Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door wenche
Ik zit op +14 kg nu... (3 weken voor ud, dus netjes)
Ik loop nu met deze warmte op crocs of blote voeten...
Beebje werd bij mij met 35 weken geschat op 2700 gram...
Zou uitkomen op ong 3300/3800 gram als zo door zet...
Door Sonja
Eh, ik vind maar één ding nóg erger dan Birkenstocks en dat zijn crocs.  :-[ Ik heb die dingen niet eens. En ik kan ook moeilijk op crocs of blote voeten naar kantoor.
Schoenen de hele dag aanhouden heb ik deze week ook gedaan met als gevolg blaren.  :(
Door Jantina
Kindje loopt vanaf 25 wkn voor. Wel netjes die 2 weken, hij loopt niet meer uit gelukkig. Mensen zeggen ook steeds als ze mij zien heel lollig 'oooh het is zeker bijna zo ver?' nou nee maar die buik is gewoon enorm. Ik kan gelukkig nog wel mn gewone schoenen aan. Als ik met de honden ga lopen heb ik foute sportschoenen aan, om de simpele reden dat ik die veters niet meer om de haakjes geprutst krijg van mn wandelschoenen! Ik heb wel leuke espadrilles gekocht van Shabbies, om toch een zomers schoentje te hebben maar toch een goede zool heeft. Slippers draag ik soms thuis maar ben geen slipper mens.
Door orinake
[quote="Jantina"]
Kindje loopt vanaf 25 wkn voor. Wel netjes die 2 weken, hij loopt niet meer uit gelukkig. Mensen zeggen ook steeds als ze mij zien heel lollig 'oooh het is zeker bijna zo ver?' nou nee maar die buik is gewoon enorm. Ik kan gelukkig nog wel mn gewone schoenen aan. Als ik met de honden ga lopen heb ik foute sportschoenen aan, om de simpele reden dat ik die veters niet meer om de haakjes geprutst krijg van mn wandelschoenen! Ik heb wel leuke espadrilles gekocht van Shabbies, om toch een zomers schoentje te hebben maar toch een goede zool heeft. Slippers draag ik soms thuis maar ben geen slipper mens.
[/quote]

Wisselen?
Ik kreeg van de week de opmerking: amai gij zijt ook weer goed bijgekomen...
Nu moet lukken dat die persoon zelf aardig wat kilo's bij is en ik die moment heel nijdig liep.
Dus ik heb heel bits geantwoord: ja 7 a 8kg maar ik heb binnen 6 weken een kindje bij, wat is jouw excuus?

Ik weet dat ik aardig wat overgewicht heb en dat er na men zwangerschap weer heel wat af moet.
Maar ik kan echt niet meer wegstoppen dit dit een zwangere buik is en niet gewoon men eigenste vetbuik :(
Door Ivonne
[quote="Sonja"]
Eh, ik vind maar één ding nóg erger dan Birkenstocks en dat zijn crocs.  :-[ Ik heb die dingen niet eens. En ik kan ook moeilijk op crocs of blote voeten naar kantoor.
Schoenen de hele dag aanhouden heb ik deze week ook gedaan met als gevolg blaren.  :(
[/quote]

ik ben ook overstag gegaan voor Birckenstocks .................goedgope ballerina's ook geprobeerd zonder succes (en ik draag juist heel graag pumps en voelde me op die slippers echt een log peerd) . In de Birckenstocks zelfs nog gaatje bij in moeten maken.....
Mijn advies: doe die birckenstocks en dan in een leuk kleurtje.... je voeten worden anders echt vervelend voor je.
Door Sonja
[quote="Ivonne"]
ik ben ook overstag gegaan voor Birckenstocks .................goedgope ballerina's ook geprobeerd zonder succes (en ik draag juist heel graag pumps en voelde me op die slippers echt een log peerd) . In de Birckenstocks zelfs nog gaatje bij in moeten maken.....
Mijn advies: doe die birckenstocks en dan in een leuk kleurtje.... je voeten worden anders echt vervelend voor je.
[/quote]

