Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barbaravh
Nugget schreef: Maar dat weet je toch niet als je de filet van de AH nog nooit hebt gezien?
Iedereen moet het zelf weten, zoals ik al zei, maar de kosten (kilo plofkip 6 euro, stroom 2 euro, stank tijdens het drogen etc.)
Voelt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden ofzo...... ;)
Je kan er niet alleen kip mee drogen hé. Bij mij gaat niets van 6€/kg in de droogoven, maar op mijn eigen bord.
Hetgeen ik droog kost max 2€/kg, dan gaat het over long, luchtpijpen, slokdarmen, runderlippen,...
Door Martine-Tom
Nugget schreef: Maar dat weet je toch niet als je de filet van de AH nog nooit hebt gezien?
Iedereen moet het zelf weten, zoals ik al zei, maar de kosten (kilo plofkip 6 euro, stroom 2 euro, stank tijdens het drogen etc.)
Voelt een beetje als het wiel opnieuw uitvinden ofzo...... ;)
Ik denk dat iedereen die wel kent hoor.
EN ja, zelf drogen ziet er heel anders uit, vinden ze ook veel lekkerder hier.
Door Els&Flow
Kip ruikt juist wel lekker als het gedroogd word. Nou droog ik standaard alles in de schuur, maar aan kip heb ik zeker geen hekel. Het grote voordeel aan zelf drogen is dat je heel zeker weet dat er geen al dan niet chemische toevoegingen en verkeerde e-nummers aan te pas zijn gekomen.
Daarnaast vind ik die strips meestal nogal onnatuurlijk roze, een kleur die ik met zelf drogen echt niet kan bereiken, hoe lang het er ook in zit.
Door Martine-Tom
Ik vind de textuur vaak ook zo typisch, beetje gummy achtig, dat is me met zelfdrogen ook nooit gelukt  :biggrin2:
Door Hylos
Els en Max schreef: Kip ruikt juist wel lekker als het gedroogd word. Nou droog ik standaard alles in de schuur, maar aan kip heb ik zeker geen hekel. Het grote voordeel aan zelf drogen is dat je heel zeker weet dat er geen al dan niet chemische toevoegingen en verkeerde e-nummers aan te pas zijn gekomen.
Daarnaast vind ik die strips meestal nogal onnatuurlijk roze, een kleur die ik met zelf drogen echt niet kan bereiken, hoe lang het er ook in zit.
Die van de jumper zit wortelextract op voor de mooie oranje kleur. :P
En kipfilet zelf drogen ruikt idd lekker!!
Door Martine-Tom
El budha schreef: Als je kippengehakt droogt krijg je dezelfde kleur ;)
Ja echt?
Hmm dat ga ik eens proberen dan :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door