Owen was precies 7 weken en 5 dagen toen ik hem mocht meenemen. Hij en 1 van zijn zusjes gingen op dezelfde dag verhuizen, 2 zusjes een dag later en nog 2 zusjes nog een dag later. Choopy kreeg haar hondje Djessy dus precies met 8 weken mee naar huis. Owen heeft even geschreeuwd in de auto en ging daarna lief slapen.
Thuis liep hij het huis zelfverzekerd binnen na volledig besnuffeld te zijn door de herders. Gaf al aan wanneer hij moest plassen maar wist niet waar hij naartoe moest...

, en is nu met 10 weken vrijwel zindelijk. Af en toe een ongelukje omdat de deur nog op het nachtslot zit....
Ook slaapt hij vanaf de eerste nacht door, bench training heeft hij bij de fokker al gehad en meneertje liep kwispelend achter het lekkers aan de bench in.
Hij was en is een zelfstandig mannetje (en als er iets eng is zoekt hij dekking tussen mijn voeten) die weet wat hij wil maar ook zelf zijn rust neemt; als hij moe is gaat hij ergens op, onder of in liggen ...Ik laat hem dan even liggen en breng hem daarna naar zijn slaapplaatsje
Ik denk dat het per hond en mogelijk per ras verschilt wanneer ze eraan toe zijn om het nest te verlaten, Owen was er iig helemaal klaar voor.
Ik ga na 17 juni dat boek wel eens helemaal doorspitten en kijken wat MG allemaal beweerd...