Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
Hoi Diane, gelukkig gaat het ook niet slechter met haar, dat niet, maar ja hè, toch ook niet echt beter. Word het ook een beetje zat, ik wil haar weer zo graag kaarsrechtop zien staan...
Door Tony
Och Anna wat vervelend nou, ik kan me voorstellen dat je er nu een beetje moedeloos van word.
Elke keer weer de hoop en dan terleurstelling weer verwerken.

Nogmaals een dikke knuffel voor Poncho
Door tieneke
Lizzy schreef: Oh! Goed idee zeg!! Ja Anna, er zit een hele goede Osteopaat voor dieren ergens richting Belgie. Vriendin van Tieneke (van Tinus/Tara). Evelyn en Wendy zijn ook bij haar geweest. Misschien kan 1 van hen je het adres geven!
En zij heeft ook een zwembad voor hydrotherapie ;)
Hier het adres:R.J.den Hamer-Risseeuw
Lageweg 1
4571 na
Axel
tel. 0115-561554 (tussen 8.00-9.00)
Door Hitam
Als het zowel voor als achter rechts is dan betwijfel ik of het door een hernia komt. Het kan ook vanuit de hersenen komen.
Een verkalking in de tussenwervelschijf wordt altijd maar een hernia genoemd maar hoeft dat niet te zijn. Ik heb ook verkalkingen in mijn tussenwervelschijven maar echt (nog) geen hernia.
Door Anna Penta
Oei om het nog wat ingewikkelder te maken Tannetje ;D

Ik heb even gekeken wat de orthopeed heeft opgeschreven, zijn handschrift is niet erg duidelijk. Hij liet mij in elk geval op de foto zien dat er op twee plaatsen een lege ruimte tussen de schijven zat. Hij noemde dat een hernia. Verder zei hij dat het ook door een bloeding kon komen.

Even zien wat ik kan ontcijferen:
DP - bloeding
bulgingsdisk
ra en rv
paralynparese
met nu restverschijnsel
minder kracht
Bijzonderheden: H1.12-L.1 (die H1 kan ook een Th zijn)
vernauwing T.W.S.
L.S. begin v. spondylose
Met Cc - > vernieuwd?

Denk jij dat als het waar is wat jij zegt, dus als het vanuit de hersenen komt, dat osteopatie of hydrotherapie zin heeft?
Door Hitam
Nee, dan heeft osteopathie of hydrotherapie denk ik geen zin. Of tenminste als het uit de hersenen komt dan zal het niet helemaal weg gaan, kan wel verbetering geven. Maar ik weet niet zeker of het uit de hersenen komt.
Misschien eerst een neuroloog?

Uit de omschrijving maak ik op dat er tussen de 12e borstwervel (dat is de laatste) en de eerste lendenwervel een vernauwing van de tussenwervelruimte is. Dat kan volgens de orthopeed een bloeding of een hernia zijn. Maar als dat ongeveer midden op de rug zit, hoe verklaart hij dan dat de rechter voorpoot ook meedoet?

Jij zei dat erop twee plekken vernauwde tussenwerelschijven zaten maar dat maak ik niet op uit de tekst van de orthopeed?

Ik vind het zo gek dat het aan allebei de rechter poten is. Dat zie je eigenlijk nooit.
Door Anna Penta
Jammer dat ik niet zelf mee heb geschreven want de uitgebreide krabbels van de orthopeed zijn helaas compleet onleesbaar.

Hij zei dat er idd op twee plaatsen sprake was van een hernia, maar op een daarvan was die eeehhhh enigszins hersteld? Of niet goed meer te zien?

In elk geval ging het vooral om een ervan. En die zou dan uitvalsverschijnselen aan de achterpoot veroorzaken.

Oei, wat voel ik me een leek. Maar de details zeggen me ook zo weinig. Ik onthoud waar het om gaat, nl. hernia of bloeding. Maar daar heb je niet veel aan :(

Mijn verstand zegt me dat de spieren van rechterpoten zwak zijn. Ongeacht wat de oorzaak is, lijkt het mij daarom in alle gevallen wel goed om te proberen die spieren te versterken...
Door Laura2004
Anna Penta schreef: Jammer dat ik niet zelf mee heb geschreven want de uitgebreide krabbels van de orthopeed zijn helaas compleet onleesbaar.

