Vandaag bij de pinksterwandeling hebben een aantal mensen gelukkig gezien wat ik bedoel met de onrust die Cailean ervaart. Tijdens de wandeling zelf ging het echt ontzettend leuk, was ook echt een leuke groep honden bij elkaar, geen enkele die dramde of iets. En dan loopt ie lekker tussendoor te keuvelen. Reageert ook goed op hondentaal in het algemeen, ook op mijn commando's als ie de neiging had om toch even vivi aan der kont te snuffelen (en Vivi heeft ruimte nodig dus dat was de afspraak). Toppie..
Maar dan met zijn allen naar het restaurant, en ik heb hier echt op geoefend, met Jiro gaat het beter dat zeker. Maar hij blijft dan maar piepen en janken, zichzelf voor het eerst uit zijn tuig gewurmd (en ik lag meteen op de grond riem aan de stoel gebonden, zodat hij verder niets van mij door kreeg.. pff). Bach erin gegooid, en hij werd wel iets rustiger, maar hij kan echt zijn draai niet vinden. En ik kan hem dan corrigeren, maar het komt totaal niet door en hij wordt daar nog zenuwachtiger van (daarom ben ik gewoon blijven zitten, geprobeerd de drukpunten op zijn borst te stimuleren, draai cirkels bij zijn oren, de basis dingen die ik dan al wel ken van ttouch) en dan is het heel even stil maar daarna is het weer piepen.
Misschien dat mensen aan tafel wel dachten "nou corrigeer nou gewoon" maar echt geloof me, dan hadden we nog meer heibel en onrust gehad...
Ook even aan Monique die heupbotjes laten voelen, want je ziet echt niets zo op het eerste gezicht zo. En volgens mij was ze het wel met me eens dat dat toch echt wel erg mager was.
Ik heb me iig opgegeven voor de cursus balance4dogs op basis van Ttouch in Amsterdam, zodat hij wat zekerder van zichzelf wordt... en hopelijk komt de rest ook dan in orde..