Mijn dierenarts merkte wat schamper op dat hij een paar weken daarvoor een vertegenwoordiger op bezoek had gehad die een verzurende pasta aan de man probeerde te brengen. Hij had hem weggehoond, "wat een onzin, we hebben toch goede brokken". Ik heb de dierenarts gevraagd om te achterhalen welke pasta het betrof (helemaal niet genant voor hem

Ik ben daarmee begonnen en nadat ik de juiste dosis had gevonden zag ik de pH met mijn eigen teststrips omlaag gaan. Het controlepasje bij de dierenarts had een pH van 6.0 en de blaasgruis was compleet verdwenen.
Kortom: blijf gewoon lekker vers voeren als je kat struviet ontwikkelt en geef hem er verzurende pasta bij. Het werkt beter dan azijn en cranberry is mijn ervaring.
Bandit blaasgruisvoer was geen optie. Ik kan er niet aan komen in de omgeving en op een ander forum ontwikkelde een kat ondanks Bandit weer blaasgruis. Ze testte overigens niet zelf thuis, ik vind dat wel een vereiste als je gaat "experimenteren" (want zo zal een dierenarts er toch over denken).