Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ineke schreef: De hond of de pony? ;D
De pony ;D ;D Daar kan ik wel op rijden, de schofthoogte van de hond is te hoog voor mij ;D
Door casangio
Ik heb zelf schoentjes gekocht en dat gaat prima en die kun je altijd gebruiken en het doet niet zo'n pijn aan de voetzolen op straat
Door Ineke
Heb ze die schoentjes dan altijd aan? Of alleen als ze een beschadiging hebben?

Ik zou voor beiden wel één voor en één achterschoen willen. Lijkt me sterkt dat ze beide voor of beide achterpoten bezeren.
Door casangio
Ineke schreef: Heb ze die schoentjes dan altijd aan? Of alleen als ze een beschadiging hebben?

Ik zou voor beiden wel één voor en één achterschoen willen. Lijkt me sterkt dat ze beide voor of beide achterpoten bezeren.
Ze heeft ze alleen aan als de voetzool beschadigd is en dat wil in de winter nog wel eens gebeuren en vooral als er pekel ligt, dan gaat de bovenste laag van die voetzolen er af, ze likt er dan konstant aan, dus vandaar die schoenen. Meestal bezeren ze inderdaad maar 1 poot.
Door Hitam
Wat ik doe bij een bloedende voetzool is een pootverbandje er om. Dat een dag laten zitten en als eht niet meer bloed er af. Verder alleen schoonhouden. Na een dag of twee hebben ze nergens meer last van.
Door Cherry
Toevallig had Scully eergisteren ook een stukje vel van haar voetzooltje, ik weet niet hoe het gebeurd is.
Ik heb het telkens als ze buiten geweest was ontsmet en verder niks aangedaan, moet wel zeggen dat het niet gebloed heeft maar ze had er wel pijn aan.
Nu hangt er nog een stukje vel los mag ik dat gewoon afknippen of valt het er vanzelf af?
Ik ga ook van die schoentjes kopen want het lijkt mij wel handig in geval van een ongelukje.
Door casangio
Cherry schreef: Toevallig had Scully eergisteren ook een stukje vel van haar voetzooltje, ik weet niet hoe het gebeurd is.
Ik heb het telkens als ze buiten geweest was ontsmet en verder niks aangedaan, moet wel zeggen dat het niet gebloed heeft maar ze had er wel pijn aan.
Nu hangt er nog een stukje vel los mag ik dat gewoon afknippen of valt het er vanzelf af?
Ik ga ook van die schoentjes kopen want het lijkt mij wel handig in geval van een ongelukje.
Ik laat de velletjes er gewoon aan zitten en het valt er na verloop van tijd zelf af. Mijn hond is een echte likker als ze wat aan de poot heeft, dus ik blijf er zelf af. Ik doe er wel wat medicinale poeder op om het droog te houden en je kunt er inderdaad een verbandje om doen, maar omdat het hier altijd een hele tijd duurt vooraleer het weer genezen is (vanwege het likken) gebruik ik liever een schoen dat is sneller aan en uit te trekken en ze blijft met die schoen er vanaf. Vroeger heb ik ook verbandjes er om gedaan.
Door fester
Onze Pride had van de zomer een hele grote snee in zijn voetzool. Normaal genomen loop ik met zulke dingen niet zo hard maar dit was echt niet normaal ( gebeurt op de grevelingenstrand) Naar de dierenarts (in Made)het moest gehecht worden. Vertelde de da.Dit laten doen en daarna 2x per dag verband verschonen, na 7 dagen zag het er al heel mooi uit. Toen we de volgende dag het verband weer wilde verschonen was heel zijn voetzool weer open gescheurd. Toen maar naar terneuzen gebeld hij was daar onder behandeling voor chemo en verteld wat er was gebeurt. Zij vertelde daar dat je voetzolen niet kunt hechten, hij moest 2x per dag met zijn poot in de biotex groen dat was alles..Geen zalf of wat dan ook. Na een aantal dagen was zijn voetzool helemaal genezen!
Door fester
Ineke schreef: Heb ze die schoentjes dan altijd aan? Of alleen als ze een beschadiging hebben?

Wat je ook kunt doen is sledehonden sokken kopen of zelf maken van fleese met klittenband en in de voetzool b.v een stukje zemelerenlap of van die inlegzooltjes plakken of stikken werkt hardstikke goed
Door Ineke
Het is nu een week geleden. Het leek goed te gaan, maar......
De wond, wijkt, is nog open en er begint een beetje pus uit te komen.
Mufasa mankt op ongelijk terrein. Op de vlakke weg en in huis loopt hij goed.
Hij krijgt nu beperkte beweging om zijn poot zoveel mogelijk te ontzien.

Zou het genoeg zijn om zijn poot in biotex groen te weken of moet er meer gebeuren.

Zijn andere tenen zijn aan de voorkant van de zolen ook behoorlijk ruw. Iemand daar een tip voor?

Alle andere genoemde middeltjes heb ik nog niet gebruikt, omdat het niet nodig was op dat moment. Nu wordt dat misschien een ander verhaal.
Door Truus
Je zou het inderdaad kunnen weken in Bio-tex of met verdunde jodium in een pipetje inspuiten en dit toch een tijdje herhalen. Misschien ook een verband en een sokje omheen totdat de wond helemaal schoon is.
Door Ineke
De wond was (leek) schoon en droog, maar wel open.
Ze hebben hier de sloten gebaggerd en daar moesten we plots doorheen om verder te kunnen. Ik denk dat dat er geen goed aan gedaan heeft :-\

Ik zal toch die berkenteerolie maar gaan halen. Had ik misschien toch beter een week geleden al kunnen doen ;)

Ik spray het nu regelmatig met acederm.
Door fester
Ineke schreef: De wond was (leek) schoon en droog, maar wel open.
Ze hebben hier de sloten gebaggerd en daar moesten we plots doorheen om verder te kunnen. Ik denk dat dat er geen goed aan gedaan heeft :-\

Ik zal toch die berkenteerolie maar gaan halen. Had ik misschien toch beter een week geleden al kunnen doen ;)

Ik spray het nu regelmatig met acederm.
Dat deed ik ook met Pride jodium acderm, zalfje dit zalfje dat. Geloof me het lijkt te gemakkelijk maar alleen biotex groen 2x per dag. Is echt goed genoeg. Jodium breekt weer weefsel af wat de dierenarts tegen mij zij. Je zal zijn even volhouden en het is zo over. Geen soda gebruiken hoor!
Door Ineke
fester schreef: Dat deed ik ook met Pride jodium acderm, zalfje dit zalfje dat. Geloof me het lijkt te gemakkelijk maar alleen biotex groen 2x per dag. Is echt goed genoeg. Jodium breekt weer weefsel af wat de dierenarts tegen mij zij. Je zal zijn even volhouden en het is zo over. Geen soda gebruiken hoor!
Soda heb ik pas weggegooid.

Lees ik nu dat soda heel gemakkelijk vet oplost en heel slim in de huishouding te gebruiken is. Duh! ;D

Ik heb biotex groen speciaal in huis voor wondjes. De was doe ik er nooit mee.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 25 feb 2005, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door