Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Zaniematsu
Er zijn zoveel factoren die er voor kunnen zorgen dat je ziet wat je ziet.
Maar wat je ziet kan ook ergens anders vandaan komen in het lichaam. Terwijl je de huid ziet dat is juist zo moeilijk bij de werking van een lichaam.

Een van mijn katten heeft nooit huidproblemen gehad maar heeft zich nu kale plekken gelikt.
Ze begon aan de binnenkant van haar voorpootje, de plek is ongeveer 2x2,5 cm groot. (zie mijn onderwerp : Acupunctuur/orthomoleculaire arts en vraag over groeplipmossel en krillolie.
Ze heeft sinds gisteren nog een plekje maar nu in haar linker lies. Het begon met wat pukkeltjes en nu is het een kaal gelikte plek waar ook de huid van beschadigd is door het likken.

Ik ga deze week met mijn kat Kleine Meid naar een reguliere arts die veel andere dingen heeft geleerd zoals bioresonatie.
Dan meten ze frequenties in het lichaam en alle delen van het lichaam en vergelijken dat met hoe de frequenties normaal zouden moeten zijn.
Zo kunnen dan storingen of disbalans gemeten worden.

Ik ben heel benieuwd want dit is mijn eerste ervaring met bioresonatie!
Ik zal er een nieuw onderwerp van maken. Misschien wel handig ivm andere die hier ook ervaring mee hebben of er in geïnteresseerd zijn.
Door denise1968
Poes meisje is nog niet helemaal zoals ze moet zijn. Met de antibiotica dacht ik nou het gaat de goede kant op. Ze at weer, vacht zag er goed uit (niet zo aan het verharen). De volgende dag na de laatste antibiotica constateerde ik diarree want het hele huis lag onder. Ondertussen nog geen drol gezien de afgelopen 12 uur. Ze eet wel goed, drinkt goed, is fit (speelt met Fokke) maar miauwt wel vaak. Haar vacht is wel een beetje vettig herkent iemand dit?

Ga morgen de DA weer bellen als meisje geen ontlasting heeft laten zien. Kan ik eventueel iets doen om haar ermee te helpen of om op het gang te brengen?

Ga wel stoppen met het voer van lotgering voor katten. Drie weken begonnen met dit voer en nu alleen maar problemen met mijn katten. Kan mijn vinger er niet op leggen, maar mijn buikgevoel zegt wel dit voer klopt niet of valt niet goed bij mijn katten.
Door Mowgli
Wat vervelend, arme Poes meisje...
Heeft ze zich wel goed gewassen de afgelopen dagen? Want van het niet (goed) wassen kan de vacht ook vet worden.
Ik zou inderdaad haar kattenbakgedrag in de gaten houden. Maar als het hele huis vol diarree lag, heeft ze haar darmen waarschijnlijk volledig geleegd en duurt het dus voordat ze weer ontlasting produceert.

Heeft je Poes meisje ook gebraakt, of alleen het hele huis van diarree voorzien? Ik las namelijk dat ze een antibioticakuur tegen het maag/darm infectie heeft gekregen.
Antibiotica maakt de darmflora kapot. Een bijwerking hiervan is diarree.
Als ik jou was zou ik haar probiotica geven om de darmflora weer op te peppelen. En misschien voorlopig even geen rauw geven, maar een graanvrij stinkblik (géén brokjes!) tot de darmflora zich weer heeft hersteld, of kvv met warm water overgieten voordat je het geeft. Dan voorzichtig aan weer over op gewoon kvv, maar misschien dan een ander merk.

En als je het niet vertrouwt toch even de da bellen.
denise1968 schreef: Ondertussen de dierenarts aan de lijn gehad. Hij kan geen verstopping vinden in de darmen en ook haar maag is leeg en er zit dus niets in. Hier was ik erg bang voor maar gelukkig is dit goed.  Hij zag wel een klont zitten in haar darmen met vlees en botjes, maar dit is zo weinig dit moet ze gewoon zelf uit kunnen poepen.
Is die klont er dan al uitgekomen?

