Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door me and my boys
sommige visjes eten garnalen of de kleintjes ervan.. zelfde met algenetters... maar begrijp nu niet alle vissen..
danny heeft er tetra's bij die eten ook geen garnaaltjes..
ik vind ze makkelijk te houden
Door me and my boys
hannabelgje schreef: Bij soorten die heel vlug kweken  kun je best hele kleine vissen zetten, maar dan wel de waterwaardes goed in het oog houden. Vissen vervuilen veel meer dan garnalen.
ja id... slakken overigens ook... zijn wel opruimers maar wat ze zelf produceren eten ze niet op natuurlijk.... en dat is heel wat!
Door Anneloog
Sommige garnalen kunnen wel bij vissen.
Maar dat ligt aan de garnalen soort en natuurlijk de vissen.
bij vissen geld past het in het bekkie dan gaat het erin dus te kleine garnalen bij grote vissen is geen aanrader.
En garnalen zoveel soorten en allemaal hun eigen eisen qua verzorging, sommige soorten zijn wat gevoelig en dus 'lastiger' qua verzorging en andere zijn sterk en kunnen meer hebben en worden dus als makkelijk ervaren.
Het is net als met andere huisdieren hond of kat, het gaat erom wat voor dier het is en dat je goed moet weten wat hij of zij nodig heeft om te leven.
Basis voorwaarden zijn leuk maar dat is niet genoeg al is het wel een goed begin.
Er word in garnalen wereld vaak gesproken over dat vuurtjes goeie beginnners garnalen zijn, ik ben het daar niet mee eens, ja het zijn zeer sterke garnalen die hoop kunnen verdragen maar als mensen willen kunnen ze elke garnaal houden die ze willen mits ze dus leren wat de eisen van het dier zijn.
Het is echt net als met onze honden en katten of kippen of andere huisdieren.
Door tt-tjes
Oh oké, maar dan moet je je er eerst goed inlezen en goede informatie bij een kweker halen dus. Ik vind het echt heel leuk maar denk niet dat ik mijn hubbie zo ver krijg dat er een aquarium komt. Heb vroeger wel een vissen aquarium gehad.
Door hannabelgje
Ik heb maar een  heel klein aquarium van 25 liter. Dat kost niet zoveel werk en hij doet het echt fantastisch. In het begin erg huiverig ivm de waterwaardes bij zo'n klein bakje maar hij doet het echt ongelooflijk goed.  Zelfs met de visjes erbij.
Door Rapalje
Wat leuk, meer garnalenliefhebbers  ;D

Ik heb een stellingkast met 6 25liter bakjes, met crystal red, crystal black, golden bee, snowwhite en taiwanbees, citroengarnalen, wildkleur tijgergarnalen, orange eyed tijgergarnalen blond en blauw, rode tijgergarnalen, tangerine tijgers en sakura garnalen.
In de grote bak (180l Azie biotoopje) nog een paar verdwaalde japonica's, als ze niet opgegeten zijn door de killergoerami's.

Wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door Anneloog
Prachtige foto's rapalje maar ik heb je dan ook wel eerder gezien op garnalen fora dus deze prachtige collectie  van prachtige dieren verbaast me niks.
Zie ook prachtige sula slaken op paar foto's neem aan dat je die niet op ph lage bodem hebt of eventueel osmose?
Door keetje
Ik heb altijd gelezen dat als de mondjes van de vissen kleiner zijn dan de garnalen dat ze samen kunnen.
Door Rapalje
Anneloog schreef: Prachtige foto's rapalje maar ik heb je dan ook wel eerder gezien op garnalen fora dus deze prachtige collectie  van prachtige dieren verbaast me niks.
Zie ook prachtige sula slaken op paar foto's neem aan dat je die niet op ph lage bodem hebt of eventueel osmose?
Citroentjes en Sakura's en tijgertjes houden ook niet zo van heel zacht met hele lage ph, dus die zitten gewoon op zwart zand en grind (deels osmose en deels kraanwater) en daar zitten de slakken ook bij.
Alleen de crystals (en co) en de tangerine tijgers zitten op Akadama met osmose. 
Ik heb nu wel een slak in een Akadama bakje zitten om te kijken hoe het gaat (want zou wel leuk zijn als ik meer slakken kan houden) maar die doet het vooralsnog eigenlijk ook wel prima en het huisje ziet er normaal uit.
keetje schreef: Ik heb altijd gelezen dat als de mondjes van de vissen kleiner zijn dan de garnalen dat ze samen kunnen.
Er bestaan bijna geen vissen met kleinere mondjes dan een babygarnaal!
Maar mijn ervaring is dat dwergcorydoras heel goed gaan omdat ze niet zo geinteresseerd zijn en niet zo jagen, en mijn kegelvlekjes hebben een beetje de neiging om alleen te eten wat er voor hen in het water zweeft, dus die gaan ook niet zo op zoek. Denk dat hetzelfde geldt voor andere rasboras en daar heb je ook hele leuke kleine soortjes voor in zo'n nanobakje (brigittae bijvoorbeeld)
Goerami's moet je in ieder geval niet doen, zelfs mijn 2-3cm kleine Parosphromenus gingen ontzettend op jacht, ondanks dat ze nauwelijks groter zijn dan de garnalen zelf. Geen garnaal te bekennen omdat ze allemaal verstopt zaten.
Door Anneloog
Ik zelf heb alleen nog dwerg corydoras habrosus met vuurtjes en zelfs die als er een baby voor het bekkie komt dan gaat ie er in maar dwerg cory's geen enkele cory naar mijn weten jaagd actief naar prooi (garnaal).
Dus ik heb de mening elke vis groot of klein eet garnalen als ie de kans heeft sommigen jagen erop sommigen wachten op kans en tja soms hebben vissen mazzel als het voor hun neus zit.

Nu heb ik verder alleen garnalen en vele op akadama bodem welke ph verlagend werkt en das leuk voor garnalen maar slakken vinden dit niet fijn.
Heb als test stel anetome helena (slak etende slakken) bij de vuurtjes en cory's ingegooid 3/4 jaar geleden en zie toch echt dat de slakken hun huisje behoorlijk afbrokkelt/aftakelt.
Nou moet ik snel bodem vervangen want akadama werkt maar max een jaar dus dan gaan de slakken snel weer naar een gewone grind bodem.

Helaas posthoornslakken hier soms bijna plaag hebben nergens last van lijkt het maar ach die eten overtollig voer lekker op denk ik dan maar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door