Nou ik hoorde toen van me buurman die labradoodle heeft bedragen tussen de 1800/3700 euro langs komen
Ik vind het leuke honden hoor maar niet voor die prijs en dan zijn ze ook nog eens geholpen voor je er 1 krijgt
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zhiva schreef: sorry hoor, maar ik vind dit zo'n dooddoener. Ik geef liever €300,- uit en houd dan €700,- over voor eventuele DA kosten, speeltjes,voer etc dan dat ik ineens €1000,- uitgeef en dan dus niets meer overhoud indien er eens een DA om de hoek komt kijken. En dat heeft niets te maken met het feit dat die €1000,- misschien getest,geröntged of weet ik veel wat is. Een stamboom hond kan ook in het parkje op de hoek worden gegrepen door een andere loslopende hond en dan heel veel DA kosten met zich meebrengen.Bij katten hoor je veel mensen die een gratis kat willen en die 300 euro niet hebben, of zelfs maar de 100 die je betaalt voor een asielkat, en dan vind ik het wel een iets ander verhaal. Dierenartskosten kunnen veel hoger zijn dan dat (Jet heeft bijvoorbeeld FORL, en hoewel ze verzekerd is voor tandartskosten vallen daar alleen extracties onder. Dat zij behandeld wordt om de ontstekingen te onderdrukken en dus haar tanden te behouden, krijg ik niet vergoed. En in periodes dat ze veel last heeft, loopt dat hard op). Ik bedoelde juist dat met het soort enorm hoge bedragen die in dit topic genoemd worden, ik in de toekomst ook weer voor kat uit een slipnestje zou gaan, ipv een kat met een stamboom (geen idee wat die trouwens moeten kosten), en gaat het verschil naar de dierenartsspaarrekening.
lightning schreef: Border collie uit showlijn tussen de 1000 en de 1500 euro. Vaak hoor ik uit werklijn goedkoper. Waarom dat is weet ik niet.Border collies uit werklijn gaan ongeveer voor 700 euro...
joel schreef: En de reden van het nest ......een gezond en mooi type van het ras hooghouden)
't wordt wel niet gevraagd, maar naast dat je eraan zou verdienen (en waarom niet?) zou dit ook zeker DE reden moeten zijn toch? Voor de mensen die een nestje nemen (want t is snel verdient en ze op mp verpatsen of de honden bij voorbaat al niet kwijt kunnen, bleeehhh![]()
Ik hoor het nog zo vaak en mn haren gaan ervan overeind staan.....
Een afghaan kost rond de 1000-1200 euro in Ned.
Erna schreef: Over de reden van het nest ging het in deze discussie toch niet? Het ging over de prijzen van rashonden en dan beland je al snel in het wel of niet iets overhouden van een nestje. En dat lukt bij het ene nest beter dan bij het andere. Bij de een kan er wat geld op de hondenspaarrekening en bij het andere nest moet die rekening weer geplunderd worden. That' s life.klopt, zeg ik er ook bij.
agnesp schreef: Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.Dat is natuurlijk helemaal geen reden/excuus om dan maar naar een broodfokker te gaan! Daar kan ik me sowieso niets bij voorstelllen!
ouders hoeven geen shows te lopen daar vraag een koper niet na.
ook niet of het kleurtje wel goed is
foto,s maken kan maar dat zeg niks op een gezond puppy
agnesp schreef: Zo kan mij goed indenken dat mensen dus naar broodfokker gaan wat een prijzen zeg.I rest my case
ouders hoeven geen shows te lopen daar vraag een koper niet na.
ook niet of het kleurtje wel goed is
foto,s maken kan maar dat zeg niks op een gezond puppy
Lazy Garfield schreef: Jeetje mina wat een bedragen vliegen hier in het rond zeg?Ik denk niet dat jij op basis van 1 iemand die lekker goedkoop een stamboomloos nestje heeft gefokt, kan besluiten dat alle fokkers er 'dik en dik' aan verdienen.
Ik tel never nooit tussen de 700 en 1000 euro voor een ruwharig dwergteckeltje neer, wat heel gangbaar is!
Misschien heb ik geluk gehad, de vader was een stamboomteckel en de vader van de moeder van Saartje (zo heet mijn hondje) ook.
De moeder had daardoor geen stamboom. Het was een éénmalig gelegenheidsnestje en heb er 350 euro voor betaald.
Volgens de fokster heeft ze er niks op toegelegd.
Dus er wordt dik en dik aan verdiend!
Vanmiddag een wandeling gemaakt met alle hondjes uit het nest, zijn allemaal mooie teckeltjes geworden.
Alba schreef: Ik denk niet dat jij op basis van 1 iemand die lekker goedkoop een stamboomloos nestje heeft gefokt, kan besluiten dat alle fokkers er 'dik en dik' aan verdienen.En dit is de discussie waar senta en ik aan refereerde een of twee paginas terug
Je hebt geen idee wat er aan tijd en geld in een goede, verantwoorde combinatie gaat, zeker bij een ras waar er maar weinig van zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van het nest zelf maar alleen al de voorbereidingen.
Leuk dat je blij bent met je hondje, maar dat soort uitspraken gaan me toch echt te ver.
Kinnie schreef: En dit is de discussie waar senta en ik aan refereerde een of twee paginas terugJa maar er zit natuurlijk een groot verschil tussen 350 voor de echte onkosten aan een stamboomloos nest, of 800 voor de onkosten aan de hele fokkerij (geteste ouders, shows etc ) of 1200 en er zelf wat aan verdienen en opzij kunnen zetten voor toekomstige fokplannen...