Ineke schreef: De hond of de pony?De pony![]()

Moderator: Lizzy
Ineke schreef: De hond of de pony?De pony![]()
Ineke schreef: Heb ze die schoentjes dan altijd aan? Of alleen als ze een beschadiging hebben?Ze heeft ze alleen aan als de voetzool beschadigd is en dat wil in de winter nog wel eens gebeuren en vooral als er pekel ligt, dan gaat de bovenste laag van die voetzolen er af, ze likt er dan konstant aan, dus vandaar die schoenen. Meestal bezeren ze inderdaad maar 1 poot.
Ik zou voor beiden wel één voor en één achterschoen willen. Lijkt me sterkt dat ze beide voor of beide achterpoten bezeren.
Cherry schreef: Toevallig had Scully eergisteren ook een stukje vel van haar voetzooltje, ik weet niet hoe het gebeurd is.Ik laat de velletjes er gewoon aan zitten en het valt er na verloop van tijd zelf af. Mijn hond is een echte likker als ze wat aan de poot heeft, dus ik blijf er zelf af. Ik doe er wel wat medicinale poeder op om het droog te houden en je kunt er inderdaad een verbandje om doen, maar omdat het hier altijd een hele tijd duurt vooraleer het weer genezen is (vanwege het likken) gebruik ik liever een schoen dat is sneller aan en uit te trekken en ze blijft met die schoen er vanaf. Vroeger heb ik ook verbandjes er om gedaan.
Ik heb het telkens als ze buiten geweest was ontsmet en verder niks aangedaan, moet wel zeggen dat het niet gebloed heeft maar ze had er wel pijn aan.
Nu hangt er nog een stukje vel los mag ik dat gewoon afknippen of valt het er vanzelf af?
Ik ga ook van die schoentjes kopen want het lijkt mij wel handig in geval van een ongelukje.
Ineke schreef: Heb ze die schoentjes dan altijd aan? Of alleen als ze een beschadiging hebben?Wat je ook kunt doen is sledehonden sokken kopen of zelf maken van fleese met klittenband en in de voetzool b.v een stukje zemelerenlap of van die inlegzooltjes plakken of stikken werkt hardstikke goed
Ik zou voor beiden wel één voor en één achterschoen willen. Lijkt me sterkt dat ze beide voor of beide achterpoten bezeren.
Ineke schreef: De wond was (leek) schoon en droog, maar wel open.Dat deed ik ook met Pride jodium acderm, zalfje dit zalfje dat. Geloof me het lijkt te gemakkelijk maar alleen biotex groen 2x per dag. Is echt goed genoeg. Jodium breekt weer weefsel af wat de dierenarts tegen mij zij. Je zal zijn even volhouden en het is zo over. Geen soda gebruiken hoor!
Ze hebben hier de sloten gebaggerd en daar moesten we plots doorheen om verder te kunnen. Ik denk dat dat er geen goed aan gedaan heeft
Ik zal toch die berkenteerolie maar gaan halen. Had ik misschien toch beter een week geleden al kunnen doen
Ik spray het nu regelmatig met acederm.
fester schreef: Dat deed ik ook met Pride jodium acderm, zalfje dit zalfje dat. Geloof me het lijkt te gemakkelijk maar alleen biotex groen 2x per dag. Is echt goed genoeg. Jodium breekt weer weefsel af wat de dierenarts tegen mij zij. Je zal zijn even volhouden en het is zo over. Geen soda gebruiken hoor!Soda heb ik pas weggegooid.