Ik vind op slippers lopen eigenlijk gewoon eng.  :-\ Ik ben altijd bang dat ik m'n tenen stoot en er gaat steevast een lompe boef op m'n blote voeten staan.  >:(
Door Ivonne
Sonja schreef: Ik vind op slippers lopen eigenlijk gewoon eng.  :-\ Ik ben altijd bang dat ik m'n tenen stoot en er gaat steevast een lompe boef op m'n blote voeten staan.  >:(
Tenen stoten gebeurt niet want daar is het randje net hoog genoeg voor.... en ik heb geen lomperd gehad die op mijn tenen ging staan want men past wel op bij een zwangere vrouw....

gewoon kopen; je zult het een verademing vinden....
Door Sonja
Ivonne schreef: Tenen stoten gebeurt niet want daar is het randje net hoog genoeg voor.... en ik heb geen lomperd gehad die op mijn tenen ging staan want men past wel op bij een zwangere vrouw....

gewoon kopen; je zult het een verademing vinden....
Ik bedoel met 'lompe boef' m'n bouvier.  ;) En geloof me, zwanger of niet, die gaat echt wel op m'n tenen staan.  :biggrin2: Ik heb in het verleden wel eens van die Teva's gehad en dat was om die reden ook geen succes.
Door Sonja
fem fatale schreef: Ballerina's bieden niet meer bescherming dan een slippertje, en hebben ook nog eens geen voetbed. Daar hoef je ze dus niet voor te kopen.
Je tenen zijn toch beschermd? Dat scheelt toch alweer. En je hebt ook wat luxere, comfortabele ballerina's. Krijg je meer een sportief model. Zoiets als deze had ik in gedachten: http://www.bonprix.nl/product/ballerinas-rood-943909/ Maar helaas zijn die er dan net weer niet meer in mijn maat.  :( Anders maar een dergelijk modelletje van sketchers halen o.i.d.  :-\
Door wenche
Mijn anders zo lompe Pip is nu in mijn zwangerschap echt heel voorzichtig...
Ze lijkt echt uit te kijken wat ze doet/waar ze loopt/ligt...
Maar Pip is sowieso vanaf het begin van mijn zwangerschap erg veranderd :) meer volwassen...
Ze lijkt ineens heeeel veel kwartjes te hebben die op zijn plaats vallen, het trekken wordt een stuk minder, ze kan ineens 's nachts los in huis zonder slopen...
Ze zit alleen wel de laatste paar dagen ongeveer aan mij vast geplakt....
Door Jantina
Wat hebben jullie trouwens voor de honden geregeld als je gaat bevallen? Ik vraag mijn ouders of zusjes hierheen te komen zodra wij richting ziekenhuis gaan. Lijkt me voor hen het fijnste in de eigen omgeving te blijven, als ik met weeën vertrek weten ze vast al heel goed hoe laat het is en zullen ze ook onrustig zijn.
Door orinake
wenche schreef: Mijn anders zo lompe Pip is nu in mijn zwangerschap echt heel voorzichtig...
Ze lijkt echt uit te kijken wat ze doet/waar ze loopt/ligt...
Maar Pip is sowieso vanaf het begin van mijn zwangerschap erg veranderd :) meer volwassen...
Ze lijkt ineens heeeel veel kwartjes te hebben die op zijn plaats vallen, het trekken wordt een stuk minder, ze kan ineens 's nachts los in huis zonder slopen...
Ze zit alleen wel de laatste paar dagen ongeveer aan mij vast geplakt....
dan hoop ik dat je alles klaar hebt staan om te vertrekken ;)
Ik loop al enkele dagen rond met het idee dat ik mijn 6 weken niet ga uitdoen.
Waarom geen idee, gewoon een gevoel.
En mijn Illa is die dagen ook "onrustiger" dan anders.
Als ze binnen zit bij mij zoekt ze continu contact, als ik men hand weg haal bij haar begint ze te duwen tot ik weer contact maak met haar.
Isack onze oudste reu die anders geen *tuut* respect heeft voor mij komt bij mij op bed liggen, kruipt me in de zetel, komt knuffelen...
De enige hier die zijn normale streken behouden heeft is puberende Lykaios  ;)
Jantina schreef: Wat hebben jullie trouwens voor de honden geregeld als je gaat bevallen? Ik vraag mijn ouders of zusjes hierheen te komen zodra wij richting ziekenhuis gaan. Lijkt me voor hen het fijnste in de eigen omgeving te blijven, als ik met weeën vertrek weten ze vast al heel goed hoe laat het is en zullen ze ook onrustig zijn.
Voor de honden regel ik niks :) die zijn gewend een aantal uren alleen te zijn;
opvang voor de kindjes is geregeld, die gaan allebei naar men ouders logeren die week.
nu stel dat het vroeger begint dan gepland, dan woont mijn zus hier een dorp verder dus kan zij de kindjes opvangen tot ze naar men mama kunnen.
De honden die zullen in hun buiten kennels gaan (Lykaios zowiso vast in de kennel, illa en Isack afhankelijk van de temperaturen vast in de kennel of los op de oprit (kennel is uit de zon en dus wat frisser)).

