agnesp schreef:
Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.
ouders hoeven geen shows te lopen daar vraag een koper niet na.
ook niet of het kleurtje wel goed is
foto,s maken kan maar dat zeg niks op een gezond puppy
Kopers willen wel allemaal garantie dat ze de beste, mooiste, liefste en gezondste pup van de hele wereld. Dat zal toch ergens op gebaseerd moeten worden.
Dat de showuitslagen je niets kunnen schelen, snap ik op zich, maar als je een rashond koopt wil je wel dat hij lijkt op het ras wat 'ie moet zijn. Dan is het niet zo raar dat ook de ouders erop moeten lijken, toch?!
Goede heup en/of elleboogscores geeft inderdaad geen garantie op goede heupen en ellebogen bij de pups. Het is echter wel het enige wat je als fokker kán bekijken.
Een fout kleurtje of schoonheidsfoutje zullen de meeste kopers niet erg vinden. Dat is fijn want die hondjes verdien net zo'n goed baasje als alle anderen. Maar 9 van de 10 kopers willen dan graag wel korting.
Sorry, maar als iemand met zo'n insteek een hond gaat kopen neem ik aan dat ze ook alle risico's accepteren en niet gaan klagen bij de 'fokker', of nog erger: gaan zitten mekkeren bij Radar of Kassa.
Waarom kunnen mensen wel een flink bedrag neerleggen als het om bv een wasmachine gaat, maar mag een levend wezen niets kosten.