Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pauline schreef: Onze € 10,- is eigenlijk ook gewoon omdat we de neef/nicht zo lief vinden! Eigenlijk moet neef het zijn leven lang gratis doen omdat hij mijn auto ooit total loss heeft gereden....
vanaalst schreef: dat is een keuze die ze maken natuurlijk!Idd. Je kan ook zo denken...thuis op de bank niks zitten doen of studeren leverd niks op en dit drie keer in de week bij een ander doen en ik heb een paar tientjes extra in de zak. Tijdens een andere bijbaan kun je niet studeren of bankhangen, dus ik vind dat ook geen vergelijk.
nienk schreef: daarnaast denk ik ook dat het betalen van een uur bedrag meer een band van verantwoordelijkheid schept, zeg maar. ik zou daar zelf (als ik ergens op zou passen, of hier iemand op Reus zou passen) belang aan hechten. als de honden gewoon liggen te maffen, ok. maar stel een van de honden is ziek, je moet echt weg, de oppas komt, terwijl je weet dat de hond waarschijnlijk bijvoorbeeld meerdere keren in huis zal kotsen. ik vind zelf dat je van een oppas waar mee je een goede afspraak hebt met een afspraak met een uurloon, je eerder kan verwachten dat ze dan ook op komt passen en goed voor de zieke hond zorgt. of bijvoorbeeld als je plotseling haar nodig hebt, en ze eigenlijk andere plannen had die ze af zou moeten zeggen. persoonlijk zou ik dat sneller doen als ik een dergelijke overeenkomst heb. het wordt wat meer 'werk', zeg maar. het schept meer een verantwoordelijkheid en wederzijdse verwachting, vind ik, dan iemand aan het eind van de avond ongeacht het aantal uur, een tientje in zn handen te duwen.Bijzondere klussen die incidenteel voorkomen vragen om een bijzondere incidentele beloning. Daar zou ik meer voor betalen tov al die keren dat ze niets hoeven te doen.
Irish schreef: Niet dat er ooit iemand op mijn honden past, of bijna nooit, maar ik betaal liever 50 euro per dag bij wijze van dat ik weet dat iemand kennis en kunde in huis heeft gehaald, flink gestudeerd heeft, herscholingen/ bijscholingen etc etc en daar dus flink voor heeft geinvesteerd dan 5 euro voor een scholier....Dat is denk ik een ander verhaal. Een geschoolde op hondengebied zal wel wat meer verdienen denk ik.
Irish schreef: Hmm ja daar heb je idd een puntje..Haha, maar ik snapte je wel. Ben blij dat Boris zo makkelijk is dat iedereen op hem kan passen en ook iedereen in geval van nood met hem naar een da kan gaan.