JoseW schreef: Voor een broodfok hondje ja.....vind ik dat ook erg veel geld. Maar voor een verantwoord gefokte "kruising" vind ik dat niet altijd gek. Wij wilden persé een oudduitse herder, is ook niet erkend door de raad van beheer en ook hierin veel "wannabee" fokkers, met dito papieren. Wij hebben gekozen voor een fokker die zich al vanaf de jaren 80 toelegt op het fokken van LSH duitse herders, zeer fanatiek bezig is met bloedlijnen, verbeteren van het ras, zeer kritisch is op HD en ED, en karakter. Dat was voor ons een issue. Uiteindelijk hebben wij 850 euro betaald voor een vuilnisbak als je het kaal bekijkt.....maar voor ons was dat het wel waard. Ouders zijn bekend tot 5 generaties terug. Geen van de voorouders had een slechtere HD score dan B (duitse SV kwalificatie) en ja, er zaten ook "gewone"duitse herders in de stamboom.....want dat is toch de oorsprong van de oudduitse.....Daarbij: aankeuring van ouderdieren verplicht, registratie van fokbeleid verplicht enz. enz.....maar in geval van een labradoodle hebben we het echt over duizenden euro's....
Denk dat er ook bij bv Labradoodles en Shilohs verschil is in kwaliteits fokkers, gelegenheidsfokkers en broodfokkers, dus deze prijzen kan je net als de "kwaliteit van het product" niet over 1 kam scheren
Gr. Jose
ik vind 850 euro een normale prijs.
ik ken mensen die hebben 1200 euro betaald voor een doodle zonder stamboom