Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Zo klinkt het inderdaad ben ik bang  :'( helaas is het soms nu eenmaal niet anders. Als er te veel schade is die niet meer hersteld kan worden dan kan het niet anders.
Heel veel sterkte joh!
Door Martine-Tom
[quote="lightning"]
Het is nu iedere nacht raak qua braken. Dan is het puur alleen voedsel :'(.

Heb vanochtend gastricomp over voedsel gedaan. krijgt mijn kater eens in de zoveel tijd ook een hele tijd dan braakt hij te veel en dat hielp bij hem. ga het aankomende nacht dus ook geven maar vrees er voor. de tijd komt dichterbij dat ik haar moet laten gaan :'(
[/quote]Heeft ze verder nog wel leuke momenten op een dag? Vind het zo sneu klinken allemaal  :-\
Door lightning
Ja die heeft ze iedere dag. Maar zodra een kitten zich weer lekkerder voelt spelen ze weer en snachts is het weer feest. We moeten uit het cirkeltje :(
Door Mowgli
[quote="lightning"]
Het is nu iedere nacht raak qua braken. Dan is het puur alleen voedsel :'(.

Heb vanochtend gastricomp over voedsel gedaan. krijgt mijn kater eens in de zoveel tijd ook een hele tijd dan braakt hij te veel en dat hielp bij hem. ga het aankomende nacht dus ook geven maar vrees er voor. de tijd komt dichterbij dat ik haar moet laten gaan :'(
[/quote]  Wat frustrerend voor je. Maar je hebt wel alles geprobeerd wat in je macht lag. Soms kun je helaas niet meer doen en is het beter om los te laten... :'(  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door lightning
Echo is gemaakt. Kwam eigenlijk niks uit. Ook geen verdikte darmwand wat op ontsteking kan wijzen. Wel ging de arts die de echo maakte na vragen omdat ze dacht wel iets een dikker iets vond bij 1 nier. (dat staat buiten haar klachten volgens zeggen). Misschien was het wel ras gebonden. We hebben nu wel een hoop uitgesloten maar zijn nog niet zoveel wijzer. Misschien laten we nog testen qua verterings proces.

Morgen beld de da de internist op voor misschien maag of darmbeschermer.

voor zelfde geld komt dit nog steeds door de giardia die ze heeft gehad. De assisitente haar hond heeft het als jonge hond ook gehad en die heeft er 6 maanden over gedaan en toen was hij pas weer de oude.

Volgende week zal ik wel meer horen qua de preciese uitslag van de echo. Ook qua verdikking.
Door Extreme
Agosh kleine humpie, hopelijk word er snel gevonden wat ze mankeert, en kan ze snel opknappen. Jammer dat het ondanks RC toch weer mis gaat.
Sterkte voor jullie.
Door Parelridder
Mijn Sanne (inmiddels 12 jaar oud en kern gezond) heft een hevige voedselallergie gehad: dierlijke eiwitten. Ltterlijk in levensgevaar was ze als gevolg daarvan toen we bij de specialsit kwamen die dit vast stelde. Middels een eliminatiedieet (struisvogel) is het bevestigd. Ze bleef graatmager :'(
Met veel tegenzin zijn we aan Hill's ZD brokken begonnen, waarin de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze niet als zodanig worden herkend en dus verdragen (als ik dat zo goed begrepen heb). Als madammetje ook maar ergens een hap mee wist te eten zat ze weer onder de bulten, dus dat hebben we met man & macht voorkomen.
De dierenarts vertelde dat ze er overheen kon groeien in het 1e jaar. Dat gebeurde niet, dus ik verwachtte dat ze levenslang aan de ZD zou zitten. Ook geen ramp. Maar op zeker moment stelden we vast dat ze ondanks dat ze met regelmaat iets ving, nooit meer klachten had... We hebben de proef op de som genomen en ze bleek er toch nog overheen gegroeid te zijn!! De weg van brok naar vers werd toen een lastige, maar zelfs dat gaat nu super goed! En van álles wat ze eet - verzin het maar en Sanne eet het - heeft ze nooit meer enige klacht.
Als de problemen veroorzaakt lijken te worden door dierlijke eiwitten zou ik dus zeker proberen hoe het op ZD brokjes gaat. Zonder dat was Sanne geen jaar oud geworden en nu is ze een jonge kat van 12! :)
Heel veel sterkte!
Door Martine-Tom
[quote="Parelridder"]
Mijn Sanne (inmiddels 12 jaar oud en kern gezond) heft een hevige voedselallergie gehad: dierlijke eiwitten. Ltterlijk in levensgevaar was ze als gevolg daarvan toen we bij de specialsit kwamen die dit vast stelde. Middels een eliminatiedieet (struisvogel) is het bevestigd. Ze bleef graatmager :'(
Met veel tegenzin zijn we aan Hill's ZD brokken begonnen, waarin de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze niet als zodanig worden herkend en dus verdragen (als ik dat zo goed begrepen heb). Als madammetje ook maar ergens een hap mee wist te eten zat ze weer onder de bulten, dus dat hebben we met man & macht voorkomen.
De dierenarts vertelde dat ze er overheen kon groeien in het 1e jaar. Dat gebeurde niet, dus ik verwachtte dat ze levenslang aan de ZD zou zitten. Ook geen ramp. Maar op zeker moment stelden we vast dat ze ondanks dat ze met regelmaat iets ving, nooit meer klachten had... We hebben de proef op de som genomen en ze bleek er toch nog overheen gegroeid te zijn!! De weg van brok naar vers werd toen een lastige, maar zelfs dat gaat nu super goed! En van álles wat ze eet - verzin het maar en Sanne eet het - heeft ze nooit meer enige klacht.
Als de problemen veroorzaakt lijken te worden door dierlijke eiwitten zou ik dus zeker proberen hoe het op ZD brokjes gaat. Zonder dat was Sanne geen jaar oud geworden en nu is ze een jonge kat van 12! :)
Heel veel sterkte!
[/quote]Zo heb ik er ook 2 gehad...2 jaar lang op hypoallergene brokjes van de da, wegens geld gebrek een keer goedkope brokken moeten kopen (nouja goedkoper dan da brokken, was RC geloof ik iig zonder kleurtjes enzo) en ineens konden ze er wel tegen.
Ze zijn beiden 12 geworden zonder ooit nog voedselallergieklachten te hebben...(Vers kende ik toen helaas nog niet)
Door lightning
Ik ben gastri comp gaan geven en dat helpt. Ze eet nu wel alle soorten brokjes. Vlees niet meer geprobeerd, maar pikte wel eens wat van ander kitten en dat ging goed.
Door lightning
[quote="Mowgli"]
Als het zo goed gaat; het zij dan zo! Belangrijk is dat ze kan eten zonder dat ze ziek wordt...
[/quote]

Dat is helemaal waar. Als dit niet had geholpen had ik het niet meer geweten wat te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door