Hij zei dat er idd op twee plaatsen sprake was van een hernia, maar op een daarvan was die eeehhhh enigszins hersteld? Of niet goed meer te zien?

In elk geval ging het vooral om een ervan. En die zou dan uitvalsverschijnselen aan de achterpoot veroorzaken.

Oei, wat voel ik me een leek. Maar de details zeggen me ook zo weinig. Ik onthoud waar het om gaat, nl. hernia of bloeding. Maar daar heb je niet veel aan :(

Mijn verstand zegt me dat de spieren van rechterpoten zwak zijn. Ongeacht wat de oorzaak is, lijkt het mij daarom in alle gevallen wel goed om te proberen die spieren te versterken...
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar stel dat de spieren niet meer aan sterken en ze raakt van achteren helemaal verlamt dan zijn er een soort rollators voor honden, zodat ze nog lekker mee kunnen gaan wandelen en nog een leuk leven kunnen lijden, toevallig was er van de week bij man bijt hond een hond die ongeveer hetzelfde had als jou hond en die wilde ze in laten slapen, maar met die rollator kan hij nog lekker mee wandelen.
Maar natuurlijk hoop ik voor jou en je hond dat ze weer beter wordt.
Door EvitaP
Ik weet niet of ik dit adresje al eerder heb gegeven, maar een tweede keer kan geen kwaad.
www.kreupeldier.nl
Ik heb er zelf geen ervaring mee, een vriendin wel en die was heel tevreden al was het dan niet zo ernstig als een hernia.
Sterkte!
Door Anna Penta
Laura2004 schreef: Ik wil me nergens mee bemoeien, maar stel dat de spieren niet meer aan sterken en ze raakt van achteren helemaal verlamt dan zijn er een soort rollators voor honden, zodat ze nog lekker mee kunnen gaan wandelen en nog een leuk leven kunnen lijden, toevallig was er van de week bij man bijt hond een hond die ongeveer hetzelfde had als jou hond en die wilde ze in laten slapen, maar met die rollator kan hij nog lekker mee wandelen.
Maar natuurlijk hoop ik voor jou en je hond dat ze weer beter wordt.
Oeps Laura bedankt voor de tip maar gelukkig is het nog lang zo erg niet. Poncho kan gewoon alles doen, rennen, springen, ze heeft geen pijn, alleen glijden haar rechterpootjes op gladde oppervlakken makkelijk weg. Maar iemand die dat niet weet, ziet het waarschijnlijk niet eens! Dus ik heb goede hoop dat het in elk geval niet erger wordt.
Door Anna Penta
EvitaP schreef: Ik weet niet of ik dit adresje al eerder heb gegeven, maar een tweede keer kan geen kwaad.
http://www.kreupeldier.nl
Ik heb er zelf geen ervaring mee, een vriendin wel en die was heel tevreden al was het dan niet zo ernstig als een hernia.
Sterkte!
Bedankt! Ja ik ken deze arts wel. Heb er weleens aan gedacht haar te bezoeken maar ja, ik heb al zoveel gedaan en niets heeft resultaat gehad. Als ik nu nog wat doe is het osteopatie of hydrotherapie, dat is het enige waarvan ik denk dat het nog wat kan doen om de spieren te versterken...
Door Laura2004
Anna Penta schreef: Oeps Laura bedankt voor de tip maar gelukkig is het nog lang zo erg niet. Poncho kan gewoon alles doen, rennen, springen, ze heeft geen pijn, alleen glijden haar rechterpootjes op gladde oppervlakken makkelijk weg. Maar iemand die dat niet weet, ziet het waarschijnlijk niet eens! Dus ik heb goede hoop dat het in elk geval niet erger wordt.
Gelukkig maar dat het niet zo erg is. Ik hoop dat ze gauw beter wordt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door