Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wij betalen voor hele dag bij de opvang 10 euro voor onze Thessa en als we de kleine ook meegeven betalen we voor beiden 14 euro.
Dan praten we dus over de hele dag.

Mijn best betaalde oppasbaan op kinderen verschafte mij voor 3 kinderen en een hond voor een lange avond 50 euro.
Dan at ik met de kinderen, liet de hond uit, zorgde dat alle snoeten, handjes en voetjes, gewassen waren en dan lekker naar bed met de bende.
De rest van de avond had ik dan relatief weinig te doen behalve hond knuffelen.
We praten dan in uren van 5 of half 6 tot maximaal een uur of 12 of half 1.
Ik krijg €5,- per dag als ik de oppashond in huis heb. Ze hoeft eigenlijk maar één keer uit, maar als ik haar ophaal kan ze plassen, vaak ook nog een ronde wandelen en als ze haar huis gaat doen we ook nog een rondje.

Voor de oppaskindjes die ik in huis had voor en tussen schooltijd kreeg ik €3,- per uur, per kind. En ze kregen ook nog een boterham te eten.
Door Martine-Tom
Pauline schreef: Onze € 10,- is eigenlijk ook gewoon omdat we de neef/nicht zo lief vinden! Eigenlijk moet neef het zijn leven lang gratis doen omdat hij mijn auto ooit total loss heeft gereden....
;D....uhm....oops :P
als ik (als student en een paar jaartjes ouder) zoiets zou doen, zou ik denk ik tussen de 5 en 10 euro per uur redelijk vinden. want aan de ene kant hoeft ze niks te doen behalve daar in huis te doen wat ze anders thuis zou doen, maar ze kan die avonden dat ze bij jou is, niet een andere bijbaan doen.

maar kijk, veel studenten zijn bijvoorbeeld ook blij met een paar tupperwaretjes met een avondmaaltijd die alleen nog maar in de magnetron hoeft. of weet ik veel, huisraad die je over hebt.
vanaalst schreef: dat is een keuze die ze maken natuurlijk!
Idd. Je kan ook zo denken...thuis op de bank niks zitten doen of studeren leverd niks op en dit drie keer in de week bij een ander doen en ik heb een paar tientjes extra in de zak. Tijdens een andere bijbaan kun je niet studeren of bankhangen, dus ik vind dat ook geen vergelijk.

Overigens vind ik een tientje voor een avond heel redelijk.
daarnaast denk ik ook dat het betalen van een uur bedrag meer een band van verantwoordelijkheid schept, zeg maar. ik zou daar zelf (als ik ergens op zou passen, of hier iemand op Reus zou passen) belang aan hechten. als de honden gewoon liggen te maffen, ok. maar stel een van de honden is ziek, je moet echt weg, de oppas komt, terwijl je weet dat de hond waarschijnlijk bijvoorbeeld meerdere keren in huis zal kotsen. ik vind zelf dat je van een oppas waar mee je een goede afspraak hebt met een afspraak met een uurloon, je eerder kan verwachten dat ze dan ook op komt passen en goed voor de zieke hond zorgt. of bijvoorbeeld als je plotseling haar nodig hebt, en ze eigenlijk andere plannen had die ze af zou moeten zeggen. persoonlijk zou ik dat sneller doen als ik een dergelijke overeenkomst heb. het wordt wat meer 'werk', zeg maar. het schept meer een verantwoordelijkheid en wederzijdse verwachting, vind ik, dan iemand aan het eind van de avond ongeacht het aantal uur, een tientje in zn handen te duwen.
Door Lil
nienk schreef: daarnaast denk ik ook dat het betalen van een uur bedrag meer een band van verantwoordelijkheid schept, zeg maar. ik zou daar zelf (als ik ergens op zou passen, of hier iemand op Reus zou passen) belang aan hechten. als de honden gewoon liggen te maffen, ok. maar stel een van de honden is ziek, je moet echt weg, de oppas komt, terwijl je weet dat de hond waarschijnlijk bijvoorbeeld meerdere keren in huis zal kotsen. ik vind zelf dat je van een oppas waar mee je een goede afspraak hebt met een afspraak met een uurloon, je eerder kan verwachten dat ze dan ook op komt passen en goed voor de zieke hond zorgt. of bijvoorbeeld als je plotseling haar nodig hebt, en ze eigenlijk andere plannen had die ze af zou moeten zeggen. persoonlijk zou ik dat sneller doen als ik een dergelijke overeenkomst heb. het wordt wat meer 'werk', zeg maar. het schept meer een verantwoordelijkheid en wederzijdse verwachting, vind ik, dan iemand aan het eind van de avond ongeacht het aantal uur, een tientje in zn handen te duwen.
Bijzondere klussen die incidenteel voorkomen vragen om een bijzondere incidentele beloning. Daar zou ik meer voor betalen tov al die keren dat ze niets hoeven te doen.
Niet dat er ooit iemand op mijn honden past, of bijna nooit, maar ik betaal liever 50 euro per dag bij wijze van dat ik weet dat iemand kennis en kunde in huis heeft gehaald, flink gestudeerd heeft, herscholingen/ bijscholingen etc etc en daar dus flink voor heeft geinvesteerd dan 5 euro voor een scholier....
Door Lil
Irish schreef: Niet dat er ooit iemand op mijn honden past, of bijna nooit, maar ik betaal liever 50 euro per dag bij wijze van dat ik weet dat iemand kennis en kunde in huis heeft gehaald, flink gestudeerd heeft, herscholingen/ bijscholingen etc etc en daar dus flink voor heeft geinvesteerd dan 5 euro voor een scholier....
Dat is denk ik een ander verhaal. Een geschoolde op hondengebied zal wel wat meer verdienen denk ik.
Door Lil
Irish schreef: Hmm ja daar heb je idd een puntje..
Haha, maar ik snapte je wel. Ben blij dat Boris zo makkelijk is dat iedereen op hem kan passen en ook iedereen in geval van nood met hem naar een da kan gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door