Jipogelion schreef:
maar je kan hem ook aansluiten op internet en aanmelden via je cardsharer. Die cardsharer heeft letterlijk tientallen tv-abo's op zijn naam staan en die "stuurt" hij naar jouw Dreambox via internet.
Als je een echte "flatrate" voor je internet aansluiting hebt, zal dit perfect werken. Als ik jullie was, zou ik van te voren wel eerst uitzoeken, of jullie internetprovider niet in de kleine lettertjes van het contract heeft staan, dat jullie na het overschrijden van een bepaalde grens niet "gedrosselt" gaan worden op een snelheid die vergelijkbaar is met een 56k modem.
Wij zijn op dit moment bij de Deutsche Terrorkom en hebben een z.g.n. flatrate. Ze hebben al aangekondigd dat de nieuw afgesloten contracten geen flatrate meer krijgen, verbindingen tot 16 Mbit krijgen 75 Gigabyte / maand, verbindingen tot 50 Mbit krijgen 200 gigabyte per maand.
Wij hebben het entertainpakket met VDSL 50. Ik gebruik voip om te telefoneren voor mijn werk. In een gemiddelde maand waar we heel weinig doen, dus alleen internetten en voip bellen en af en toe een youtube video "verballern" wij al een Gigabyte of 130. Afgelopen dinsdag heb ik de hele dag de youube stream van de troonwisseling gekeken, toen hadden we een verbruik van 20 Gigabyte. Zou ik ook nog veel via skype videotelefoneren, en dan nog zoals vroeger iedere dag op 3 computers een stuk of 6 webcams online hebben welke via 2 websites te bekijken zijn, zouden die 200 GIgabyte niet genoeg zijn. Ook om naast onze "standaard maand" dan nog via een dreambox satteliet tv te kijken zou 200 Gigabyte per maand te weinig zijn....