Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cupcake
Jantina schreef: Last van nesteldrang denk ik...
Vd week al vriezer vol gedaan met voedsel voor ons. In geval dat ik in het ziekenhuis kom ofzo kan manlief aardig wat dagen teren. Ook voor de honden vandaag de vriezer vol geladen. Schat dat zij een 3 maanden vooruit kunnen  :-[ tsjokvol zit alles!
Haha, tja je weet maar nooit he?!
Door orinake
pffffffffffff iemand stokjes om men ogen open te houden? :)
ik ben DOODOP nu.
Transport ging vlot tot we opnieuw naar meerkerk reden.
Bij deze klasseer ik de A27 als een gevaarlijke snelweg!!!!
vrachtwagen in schaar op de rijbaan - voertuig dat vloeistof lekt - aardverschuivingen... WTF seg!!!!
Uiteindenlijk de verloren tijd toch kunnen inhalen en om half 6 waren we thuis.
Hier dan alles klaar gezet, de foutjes uitgezocht, ophalers ontvangen...

Vandaag mocht Isack onze oudste reu mee en hij heeft zich super gedragen! Maar de sukkel is helemaal KO.
Er zijn enkele leuke foto's van in de wagen waarop je kan zien hoe vermoeiend het is om al die vleesjes te bewaken en er toch zelf niet aan mogen komen ;)

Mijn voeten jah dat is een ramp, mijn rug is nu ook helemaal verkrampt.
Fanne is opgeroepen door de brandweer dus ik ga op mijn zeteltje kruipen :)

Morgen een dagje platte rust. Buikje heeft het nodig!
Door EliScooby
orinake schreef: pffffffffffff iemand stokjes om men ogen open te houden? :)
ik ben DOODOP nu.
Transport ging vlot tot we opnieuw naar meerkerk reden.
Bij deze klasseer ik de A27 als een gevaarlijke snelweg!!!!
vrachtwagen in schaar op de rijbaan - voertuig dat vloeistof lekt - aardverschuivingen... WTF seg!!!!
Uiteindenlijk de verloren tijd toch kunnen inhalen en om half 6 waren we thuis.
Hier dan alles klaar gezet, de foutjes uitgezocht, ophalers ontvangen...

Vandaag mocht Isack onze oudste reu mee en hij heeft zich super gedragen! Maar de sukkel is helemaal KO.
Er zijn enkele leuke foto's van in de wagen waarop je kan zien hoe vermoeiend het is om al die vleesjes te bewaken en er toch zelf niet aan mogen komen ;)

Mijn voeten jah dat is een ramp, mijn rug is nu ook helemaal verkrampt.
Fanne is opgeroepen door de brandweer dus ik ga op mijn zeteltje kruipen :)

Morgen een dagje platte rust. Buikje heeft het nodig!
Ik snap echt niet waarom je gezondheid en die van je kind op de tweede plaats komt. Je bent al een beetje gammel van jezelf, hoogzwanger en dan nog dit doen ook. Hoe lief ik de hondjes en hun baasjes ook vind, als ik in jouw situatie zat, zouden ze allemaal de rambam kunnen krijgen. Mijn eigen gezondheid gaat voor. Just my 2 cents :biggrin2:
Door orinake
Mien 3-tal schreef: Ik snap echt niet waarom je gezondheid en die van je kind op de tweede plaats komt. Je bent al een beetje gammel van jezelf, hoogzwanger en dan nog dit doen ook. Hoe lief ik de hondjes en hun baasjes ook vind, als ik in jouw situatie zat, zouden ze allemaal de rambam kunnen krijgen. Mijn eigen gezondheid gaat voor. Just my 2 cents :biggrin2:
Wie zegt dat mijn gezondheid en die van men kind op de 2de plaats komt?
Ja ik heb een zwakke rug, maar als ik daar aan toegeef en van mezelf een kasplantje maak dan ben ik verder van huis.
Ik moet blijven bewegen om mijn spieren te behouden, anders mogen ze me binnenkort in een rolstoel zetten.
ik ben nog geen 30 dus ik weiger toe te geven aan elk pijntje dat ik voel. Als ik dat zou moeten doen had ik de voorbije 4.5 jaar men bed niet meer uitgemogen...

