Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
Nou, het is natuurlijk ook veel geld voor zoiets simpels wat je zelf voor een fractie van de prijs kunt doen.
Neally schreef: ik mis in dit rijtje de metalen of tegenwoordig kunststoffen bandenlichters, zonder die komt de band dus echt niet nooooooooit meer in
de velg.... (theelepels?)
die heb je niet nodig als je het goed doet...:P maar als je het niet goed doet is het wel een handig hulpstukje. ;)
Door Neally
Nee, het wiel hoeft 'r niet uit.
Ik krijg zelf de buitenband niet in de velg zonder die dingetjes. Blijft er altijd een stukje band strak wat niet in de ronde vorm
van het wiel wil.
Misschien heb je wel gelijk, doe ik iets verkeerd.  :biggrin2:
Door Kaio
Dacht al meteen daar heb je een nieuwe band voor.
Maar kleine gaatjes plakken kan ik nog wel zelf maar band verwisselen van het achterwiel waag ik me niet meer aan. Met een of andere klem (natuurlijk niet het juiste gereedschap) het frame naar buiten buigen. Ketting eraf en zo, band eraf frotten nieuwe band eraf, komt natuurlijk vast te zitten tussen wiel en frame, vloek, verder klooien, half uur verder, bijna klaar, vervolgens steek je met het bandopleggen de band lek  :-X  :rant: Euh laat maar dan is 20 euro niet meer zo duur ineens  :biggrin2: Dus dat mag van mij mooi de fietsenmaker doen. ALs ik de banden vergal ben ik toch duurder uit. En dan is ook nog eens het frame oneigenlijk verbogen
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 01 jul 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gonnie
Neally schreef: ik mis in dit rijtje de metalen of tegenwoordig kunststoffen bandenlichters, zonder die komt de band dus echt niet nooooooooit meer in
de velg.... (theelepels?)
Toch is het beter om zonder hulp van een bandenlichter de buitenband erom te leggen, aangezien de kans heeeel erg groot is dat je je binnenband opnieuw lekprikt met je bandenlichter (als is tie nog van kunststof)  :biggrin2:
Door Kaela
Gonnie schreef: Toch is het beter om zonder hulp van een bandenlichter de buitenband erom te leggen, aangezien de kans heeeel erg groot is dat je je binnenband opnieuw lekprikt met je bandenlichter (als is tie nog van kunststof)  :biggrin2:
Ik ken niets anders dan met die bandenlichter. Hoe doe je het zonder dan???????
Door Gonnie
Het is iid een lastig klusje....je moet hem als het waren erin duwen. Ik zal morgen een foto maken als mijn man een band verwisseld en die plaatsen. Dan zie je wat ik bedoel  ;D
Door EliScooby
Ik heb altijd geleerd dat als je de band er niet inkrijgt, je aan de andere kant van het wiel ruimte kan creeren door de band goed naar het midden van de velg te drukken, waardoor je de band wel goed in de velg krijgt.

In ieder geval lijkt mij een banden lichter gebruiken om de band te monteren de omgekeerde wereld.
Door Fido
Gonnie schreef: Toch is het beter om zonder hulp van een bandenlichter de buitenband erom te leggen, aangezien de kans heeeel erg groot is dat je je binnenband opnieuw lekprikt met je bandenlichter (als is tie nog van kunststof)  :biggrin2:
Ken ik niet, wel een laaienlichter  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door