest of Bibi ga pakken. Kan het alledrie krijgen, moet alleen nog uitzoeken wat het beste is voor de doggen. Als ik niet overtuigd was ging ik het ook niet voeren met 3 duitse doggen, weet je wat die eten op een dag!?.
Ik geef onze hond BIBI en Carnibest, net hoe het uitkomt en merk er niet zo heel veel verschil tussen, behalve de prijs. Daarbij komt dat in Carnibest groente zit en in BIBI niet, maar voor mijn gevoel (anderen denken daar anders over) maakt dat niet zoveel uit.

Als ik 3 doggen had dan liet ik ze alle drie 2 weken een ander merk eten, mooier vergelijkend warenonderzoek kan je niet doen. Dan zie je wat het prijsverschil is, verschil in ontlasting en hoeveel je honden ervan nodig hebben.
Daarnaast worden de kvv maaltijden via particulieren verkocht en de een kan je gemakkelijk bereiken en heeft altijd van alles in voorraad en de ander niet. Je ervaart dan ook met wie je het prettigste samenwerkt.

Verder is het handig om een flink vriezer te kopen, want als je 3 honden vers voert, wil je toch niet steeds weer inslaan, maar graag wat op voorraad hebben.

Wij voeren een hond en een kat vers en hebben daarvoor een tafelmodel vriezertje erbij gekocht en daarin kan ik een ruime maand voorraad voor beiden opslaan, met voor de hond ook nog flink wat botten. Ik probeer 1-2 dagen per week zelf samen te stellen.

Als ik 3 honden had, dan kocht ik denk ik een grote vrieskist, dat is voordeliger, neemt alleen wel meer plek in.

Ik raad je wel aan om heel veel, zo niet alles, uit de bibliotheek te lezen, daar haal je een schat aan informatie uit!
Succes met proberen en stel hier gerust je vragen hoor. Iedereen op dit forum is eens zoals jij begonnen :-)

Groetjes,
Door Helen
dog schreef: . Ik dacht dat het hier een vriendelijke site was die me een stukje op weg wilde helpen maar ik voel me op deze manier wel wat aangevallen, sorry dat ik het zeg. Had er iets meer van verwacht. Geef mensen die geen enkele ervaring hebben ook een kans, en laat niet meteen voelen dat ze dom zijn of zo!
Niemand zegt dat je dom bent en ik kan geen onvriendelijk woord ontdekken in deze topic ??? Wat zijn je verwachtingen dan? Misschien moet je even een lijstje met verwachtingen neerzetten zodat we dan direct kunnen melden of we eraan kunnen voldoen of niet.
Iedereen is van harte bereid om elk nieuw lid te helpen en overal antwoord op te geven. Het is absoluut niet nodig om je ook maar ergens aangevallen over te voelen.
Door Helen
AstridStraver schreef: Ik geef onze hond BIBI en Carnibest, net hoe het uitkomt en merk er niet zo heel veel verschil tussen, behalve de prijs. Daarbij komt dat in Carnibest groente zit en in BIBI niet, maar voor mijn gevoel (anderen denken daar anders over) maakt dat niet zoveel uit.

Als ik 3 doggen had dan liet ik ze alle drie 2 weken een ander merk eten, mooier vergelijkend warenonderzoek kan je niet doen. Dan zie je wat het prijsverschil is, verschil in ontlasting en hoeveel je honden ervan nodig hebben.
Daarnaast worden de kvv maaltijden via particulieren verkocht en de een kan je gemakkelijk bereiken en heeft altijd van alles in voorraad en de ander niet. Je ervaart dan ook met wie je het prettigste samenwerkt.

Verder is het handig om een flink vriezer te kopen, want als je 3 honden vers voert, wil je toch niet steeds weer inslaan, maar graag wat op voorraad hebben.

Wij voeren een hond en een kat vers en hebben daarvoor een tafelmodel vriezertje erbij gekocht en daarin kan ik een ruime maand voorraad voor beiden opslaan, met voor de hond ook nog flink wat botten. Ik probeer 1-2 dagen per week zelf samen te stellen.

Als ik 3 honden had, dan kocht ik denk ik een grote vrieskist, dat is voordeliger, neemt alleen wel meer plek in.

Ik raad je wel aan om heel veel, zo niet alles, uit de bibliotheek te lezen, daar haal je een schat aan informatie uit!
Succes met proberen en stel hier gerust je vragen hoor. Iedereen op dit forum is eens zoals jij begonnen :-)

Groetjes,
Pff, voor 3 doggen heb je echt een enorme vriezer nodig, wil je niet om de paar weken een nieuwe voorraad halen zeg. Ik heb 2 honden, een grote en een kleine en ik heb 2 vriezers. Dat vind ik net aan kunnen. Met een vriezer zou ik het niet redden.
Laura2004 schreef: Ik vind dit ook een vriendelijk forum en ik heb er veel aan gehad. Ik ben nog een paar maanden lid en ik heb al veel geleerd! ;)
Ja, en ik heb ook altijd al mijn (domme) vragen gesteld :D En ook nog antwoord gekregen ;D
Lupa schreef: ik stel nog steeds dommem vragen en ik geef ook dommem antwoorden ;D ;D
Whahaha, wat DOM van jou zeg!! Ik dacht ook al, wat geeft ze toch altijd domme antwoorden ;D ;D

Hoe was het gezegde ook al weer? Als je een domme vraag stelt krijg je een dom antwoord? ;D
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 03 mar 2005, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pauline
Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden!!! En doggy over het kvv probeer inderdaad verschillende merken. Ik heb voor Joep Duck (was voor Sammie, maar ja), Carnibest en AHV en 2x in de week gooi ::) ik hem een lap pens of een kippenbout toe. Ben nu in de voorbereidende fase voor totaal barfen en ik heb geluk: met een teckel heb je aan 1 diepvries genoeg. Veel leesplezier op dit forum enne.... ik voel me ook nog wel eens heel onzeker. Daardoor heb je ook sneller het idee dat een ander je niet serieus neemt, maar dat is hier echt niet aan de orde.
Door Lizzy
Nee, domme vragen bestaan inderdaad niet. Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik vind Barfplaats over het algemeen ook een heel vriendelijk forum ;D! Maar blijkbaar is hetgeen ik schreef toch in het verkeerde keelgat geschoten bij Dog. Ik hoop dat Dog zich daardoor niet laat tegen houden gewoon zijn/haar vragen te stellen op Barfplaats.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door