De gezondheid van men beebje is geen moment in gevaar geweest.
Ik ben dinsdag bij de gyne geweest en ja in groei staan we voor op schema, op gewicht ook.
Maar verder zit alles nog hoog en droog.
als ik geen toestemming had van de gyne dan had Fanne de rit alleen gedaan (ik ben niet achterlijk he, ik heb lang genoeg moeten knokken voor mijn 3de kindje)

Hoogzwanger... daar schrijf je het he ik ben ZWANGER niet invalide. Die dikke voeten die horen daar nu eenmaal bij.
Ik ben nu een klein uurtje wakker en ze staan al weer dubbeldik, wat moet ik doen? Niet meer uit men bed komen?
Dan word ik gek!

En waarom ik dit doe?
Mijn honden hebben ook honger :)
De vriezers zitten nu weer aardig gevuld, in principe moeten ze toekomen tot begin september.

En nu ga ik genieten van men bloemetjes die ik kreeg, men hondjes die me graag zien en de rust van het alleen thuis zijn!
Door Cupcake
Het is ook lastig om goed in te schatten wat je lijf kan.
Het moeilijke is dat er geen ander is die kan inschatten hoe jij je voelt en wat wijs is voor jou. Toegeven aan elk pijntje moet je zeker niet doen maar jezelf over de kop werken al helemaal niet. Maar je hebt gelijk dat je moet blijven bewegen, van stil zitten is naar mijn idee nog nooit iemand beter geworden. Hoe beter je conditie is voor je bevalt, hoe sneller je herstelt.
Ieders goedbedoelde bezorgdheid is hartstikke lief maar, het komt vaak over (dat ervaar ik althans) alsof zwanger zijn een ziekte is en alsof je zelf niet voelt wat je lijf kan of niet het beste met kindje voorhebt.
Zolang jij denkt dat je het kunt en groen licht hebt van de gyne, moet je lekker kunnen doen wat je graag wilt.
Een moe lijf moet je daarna lekker verwennen met dat wat goed voelt (pootjes omhoog op de bank of lekker in bad) en desnoods nog een dagje lui erachteraan.
Nogmaals niet dat ik het niet verwonderlijk vind dat je dit nu nog steeds allemaal doet, maar ik kan me ook voorstellen dat je het zolang mogelijk wilt volhouden, waarschijnlijk ook omdat je het leuk vindt.
Door Sonja
Zodra je zwanger bent krijg je inderdaad allerlei goedbedoelde adviezen over wat je wel en zie zou moeten en kunnen doen. Dat is allemaal leuk bedacht, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat je de eventuele lichamelijke ongemakken op de koop toeneemt en ondertussen gewoon doorgaat met je dagelijkse bezigheden. Dat kan vaak niet anders. Je hebt gewoon je werk/huishouden incl. eventueel al aanwezige kinderen en/of dieren + nog eens wat extra bezigheden die je erbij krijgt ter voorbereiding op de komst van de kleine, zoals het inrichten van een babykamer en het zorgen dat je alles in huis hebt.
En dan kan het zomaar voorkomen dat je tijdens de dag tegen onverwachte dingen aanloopt waardoor je er 's avonds even compleet doorheen komt te zitten. Zoals bijvoorbeeld een ongeluk op de A27 waardoor je geplande reistijd ineens fors langer uitpakt dan verwacht. Tja, kan gebeuren.
Ik moet de komende week nog werken en tuf elke dag met de trein op en neer. Is gemiddeld een uur heen en een uur terug. En dan kan het ook zomaar weer gebeuren dat ik op het station sta en de NS doodleuk meedeelt dat de trein niet rijdt en dat de daaropvolgende trein vertraging heeft. En als die trein er dan uiteindelijk is, dan zit die zo bomvol dat ik de hele weg moet staan.  :-X Gebeurt helaas regelmatig, zo ook afgelopen week nog.  :-\
En ja, dan heb je dikke enkels. En dan probeer je maar wat vroeger naar bed te gaan. Maar dan word je nog tig keer per nacht wakker vanwege toiletbezoek/maagzuur/kuitkramp/pijntjes omdat je geen prettige houding meer kunt vinden etc.etc. En om 5.30 uur loopt gewoon je wekker weer af omdat je wordt geacht om 8 uur weer fris en fruitig achter je bureau te zitten.  ;)
Het leven van een zwangere vrouw gaat helaas niet alleen maar over roze(n) (wolken).  :biggrin2:
Door orinake
