Ik zou beginnen met wat minder groente.
Hier maak ik ook wel eens eentje zonder groen en soms wat meer soms wat minder groen.
Maar om te beginnen zou ik met niet te veel groen beginnen en dan opbouwen op je eigen tempo. Wat je zelf lekker vind.
Vele mensen drinken een groene smoothie als een manier om meer groente binnen te krijgen, maar als je 's avonds ook nog gewoon veel groente eet (zoals hier) is het niet nodig je daarin te pushen. Dan is het gewoon een lekkere en lichte maaltijd. En is fruit alleen eventueel ook wel goed.
Maar ik vind hem vaak lekkerder met wat groen erin.
Zo vind ik banaan en appel met sinaas nooit lekker. Vond fruitpap vroeger ook maar niets. Maar met een goed hand spinazie, vind ik dat plots wel lekker.
Ik doe er ook wel altijd kiwi in want ik vind dat erg lekker matchen met spinazie.
Perzik matcht ook heerlijk met meloen. Enfin, dat vinden wij hier, want dat is heel persoonlijk.
Zo vind ik dat je banaan niet mag smaken in de smoothie want dat vind ik niet lekker en ik smaak het snel. Dus doe ik de banaan altijd maar de helft van wat de meeste mensen doen.
Mijn eerste smoothie was: 2 kiwi's, 1 banaan, grote appel, wat sinaasappelsap (best zelfgeperst, maar doe ik ook niet altijd) en dan een goed hand verse spinazie. Die haal ik op de markt, want in de winkel vind ik dat onbetaalbaar.
Heb gisteren weer 2 kg gekocht (das twee plastic zakken stampvol) en dan is er 1 voor de konijnen, en 1 voor ons
Eigenlijk is het dus zelf wat uitproberen wat je zelf lekker vind. Das voor iedereen anders.
Nooit overheersen met iets, altijd de balans houden. Maar als je vb erg graag ananas eet staat het je vrij er daarvan wat meer in de gooien dan van iets wat je minder graag eet.
Ikzelf doe nooit te veel appel, maar als je dat net lekker vind, gooi je er maar lekker meer van in.
Ik vind grapefruit ook een lekker frisse toets geven, dat combineer ik dan meestal met andijvie of witlof. En peterselie is ook vaak lekker als groente en erg gezond (niet met grapefruit, maar met wat zoetere fruitsoorten).
Deesje maakt ze ook met noten erin meegemalen. Je kan recepten op internet vinden (gewoon google'n).
Eelke maakt ze altijd met wat gember (vers!), maar opletten want dat is best pittig.
Een beetje citroen kan ook soms wonderen doen om er net dat extra toetsje aan te geven.