Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nou ik hoorde toen van me buurman die labradoodle heeft bedragen tussen de 1800/3700 euro langs komen
Ik vind het leuke honden hoor maar niet voor die prijs en dan zijn ze ook nog eens geholpen voor je er 1 krijgt
zhiva schreef: sorry hoor, maar ik vind dit zo'n dooddoener. Ik geef liever €300,- uit en houd dan €700,- over voor eventuele DA kosten, speeltjes,voer etc dan dat ik ineens €1000,- uitgeef en dan dus niets meer overhoud indien er eens een DA om de hoek komt kijken. En dat heeft niets te maken met het feit dat die €1000,- misschien getest,geröntged of weet ik veel wat is. Een stamboom hond kan ook in het parkje op de hoek worden gegrepen door een andere loslopende hond en dan heel veel DA kosten met zich meebrengen.
Bij katten hoor je veel mensen die een gratis kat willen en die 300 euro niet hebben, of zelfs maar de 100 die je betaalt voor een asielkat, en dan vind ik het wel een iets ander verhaal. Dierenartskosten kunnen veel hoger zijn dan dat (Jet heeft bijvoorbeeld FORL, en hoewel ze verzekerd is voor tandartskosten vallen daar alleen extracties onder. Dat zij behandeld wordt om de ontstekingen te onderdrukken en dus haar tanden te behouden, krijg ik niet vergoed. En in periodes dat ze veel last heeft, loopt dat hard op). Ik bedoelde juist dat met het soort enorm hoge bedragen die in dit topic genoemd worden, ik in de toekomst ook weer voor kat uit een slipnestje zou gaan, ipv een kat met een stamboom (geen idee wat die trouwens moeten kosten), en gaat het verschil naar de dierenartsspaarrekening.
Ik heb ook een laag inkomen, maar ik heb een tijd gespaard voor ik aan katten begon, voor zowel de aanschafprijs als de dierenartsrekeningen, en spaar nu ook door. Maar als je de eerste 100 euro nog niet kunt sparen, of je denkt dat je daarmee uitkomt bij de dierenarts, dan denk ik dat je nog eens moet nadenken over een kat. (Maar dat zijn vast ook de mensen die hun katten dag en nacht buiten laten - scheelt ook in de voerkosten.)
Ik ga wel deels met fem fatale mee, dat sommige dieren, of dat nou honden, katten of konijntjes te makkelijk aangeschaft worden. Juist misschien wel omdat ze te goedkoop zijn? Voor paar tientjes haal je een konijntje bij de dierenwinkel..
Maarja.. ik weet ook niet zo goed wat hier aan gedaan zou worden.

Kaatje was overigens een koopje, maar was herplaats pup. Ivan heb ik overgenomen van mijn toenmalige werk en niks voor betaald.
lightning schreef: Border collie uit showlijn tussen de 1000 en de 1500 euro. Vaak hoor ik uit werklijn goedkoper. Waarom dat is weet ik niet.
Border collies uit werklijn gaan ongeveer voor 700 euro...
En om heel eerlijk te zijn vind ik dat echt te weinig. Er zitten behoorlijk wat ziektes in het ras, waarvan ik vind dat je -als goede fokker- daar op zou moeten testen. En dat kost enorm veel geld.
- heupen
- ogen
- aanlegtest en functioneel exterieur
- DNA test CEA/CH
- DNA test TNS
- DNA test CL
- DNA test MDR1

Als ik dat dan vergelijk met sommige andere rassen die honderden euro's duurder zijn- maar waar niet of nauwelijks getest hoeft te worden krabbel ik ook wel eens achter mn oren...
joel schreef: En de reden van het nest ......een gezond en mooi type van het ras hooghouden)
't wordt wel niet gevraagd, maar naast dat je eraan zou verdienen (en waarom niet?) zou dit ook zeker DE reden moeten zijn toch? Voor de mensen die een nestje nemen (want t is snel verdient en ze op mp verpatsen of de honden bij voorbaat al niet kwijt kunnen, bleeehhh :-[
Ik hoor het nog zo vaak en mn haren gaan ervan overeind staan.....

