[quote="Parelridder"]
Mijn Sanne (inmiddels 12 jaar oud en kern gezond) heft een hevige voedselallergie gehad: dierlijke eiwitten. Ltterlijk in levensgevaar was ze als gevolg daarvan toen we bij de specialsit kwamen die dit vast stelde. Middels een eliminatiedieet (struisvogel) is het bevestigd. Ze bleef graatmager

Met veel tegenzin zijn we aan Hill's ZD brokken begonnen, waarin de eiwitten zo bewerkt zijn dat ze niet als zodanig worden herkend en dus verdragen (als ik dat zo goed begrepen heb). Als madammetje ook maar ergens een hap mee wist te eten zat ze weer onder de bulten, dus dat hebben we met man & macht voorkomen.
De dierenarts vertelde dat ze er overheen kon groeien in het 1e jaar. Dat gebeurde niet, dus ik verwachtte dat ze levenslang aan de ZD zou zitten. Ook geen ramp. Maar op zeker moment stelden we vast dat ze ondanks dat ze met regelmaat iets ving, nooit meer klachten had... We hebben de proef op de som genomen en ze bleek er toch nog overheen gegroeid te zijn!! De weg van brok naar vers werd toen een lastige, maar zelfs dat gaat nu super goed! En van álles wat ze eet - verzin het maar en Sanne eet het - heeft ze nooit meer enige klacht.
Als de problemen veroorzaakt lijken te worden door dierlijke eiwitten zou ik dus zeker proberen hoe het op ZD brokjes gaat. Zonder dat was Sanne geen jaar oud geworden en nu is ze een jonge kat van 12!
Heel veel sterkte!
[/quote]Zo heb ik er ook 2 gehad...2 jaar lang op hypoallergene brokjes van de da, wegens geld gebrek een keer goedkope brokken moeten kopen (nouja goedkoper dan da brokken, was RC geloof ik iig zonder kleurtjes enzo) en ineens konden ze er wel tegen.
Ze zijn beiden 12 geworden zonder ooit nog voedselallergieklachten te hebben...(Vers kende ik toen helaas nog niet)