Moderator: Lizzy
Roosjes3 schreef: Ik heb deze week ook de uitslag van het Woud binnen gekregen... Ook coccidieën, met het advies Procox te gebruiken. Waar halen jullie die pompoenpitten? Ik heb ook ergens gelezen dat coccidieën geen kwaad kunnen doen en dat veel gezonde honden ze bij zich dragen zonder het te weten. Weet iemand meer over deze parasieten? Ik kan maar weinig vinden met google... Wel alvast heel blij met de pompoenpittentip!Ja inderdaad in volwassen honden kunnen enkele coccidieen ook geen kwaad, en ik heb ook gelezen dat zowiezo de reguliere ontwormingsmiddelen er erg weinig mee kunnen.![]()
Tanna schreef: De osteopaat die mijn hond regelmatig thuis komt behandelen heeft een kruidencompositum voorgeschreven. Als die pot leeg is laat ik de ontlasting nog een keer testen en dan hoop ik dat alles weer goed is. Coccidiose kan als het lang blijft woekeren op den duur wel leverschade veroorzaken, dus ik wil er wel wat aan doen, maar niet met Procox, brrrr! De poep ruim ik nu voortdurend op, dus ook op de plekken waar dat niet hoeft, dat is voorlopig wel zo veilig.Ben ik best wel nieuwsgierig naar
Annemarie Rijnveld schreef: Ben ik best wel nieuwsgierig naarDat dacht ik wel![]()
Tanna schreef: Dat dacht ik wel! Ik zal blijven melden hoe het gaat. De extra pompoenpitten blijf ik ook geven, alle beetjes helpen. En die eet ze gemakkelijker dan de twee theelepels kruiden, dat is een hele hap voor een klein hondje........
Duman schreef: Ik kan je niet vertellen wat te doen, maar ik kan wel mijn ervaring delen.8) en ik na twee keer Panacur en krankzinnig worden van veel wassen, stomen en boenen nog steeds Giardia!!
Cakir had wormen, Giardia en Coccidiën. Na veel wassen, stomen, boenen en een kuurtje Panacur, werd er bij zijn volgende onderzoek niks meer gevonden.
Annemarie Rijnveld schreef: 8) en ik na twee keer Panacur en krankzinnig worden van veel wassen, stomen en boenen nog steeds Giardia!!Klopt Annemarie, en wormen ook niet!
Ik heb een ander middel gebruikt, Diatomeeenaarde, en geen wassen, stomen en boenen (totaal overbodig volgens mijn DA, gewoon normale hygiene is meer dan voldoende) en.......nooit meer Giardia teruggezien![]()
Duman schreef: Had je ook Metrazol gebruikt?Bedoel je daar Flagyl mee? Dat middel is mij wel voorgesteld na de twee mislukte Panacur-kuren. Ik heb dat niet gedaan, en ben mijn eigen weg gegaan...
Ik las hier idd over Diatomeeenaarde, maar ik was er een beetje sceptisch over, omdat ik maar zeer weinig gebruikservaringen over kon lezen.
Ik moet je wel zeggen, Panacur vind ik best een ellende. Leek alsof hij juist na de Panacur ziek werd.
Heb heel wat vuile pens en probiotica mogen geven om hem weer in orde te kunnen krijgen.![]()
Duman schreef: Ja dat bedoel ik. Als ik het niet verkeerd herinner werkt Panacur tegen de ene stam en Memetronidazol ( Flagyl) tegen de andere.Duman, bestellen die handel dus!
Richtlijnen van de fabriekanten was ook dus dat je het combineert. Ik weet de 'samenstelling' niet meer uit mijn hoofd maar ik kreeg het mee bij de DA en van een fokker.
Maar goed, als je er vanaf bent gekomen zonder vergif, lijkt me dat stukken beter.![]()