Mowgli had destijds een loodvergiftiging door een klein splintertje lood (van maar 2 mm.)  wat hij op onverklaarbare redenen heeft binnengekregen. Volgens de da moest dat er normaal gesproken ook op de normale manier uitkomen. Maar bij Mowgli is het er niet uitgekomen en dat heeft hem erg ziek gemaakt (koorts, overgeven, diarree, lusteloos). Hij is uiteindelijk geopereerd en zijn darmen zijn doorgespoeld om het loodsplintertje eruit te krijgen.
Door denise1968
Nee de diarree door het huis viel mee. Beetje op mijn laken in mijn bed werd er wakker van en sporen in huis zelf zoals trap en woonkamer. Was binnen 5 minuten schoon! In de bak vond ik wel een drol die stevig was met diarree eraan vast.  Ze heeft niet gebraakt en haar eetlust is nog steeds prima. Klopt ze heeft een antibiotica kuur gehad en haar ontlasting was toen goed.  Dat was geen klont maar op een echo noemen ze dat zo omdat het uitvergroot is. Ja die is eruit want ze heeft normale ontlasting gehad toen ze antibiotica had.

Heb gisteren puur probotica binnengekregen en hier krijgen ze allebei 1 maatschepje per maaltijd aangemengd met warm water van. Dit hebben ze nu in totaal 2 keer gekregen. Gisterenavond en vanmorgen. Fokke zijn ontlasting is goed, maar miauwde er wel bij en dat is dat verrekte lotgering voer wat er nog uit moet denk ik. Afgelopen dinsdag hebben ze nog lotgering gekregen in de avond. Vanaf woensdag ben ik weer overgestapt op Carnibest omdat meisje diarree kreeg. Lotgering komt er echt niet meer in en de ontlasting daarvan ruikt ook sterk en is donkerbruin. Van poes meisjes nog geen ontlasting gezien. In de gaten houden. Ze krijgen nu Carnibest en daar zou het toch goed mee moeten komen. Duimen dat ze niet verstopt raakt.
Mowgli schreef: Mowgli had destijds een loodvergiftiging door een klein splintertje lood (van maar 2 mm.)  wat hij op onverklaarbare redenen heeft binnengekregen. Volgens de da moest dat er normaal gesproken ook op de normale manier uitkomen. Maar bij Mowgli is het er niet uitgekomen en dat heeft hem erg ziek gemaakt (koorts, overgeven, diarree, lusteloos). Hij is uiteindelijk geopereerd en zijn darmen zijn doorgespoeld om het loodsplintertje eruit te krijgen.
Ook heftig jemig lood phew
Laatst gewijzigd door denise1968 op do 27 jun 2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Zaniematsu
Ik weet niet wat dat is met Lotgering maar ik hoor er regelmatig nadelige ervaringen mee.
Er zijn voldoende andere merken kvv mijn merk is het niet als ik al die ervaringen zo hoor.
Ik ben nu super tevreden over Barfmenu van Tinlo. De katten eten het erg graag en het is constant van kwaliteit.
Ook belangrijk bij katten die toch wel erg kieskeurig zijn.

Heel veel beterschap voor Poes Meisje! Hopelijk krijg je haar darmflora weer snel stabiel.
Door denise1968
Wat een opluchting poes meisje heeft net na het eten van een beetje tonijn (1/4 blikje) met klein beetje olie binnen 15 minuten drie grote drollen neergelegd. Ze waren een beetje zacht maar wel goed gevormd. Het stonk niet heel erg. Denk dat het de goede kant op gaat. Jemig wat zat ik in de rats zeg phew. Ik blijf zeker deze week nog aan allebei dat puur probiotica geven want dat is goed voor de darmflora.

Had voorheen ook altijd barf tinlo en dit ga ik zeker weer invoeren hier. Moet alleen even kijken hoe het met fokke zijn allergie gaat. Zie wel dat de pukkeltjes minder worden en er komen korstjes op. Hij heeft nu drie dagen prednison gekregen. Moet vanaf vandaag gaan afbouwen met de 1/2 pil. Wil niet teveel door elkaar heen doen dus blijf nog even aan de carnibest anders snap ik het straks niet meer. Moet toch weten waar die allergische reactie vandaan komt.

Ingrediënten lotgering: Denk dat dit menu wellicht te vet is voor een kat of het is afval vlees. Qua ontlasting is het bagger wat er bij mijn katten uitkomt. Ben er wel klaar mee.

De ingrediënten zijn:
Vis 20%, rund 30%, lam 35%, kip 15%.
Bloed 3%, orgaan 15%, spiervlees 74%, bot 8%.
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door