Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

JoseW schreef: Voor een broodfok hondje ja.....vind ik dat ook erg veel geld. Maar voor een verantwoord gefokte "kruising" vind ik dat niet altijd gek. Wij wilden persé een oudduitse herder, is ook niet erkend door de raad van beheer en ook hierin veel "wannabee" fokkers, met dito papieren. Wij hebben gekozen voor een fokker die zich al vanaf de jaren 80 toelegt op het fokken van LSH duitse herders, zeer fanatiek bezig is met bloedlijnen, verbeteren van het ras, zeer kritisch is op HD en ED, en karakter. Dat was voor ons een issue. Uiteindelijk hebben wij 850 euro betaald voor een vuilnisbak als je het kaal bekijkt.....maar voor ons was dat het wel waard. Ouders zijn bekend tot 5 generaties terug. Geen van de voorouders had een slechtere HD score dan B (duitse SV kwalificatie) en ja, er zaten ook "gewone"duitse herders in de stamboom.....want dat is toch de oorsprong van de oudduitse.....Daarbij: aankeuring van ouderdieren verplicht, registratie van fokbeleid verplicht enz. enz.....
Denk dat er ook bij bv Labradoodles en Shilohs verschil is in kwaliteits fokkers, gelegenheidsfokkers en broodfokkers, dus deze prijzen kan je net als de "kwaliteit van het product" niet over 1 kam scheren

Gr. Jose
maar in geval van een labradoodle hebben we het echt over duizenden euro's....
ik vind 850 euro een normale prijs.
ik ken mensen die hebben 1200 euro betaald voor een doodle zonder stamboom
Engelse cocker spaniel tussen de 800 en 950 euro.
Sommige fokkers rekenen extra voor bepaalde kleuren en er zijn altijd mensen die daar intrappen :doh:

en op marktplaats staan evenzovele mafketels die hun reu ter dekking aan bieden, heb er eens 1 gemaild of die hond wel getest was en aan de rasstandaard voldeed. Kreeg ik terug dat hij heel mooi was, nooit wat mankeerde en vorig jaar nog geënt.... ik bedoel maar :D
De rasvereniging van de Pyreneese herder adviseert een prijs van € 900,- voor een pup. Er zullen fokker zijn die hier boven zitten, en fokkers die iets minder vragen maar zo rond de € 900,- zit het wel. Ik heb voor Jamey €900,- betaald en als ik HD foto's liet maken dan kreeg ik €50,- terug. Dus eigenlijk heb ik € 850,- betaald. Die heupfoto's had ik zowiezo laten maken, maar ik vond het wel een slim gebaar. Zo kan zij ook weten hoe het nageslacht is qua heupen etc.
*Dorothea* schreef: maar in geval van een labradoodle hebben we het echt over duizenden euro's....
ik vind 850 euro een normale prijs.
ik ken mensen die hebben 1200 euro betaald voor een doodle zonder stamboom
Zo veel, ja dat is wel heel erg aan de prijs. Ik kan me een iets hogere prijs nog wel indenken als je een kruising fokt met echt hele goede ouderdieren.....maar zo veel.....
Is volgens mij met de Shiloh ook zo, prachtige honden maar ik hoorde op een gegeven moment prijzen van 2500 euro, oke, wel voor een verantwoord gefokte pup, dus met alle papieren enz erbij, dat dan weer wel.....maar tjé zeg......wat een prijzen!

Gr. Jose
OEB tussen de 800,- en de 1500,- met ook uitschieters naar beneden. Ook hier voor aparte kleuren hogere prijzen blauw is bv zeldzaam.

Amerikaanse buldog is denk ik hetzelfde zonder de kleur variatie. Helaas veel pruts fokkers in dit ras dus MP puilt uit van de goedkope pupjes…
Voor de  Rhodesian Ridgeback geeft de rasvereniging een advies prijs  tussen de € 1200 - 1300
dat is ook wat wij betaald hebben.

Hier wordt, voor zo ver ik weet, geen onderscheid gemaakt tussen met masker of livernose terwijl in Duitsland  een livernose pup € 2000 te kost
keetje schreef: BT prijzen die ik langs zie komen variëren van 1200 tot 2500. Met uitschieters naar beneden en naar boven. Stamboomhondjes.
2500 :o die ben ik nog niet tegengekomen. Gemiddeld inderdaad zo'n 1200-1500, een belachelijke bak geld overigens
Voor de sbt liggen de prijzen tussen de 850-1200
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door