Een afghaan kost rond de 1000-1200 euro in Ned.
Erna schreef: Over de reden van het nest ging het in deze discussie toch niet? Het ging over de prijzen van rashonden en dan beland je al snel in het wel of niet iets overhouden van een nestje. En dat lukt bij het ene nest beter dan bij het andere. Bij de een kan er wat geld op de hondenspaarrekening en bij het andere nest moet die rekening weer geplunderd worden. That' s life.
klopt, zeg ik er ook bij.
Er wordt ook niet gevraagd hoeveel (en of) er verdiend mag worden aan een nestje ja of nee.
Maar pers. vind ik dat de reden van het fokken (een gezonde, qua standaard goede hond) ook best vermeld mag worden ;)
Mijn boxerpups kosten 900 euro.
Uit geteste ouders, shows gelopen, kosten noch moeite worden gespaard om gezonde, mooie en sociale honden af te leveren.

Soms heb je geluk dat alles van een leien dakje gaat, maar zoals ik nu heb, pups met de fles grootbrengen en medische kosten, en maar niet te spreken over de zorgen en de inzet die je moet hebben..., dan houd ik aan dit nest niet veel over.
Maar dat geeft niks, dat is helemaal niet het belangrijkste, voor mij geld dat alles goed gaat met ze.
Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.

ouders hoeven geen shows te lopen daar vraag een koper niet na.
ook niet of het kleurtje wel goed is
foto,s maken kan maar dat zeg niks op een gezond puppy
agnesp schreef: Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.

Dat is natuurlijk helemaal geen reden/excuus om dan maar naar een broodfokker te gaan! Daar kan ik me sowieso niets bij voorstelllen!
Jeetje mina wat een bedragen vliegen hier in het rond zeg?
Ik tel never nooit tussen de 700 en 1000 euro voor een ruwharig dwergteckeltje neer, wat heel gangbaar is!
Misschien heb ik geluk gehad, de vader was een stamboomteckel en de vader van de moeder van Saartje (zo heet mijn hondje) ook.
De moeder had daardoor geen stamboom. Het was een éénmalig gelegenheidsnestje en heb er 350 euro voor betaald.
Volgens de fokster heeft ze er niks op toegelegd.
Dus er wordt dik en dik aan verdiend!
Vanmiddag een wandeling gemaakt met alle hondjes uit het nest, zijn allemaal mooie teckeltjes geworden.
agnesp schreef: Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.

I rest my case :-X
Lazy Garfield schreef: Jeetje mina wat een bedragen vliegen hier in het rond zeg?
Ik tel never nooit tussen de 700 en 1000 euro voor een ruwharig dwergteckeltje neer, wat heel gangbaar is!
Misschien heb ik geluk gehad, de vader was een stamboomteckel en de vader van de moeder van Saartje (zo heet mijn hondje) ook.
De moeder had daardoor geen stamboom. Het was een éénmalig gelegenheidsnestje en heb er 350 euro voor betaald.
Volgens de fokster heeft ze er niks op toegelegd.
Dus er wordt dik en dik aan verdiend!
Vanmiddag een wandeling gemaakt met alle hondjes uit het nest, zijn allemaal mooie teckeltjes geworden.
Ik denk niet dat jij op basis van 1 iemand die lekker goedkoop een stamboomloos nestje heeft gefokt, kan besluiten dat alle fokkers er 'dik en dik' aan verdienen.
Je hebt geen idee wat er aan tijd en geld in een goede, verantwoorde combinatie gaat, zeker bij een ras waar er maar weinig van zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van het nest zelf maar alleen al de voorbereidingen.

Leuk dat je blij bent met je hondje, maar dat soort uitspraken gaan me toch echt te ver.
Alba schreef: Ik denk niet dat jij op basis van 1 iemand die lekker goedkoop een stamboomloos nestje heeft gefokt, kan besluiten dat alle fokkers er 'dik en dik' aan verdienen.
Je hebt geen idee wat er aan tijd en geld in een goede, verantwoorde combinatie gaat, zeker bij een ras waar er maar weinig van zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van het nest zelf maar alleen al de voorbereidingen.

Leuk dat je blij bent met je hondje, maar dat soort uitspraken gaan me toch echt te ver.
En dit is de discussie waar senta en ik aan refereerde een of twee paginas terug
Kinnie schreef: En dit is de discussie waar senta en ik aan refereerde een of twee paginas terug
Ja maar er zit natuurlijk een groot verschil tussen 350 voor de echte onkosten aan een stamboomloos nest, of 800 voor de onkosten aan de hele fokkerij (geteste ouders, shows etc ) of 1200 en er zelf wat aan verdienen en opzij kunnen zetten voor toekomstige fokplannen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door