Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Oh! Goed idee zeg!! Ja Anna, er zit een hele goede Osteopaat voor dieren ergens richting Belgie. Vriendin van Tieneke (van Tinus/Tara). Evelyn en Wendy zijn ook bij haar geweest. Misschien kan 1 van hen je het adres geven!En zij heeft ook een zwembad voor hydrotherapie
Anna Penta schreef: Jammer dat ik niet zelf mee heb geschreven want de uitgebreide krabbels van de orthopeed zijn helaas compleet onleesbaar.Ik wil me nergens mee bemoeien, maar stel dat de spieren niet meer aan sterken en ze raakt van achteren helemaal verlamt dan zijn er een soort rollators voor honden, zodat ze nog lekker mee kunnen gaan wandelen en nog een leuk leven kunnen lijden, toevallig was er van de week bij man bijt hond een hond die ongeveer hetzelfde had als jou hond en die wilde ze in laten slapen, maar met die rollator kan hij nog lekker mee wandelen.
Hij zei dat er idd op twee plaatsen sprake was van een hernia, maar op een daarvan was die eeehhhh enigszins hersteld? Of niet goed meer te zien?
In elk geval ging het vooral om een ervan. En die zou dan uitvalsverschijnselen aan de achterpoot veroorzaken.
Oei, wat voel ik me een leek. Maar de details zeggen me ook zo weinig. Ik onthoud waar het om gaat, nl. hernia of bloeding. Maar daar heb je niet veel aan
Mijn verstand zegt me dat de spieren van rechterpoten zwak zijn. Ongeacht wat de oorzaak is, lijkt het mij daarom in alle gevallen wel goed om te proberen die spieren te versterken...
Laura2004 schreef: Ik wil me nergens mee bemoeien, maar stel dat de spieren niet meer aan sterken en ze raakt van achteren helemaal verlamt dan zijn er een soort rollators voor honden, zodat ze nog lekker mee kunnen gaan wandelen en nog een leuk leven kunnen lijden, toevallig was er van de week bij man bijt hond een hond die ongeveer hetzelfde had als jou hond en die wilde ze in laten slapen, maar met die rollator kan hij nog lekker mee wandelen.Oeps Laura bedankt voor de tip maar gelukkig is het nog lang zo erg niet. Poncho kan gewoon alles doen, rennen, springen, ze heeft geen pijn, alleen glijden haar rechterpootjes op gladde oppervlakken makkelijk weg. Maar iemand die dat niet weet, ziet het waarschijnlijk niet eens! Dus ik heb goede hoop dat het in elk geval niet erger wordt.
Maar natuurlijk hoop ik voor jou en je hond dat ze weer beter wordt.
EvitaP schreef: Ik weet niet of ik dit adresje al eerder heb gegeven, maar een tweede keer kan geen kwaad.Bedankt! Ja ik ken deze arts wel. Heb er weleens aan gedacht haar te bezoeken maar ja, ik heb al zoveel gedaan en niets heeft resultaat gehad. Als ik nu nog wat doe is het osteopatie of hydrotherapie, dat is het enige waarvan ik denk dat het nog wat kan doen om de spieren te versterken...
http://www.kreupeldier.nl
Ik heb er zelf geen ervaring mee, een vriendin wel en die was heel tevreden al was het dan niet zo ernstig als een hernia.
Sterkte!
Anna Penta schreef: Oeps Laura bedankt voor de tip maar gelukkig is het nog lang zo erg niet. Poncho kan gewoon alles doen, rennen, springen, ze heeft geen pijn, alleen glijden haar rechterpootjes op gladde oppervlakken makkelijk weg. Maar iemand die dat niet weet, ziet het waarschijnlijk niet eens! Dus ik heb goede hoop dat het in elk geval niet erger wordt.Gelukkig maar dat het niet zo erg is. Ik hoop dat ze gauw beter wordt!