Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef: Ow ik wordt zo ontzettend blij van mijn plantjes. Ik vind het heerlijk om mee te frutten en te kijken wat er op komt. In mijn derde bak is nu ook bijna alles opgekomen. Behalve mijn slalint maar die is ook vrij oud. En de pastinaak en wortels nog niet.
Wanneer heb je alles geplant? Hier groeien buiten nog maar 3 dingen. Wortels ook nog niet.
Mijn MM bakje begint aardig vol te staan.

Wortel, sla, radijsjes, bieslook, spinazie, selder, snijbiet zijn allemaal netjes gekiemd.  In de vele bloembakken staan mooie aardbeiplanten (40 stuks) en dan nog boontjes in lange bloembakken.  Verder beginnen de frambozen en de braambessen uit te lopen.

Ga volgende week achter trostomaatplantjes om ze al hangend in een emmer op het terras te laten groeien.
En nog 2 grondzakken met aardappels beplanten.

Kijk al uit naar de eerste oogst van al dat lekkers. 
Zo he Kaszi, dat is al een hele rits wat jij hebt! Lekker!

Hier zijn vandaag de radijsjes boven gekomen, evenals de knoflook. En mijn kruiden zijn beetje droog geworden, waren ze dagje vergeten...Ga nu gelijk eens kijken of ze weer tot leven gekomen zijn! Haha.
Roosj schreef: Wanneer heb je alles geplant? Hier groeien buiten nog maar 3 dingen. Wortels ook nog niet.
Pff ik denk bijna twee weken geleden ofzo. Daarvan is de goudsbloem, bietjes, radijs, rucola, rammenas, snijbiet en sla goed opgekomen. De wortels en pastinaak nog niet, maar dat duurt altijd langer. Mijn bieslook komt trouwens helemaal niet op, die heb ik begin maart al gezaaid en er is nog nkks te zien.
We hebben vorig jaar langs het weiland allemaal vruchtboompjes geplant. De pruimen en de oude pruimenbomen die hier al stonden staan nu in volle bloei. Prachtig gezicht. Nu wachten op de appels, peren en kersen.
Gisteren een olijvenboompje in een oude keulse pot in de serre gezet. De eerste paprika[s geplukt en we blijven snoepen van de snoeptomaatjes.
Sla en bietjes staan boven. Van wortels nog niks te zien. Ook bonen in een grote pot gepoot en morgen ga ik een paar bloemkoolplantjes in een grote pot zetten.
De aardappels laten minuscule kiempjes zien.
Mijn schoonzus heeft gisteren bij de aldi witte aalbessen voor me gehaald, ze waren nu maar 2 euro per stuk. Ik heb er 3.  :biggrin2: Nu nog het definitieve gaas tegen de ren en dan kunnen de bessen de grond in. Ik ga ook kijken misschien voor een goijbes. Die schijnt het in ons klinmaat ook goed te doen. En natuurlijk ook de gewone rode bes. Wel even een zoete soort uitzoeken. En dan de blauwe bosbes. Komt vast goed. De appelboompjes ga ik komend weekend ook in de grond zetten.
Andijvie al uit de volle grond?  ???
Leven jullie in Zuid Spanje ofzo?
Hier is het vooral koud en winderig en vlot het voor geen meter! 2/3 van mijn radijsjes doen het aardig, rest heeft toch de laatste vorst niet overleeft. En de andijvie in de koude bak begint wat te groeien maar eer dat een krop is... Morgen maar iets meer naar buiten proberen te doen, maar als ik dan de weekend temperaturen weer lees...
Ook de fruitbomen vormen nu bloesem maar er is echt nog geen knopje open... Heb het idee in een anders klimaat te wonen dan jullie!
Nadia schreef: Die fruitboompjee enzo moeten in de volle grond zeker?
Niet per se hoor! Goed kijken of ze in pot kunnen. Wij hebben een mooie, goede vruchtdragende vijg in een pot bij de voordeur. Staat wel beschut en onder een afdak. Maar gewoon normale hollandse klimaat peren/appels/kersen etc. kunnen prima in een pot op het terras.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door