Sonja schreef: Zodra je zwanger bent krijg je inderdaad allerlei goedbedoelde adviezen over wat je wel en zie zou moeten en kunnen doen. Dat is allemaal leuk bedacht, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat je de eventuele lichamelijke ongemakken op de koop toeneemt en ondertussen gewoon doorgaat met je dagelijkse bezigheden. Dat kan vaak niet anders. Je hebt gewoon je werk/huishouden incl. eventueel al aanwezige kinderen en/of dieren + nog eens wat extra bezigheden die je erbij krijgt ter voorbereiding op de komst van de kleine, zoals het inrichten van een babykamer en het zorgen dat je alles in huis hebt.
En dan kan het zomaar voorkomen dat je tijdens de dag tegen onverwachte dingen aanloopt waardoor je er 's avonds even compleet doorheen komt te zitten. Zoals bijvoorbeeld een ongeluk op de A27 waardoor je geplande reistijd ineens fors langer uitpakt dan verwacht. Tja, kan gebeuren.
Ik moet de komende week nog werken en tuf elke dag met de trein op en neer. Is gemiddeld een uur heen en een uur terug. En dan kan het ook zomaar weer gebeuren dat ik op het station sta en de NS doodleuk meedeelt dat de trein niet rijdt en dat de daaropvolgende trein vertraging heeft. En als die trein er dan uiteindelijk is, dan zit die zo bomvol dat ik de hele weg moet staan.  :-X Gebeurt helaas regelmatig, zo ook afgelopen week nog.  :-\
En ja, dan heb je dikke enkels. En dan probeer je maar wat vroeger naar bed te gaan. Maar dan word je nog tig keer per nacht wakker vanwege toiletbezoek/maagzuur/kuitkramp/pijntjes omdat je geen prettige houding meer kunt vinden etc.etc. En om 5.30 uur loopt gewoon je wekker weer af omdat je wordt geacht om 8 uur weer fris en fruitig achter je bureau te zitten.  ;)
Het leven van een zwangere vrouw gaat helaas niet alleen maar over roze(n) (wolken).  :biggrin2:
ssssssssssst zwijg me van die A27 he! ik heb er vannacht van gedroomd.
Nu ja gisteren wel meer dingen gezien op de NL snelwegen waar men haar van recht kwam :s
Sommige mensen brengen zichzelf en anderen danig in gevaar zonder het zelf te beseffen :s
Door Jantina
Moet je buikgriep krijgen als je 33 weken zwanger bent en de kleine ook nog aan het indalen is. Da's n topcombinatie hoor!!! Wat voel ik me een broedhok zeg. Mijn lijf past even niet bij mijn geest - lijken 2 totaal verschillende personen momenteel. Bleeeeh...
Door orinake
Jantina schreef: Moet je buikgriep krijgen als je 33 weken zwanger bent en de kleine ook nog aan het indalen is. Da's n topcombinatie hoor!!! Wat voel ik me een broedhok zeg. Mijn lijf past even niet bij mijn geest - lijken 2 totaal verschillende personen momenteel. Bleeeeh...
Ow dat is minder!
wat zegt de dokter?
Ziek zijn is nooit leuk, maar als zwangere vind ik het altijd nog zwaarder :(
Door Sonja
Jantina schreef: Moet je buikgriep krijgen als je 33 weken zwanger bent en de kleine ook nog aan het indalen is. Da's n topcombinatie hoor!!! Wat voel ik me een broedhok zeg. Mijn lijf past even niet bij mijn geest - lijken 2 totaal verschillende personen momenteel. Bleeeeh...
Beterschap! Lijkt me inderdaad geen fijne combinatie  :(
Door Jantina
orinake schreef: Ow dat is minder!
wat zegt de dokter?
Ziek zijn is nooit leuk, maar als zwangere vind ik het altijd nog zwaarder :(
Heb ik niet gebelt. Maar alles wat binnen komt vliegt er weer uit. Moet niet te lang duren dan kan ik wel iemand bellen... Weet niet hoe snel je uitdroogt maar goed zal t niet zijn voor die kleine.
Jantina schreef: Heb ik niet gebelt. Maar alles wat binnen komt vliegt er weer uit. Moet niet te lang duren dan kan ik wel iemand bellen... Weet niet hoe snel je uitdroogt maar goed zal t niet zijn voor die kleine.
Als het nog steeds niet beter is zou ik de verloskundige even bellen. Ik heb het ook gehad met een week of 28 en had na een dag al uitdrogingsverschijnselen. Ik heb overigens de gyn gebeld omdat ik buiten de griep ineens aan 1 stuk door harde buiken had. Maar toen bleek dus ook dat ik aan het uitdrogen was :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door