Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Tomaat, wortel, bleekselderij, beetje Himalayazout en een paar draaien van onze eigen gedroogde pepers. Dat laatste mag volgende keer wel wat minder, hij is best pittig.  :P ;D
Door Nina013
Ouwe ik wil ook een juicer!!!
Maar denk dat ik maar over mijn brokjes angst heen moet stappen en het eens met de staafmixer moet proberen die hier toch ligt.
Ik heb in huis: appels, sinaasappel, mango, tomaat...
En in de kas staat geloof ik nog sla.
Hebben jullie tips hoe ik hier morgen iets drinkbare van kan brouwen??

Ben mijn opgeblazen fastfood buikje nu wel zat.... Zucht
Door pearlsofpassion
Hmmm, tomaat vind ik absoluut niet lekker in smoothie.

Heb je geen peterselie of iets dergelijks?
Iets fris groen?

Misschien handiger als je eerst wat gaat kopen. Want enkel appel, mango en sinaas is niet echt speciaal.  Kan wel lekker zijn natuurlijk. 
Mango met sinaas en een beetje witloof zou wel eens lekker kunnen zijn. Niet te veel witloof, anders wordt het bitter.

Tip: courgette geeft smeuigheid zonder veel smaak en is ook weer een groente extra. Ik voeg vaak een schijf toe, naast de andere groenten in de recepten. 
Verder is het gewoon zoeken wat je zelf lekker vind, want das voor iedereen weer anders.
Hier is de basissmoothie nog steeds zowat favoriet: kiwi, banaan, appel (of peer) en sinaas met spinazie. 
Als het is voor je buik beter te voelen, zou ik ook eerder voor smoothie gaan dan voor sap ivm de vezels. Het geeft ook wat meer een gevuld gevoel in de buik, zonder veel meer aan te zetten.
Al zal je in het begin wel zowiezo nog honger houden na een smoothie. Dat is je lichaam dat snakt naar iets vast en iets met zetmeel.  Dus je bent gewaarschuwd. En het gaat over na een paar dagen. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 18 mei 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
Gisteren rode snijbiet, sinasappel en banaan
Vandaag spinazie, meloen, peer en banaan
Heerlijk!
Door pearlsofpassion
Ik wordt ook steeds meer fan van peer in mijn smoothies.  Lekker fris, niet zo duf als ik appel snel vind worden.
En perzik blijft mijn favoriet. Hier stonden ze vorige week voor het eerst weer op de markt met perzik  :D
Heb ze gemist in de winter!  :)
Door connie63
Ik wil het nu ook maken , moet alleen tot dinsdag wachten om spullen te halen
ik ben een beetje klaar met mini stukjes brood dopen in de soep en de kwarkachtige toestanden
maar kan niet veel anders eten , en ik drink liters water
Maar ik durf ook nog niet echt  :-[
Door Nina013
Net als voor de hond maar eens beginnen met een menu- tje samen stellen denk ik.
Dan kan ik een boodschappenlijsten gaan maken.....
Simpele maar lekkere recepten welkom!

En hoeveel van alles doen jullie erin? Lijkt me ook wel uitmaken, of je het in de juiste verhouding doet.
Door fransbulletje
De verhoudingen zijn dacht ik 40% groente en 60% fruit en water.
Het is gewoon uit proberen wat je lekker vindt, ontdek hier iedere keer nog andere lekkere mengsels.
Het is ook afhankelijk wat je kunt krijgen per seizoen.
Zelf gebruik ik alleen biologisch groente en fruit , niet bio groente krijg ik last van mijn maag en heb die klacht al vaker gehoorden van anderen.
Succes!
Door pearlsofpassion
Ik zou beginnen met wat minder groente.
Hier maak ik ook wel eens eentje zonder groen en soms wat meer soms wat minder groen.
Maar om te beginnen zou ik met niet te veel groen beginnen en dan opbouwen op je eigen tempo. Wat je zelf lekker vind.

Vele mensen drinken een groene smoothie als een manier om meer groente binnen te krijgen, maar als je 's avonds ook nog gewoon veel groente eet (zoals hier) is het niet nodig je daarin te pushen. Dan is het gewoon een lekkere en lichte maaltijd. En is fruit alleen eventueel ook wel goed.
Maar ik vind hem vaak lekkerder met wat groen erin.

Zo vind ik banaan en appel met sinaas nooit lekker.  Vond fruitpap vroeger ook maar niets. Maar met een goed hand spinazie, vind ik dat plots wel lekker.
Ik doe er ook wel altijd kiwi in want ik vind dat erg lekker matchen met spinazie. 
Perzik matcht ook heerlijk met meloen. Enfin, dat vinden wij hier, want dat is heel persoonlijk.
Zo vind ik dat je banaan niet mag smaken in de smoothie want dat vind ik niet lekker en ik smaak het snel. Dus doe ik de banaan altijd maar de helft van wat de meeste mensen doen.

Mijn eerste smoothie was:  2 kiwi's, 1 banaan, grote appel, wat sinaasappelsap (best zelfgeperst, maar doe ik ook niet altijd) en dan een goed hand verse spinazie.  Die haal ik op de markt, want in de winkel vind ik dat onbetaalbaar. 
Heb gisteren weer 2 kg gekocht (das twee plastic zakken stampvol) en dan is er 1 voor de konijnen, en 1 voor ons  :P

Eigenlijk is het dus zelf wat uitproberen wat je zelf lekker vind.  Das voor iedereen anders. 
Nooit overheersen met iets, altijd de balans houden. Maar als je vb erg graag ananas eet staat het je vrij er daarvan wat meer in de gooien dan van iets wat je minder graag eet.
Ikzelf doe nooit te veel appel, maar als je dat net lekker vind, gooi je er maar lekker meer van in.

Ik vind grapefruit ook een lekker frisse toets geven, dat combineer ik dan meestal met andijvie of witlof.  En peterselie is ook vaak lekker als groente en erg gezond (niet met grapefruit, maar met wat zoetere fruitsoorten). 
Deesje maakt ze ook met noten erin meegemalen. Je kan recepten op internet vinden (gewoon google'n). 
Eelke maakt ze altijd met wat gember (vers!), maar opletten want dat is best pittig. 
Een beetje citroen kan ook soms wonderen doen om er net dat extra toetsje aan te geven. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 19 mei 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nina013
Morgen de kas maar eens plunderen, ouders zijn op vakantie en zag nog wat sla en andijvie staan die anders toch doorgeschoten zijn voordat ze terug zijn ;-)
Door Kerettilainen
Ik maak al langer groente/fruit smoothies voor de hond, een plakje lever worst er bij in en hij lust alles..
Nou lust ik zelf niet graag groente en dacht als de hond zo dingen lust die hij anders smerig vind werkt het misschien ook voor mij.. En dat deed het!
Mijn favorieten:
-yoghurt+wortel+dopewrt+banaan+theelepel suiker
-yoghurt+spinazi+kiwi+framboos
-yoghurt+brocoli+aardbei+banaan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door