Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nugget schreef: Maar dat weet je toch niet als je de filet van de AH nog nooit hebt gezien?Je kan er niet alleen kip mee drogen hé. Bij mij gaat niets van 6€/kg in de droogoven, maar op mijn eigen bord.
Iedereen moet het zelf weten, zoals ik al zei, maar de kosten (kilo plofkip 6 euro, stroom 2 euro, stank tijdens het drogen etc.)
Voelt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden ofzo......![]()
Nugget schreef: Maar dat weet je toch niet als je de filet van de AH nog nooit hebt gezien?Ik denk dat iedereen die wel kent hoor.
Iedereen moet het zelf weten, zoals ik al zei, maar de kosten (kilo plofkip 6 euro, stroom 2 euro, stank tijdens het drogen etc.)
Voelt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden ofzo......![]()
Els en Max schreef: Kip ruikt juist wel lekker als het gedroogd word. Nou droog ik standaard alles in de schuur, maar aan kip heb ik zeker geen hekel. Het grote voordeel aan zelf drogen is dat je heel zeker weet dat er geen al dan niet chemische toevoegingen en verkeerde e-nummers aan te pas zijn gekomen.Die van de jumper zit wortelextract op voor de mooie oranje kleur.
Daarnaast vind ik die strips meestal nogal onnatuurlijk roze, een kleur die ik met zelf drogen echt niet kan bereiken, hoe lang het er ook in zit.
El budha schreef: Als je kippengehakt droogt krijg je dezelfde kleurJa echt?![]()