Als het begint en Fanne is niet thuis dan bel ik een van zijn collega's bij de brandweer. Een van de nieuwe ambulanciers woont hier in de straat, een andere 2 straten verder. En de kazerne is hier de straat uit dus daar staat een ambu klaar moest het nodig zijn :p
Kan men zus de kindjes niet komen halen is er altijd een vrouw of brandweercollega van fanne die de kindjes wel wil/kan opvangen :)

Ik ben er dus heel gerust in ;)
Door wenche
orinake schreef: dan hoop ik dat je alles klaar hebt staan om te vertrekken ;)
Ik loop al enkele dagen rond met het idee dat ik mijn 6 weken niet ga uitdoen.
Waarom geen idee, gewoon een gevoel.
En mijn Illa is die dagen ook "onrustiger" dan anders.
Als ze binnen zit bij mij zoekt ze continu contact, als ik men hand weg haal bij haar begint ze te duwen tot ik weer contact maak met haar.
Isack onze oudste reu die anders geen *tuut* respect heeft voor mij komt bij mij op bed liggen, kruipt me in de zetel, komt knuffelen...
De enige hier die zijn normale streken behouden heeft is puberende Lykaios  ;)

Voor de honden regel ik niks :) die zijn gewend een aantal uren alleen te zijn;
opvang voor de kindjes is geregeld, die gaan allebei naar men ouders logeren die week.
nu stel dat het vroeger begint dan gepland, dan woont mijn zus hier een dorp verder dus kan zij de kindjes opvangen tot ze naar men mama kunnen.
De honden die zullen in hun buiten kennels gaan (Lykaios zowiso vast in de kennel, illa en Isack afhankelijk van de temperaturen vast in de kennel of los op de oprit (kennel is uit de zon en dus wat frisser)).

Als het begint en Fanne is niet thuis dan bel ik een van zijn collega's bij de brandweer. Een van de nieuwe ambulanciers woont hier in de straat, een andere 2 straten verder. En de kazerne is hier de straat uit dus daar staat een ambu klaar moest het nodig zijn :p
Kan men zus de kindjes niet komen halen is er altijd een vrouw of brandweercollega van fanne die de kindjes wel wil/kan opvangen :)

Ik ben er dus heel gerust in ;)
Ik heb alles al een week of 3 klaar staan ;)
In elk geval voor beebje (luiertas met kleertjes etc en maxicosi)
Voor mijzelf ook wat spul bij elkaar, de rest kan vriendje wel inpakken (ligt een briefje klaar)

De honden gaan als het begint naar het pension (als het begint te "rommelen" al, want Pip gaat te snel uit dr pannetje van stresss anders)
We hebben van de eigenaar van het pension uitgelegd gekregen waar we de sleutel kunnen vinden als ze 's nachts gebracht moeten worden.. En hij houdt de voorste kennel vrij voor onze draken... We moeten dan even een smsje sturen dat ze er zitten, dan vind ie ze 's ochtends wel :)

Mocht het zo zijn dat het allemaal zo snel gaat dat we het pension niet meer redden, dan komen vrienden van ons hier naar huis m de honden op te halen/naar het pension te brengen..

Zodra beebje thuis is worden de honden weer opgehaald (nouja, als ik 's avonds naar huis mag, blijven ze nog een nachtje daar ;))
Door wenche
Hebben jullie allemaal trouwens de klossen al in huis/onder het bed en de waterdichte molton op het matras?

Ik moet de klossen nog halen... Heb opgemeten hoe hoog het bed dan wordt en daardoor besloten dat ik ze wel haal, maar nog niet onder et bed doe... (Ik ben maar een klein hupsje en kom dan het bed niet mee in/uit)
De molton ligt er ook nog niet onder, maar wel binnen bereik, evenals een onderlegger beneden bij de bank en 1 in de auto :p
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door